|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
okej! då tror jag att jag ligger bra till inom gränserna iaf! :) håller på att ringa å beställa grejer nu. så lär bli skruva på torsdag eller lördag :) bilen är inlämnad på verkstad för hc och co 2500 nu. så bilen ska besiktigas senast den 2:a igen. annars blir det körförbud :S vist kan de klaga på handbromsen om den inte är fungerande vid återbesök på besiktningen? hade totalt glömt bort detta..... BMW ownz |
|
|
detta måste tas upp.. bmw tar 720kr för sina hanbromsbackar. motornord tar 225 för sina :O då förtydligade jag båda gångerna att jag bara ville ha själva backarna. har vi någon kvalitetsskillnad här? har beställt powerflex bussningar, spindelleder, länkarmar mm från motornord förut och tycker grejerna fungerar bra än så länge. tänkte för jag vill inte så gärna göra om detta om ca 1-2 år eller så. BMW ownz |
|
|
aja. för de som är intresserade och vill veta. fick nya backar på posten idag från motornord. började skruva kl 18.20. var mycket noggrann, gjorde rent precis allt med stålborste 5-56. hittade inte blästern :S blev klar kl 20.00 med en handbroms som började ta på andra knäppet och låser helt på bägge hjulen samtidigt på 6:te knäppet (grusväg). den är inte alls trög och hela ytan på backarna tar inte i än heller. så de måste väll slitas in lite först. den kommer alltså bli bättre med tiden antar jag. kanske en efterjustering kan krävas. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.