|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag valde E60 främst för att den är så snygg. Annat positivt som vägde in är ljudkomfort och 6-cyl motor som är relativt snål. |
|
|
Bakhjulsdrift!!Jag menar man drar väl inte en skottkärra efter sig!! Klabbarparn |
|
| En körkortslivslång dröm om effektstinnare bakhjulsdrift. Efter några hundratusentals kilometer i en Transit 2.5D och Omega 2.0i så var valet om framtida bakhjulsdrivna fordon svårt. Sedan att BMW har en aura av nåt slag över sig hjälpte ju till. Och tyskt fordon, ffs! :P | |
| Min mellanstadie-magister var en ensamstående man. Många föräldrar sa att han verkade endast ha sina skolbarn & sin BMW. Han körde E28 när jag började i 4:an, hade en mörkröd 518. Kommer ihåg när han skjutsade oss småglin från skidbacken....jag tittade på den där analoga klockan som satt i mitttkonsolen....tyckte den var liten & snygg jämfört med vad som satt i pappas Peugeot. När han skulle byta bil så lånade han bilarna & frågade oss barn i skolan vilken vi tyckte var finast. En gång hade han med sig en silver E28 som vi nästa dag jämförde med en Alpinvit 323 E30. Det blev E30:n. Pappa gillade åxå BMW, vi hade våra favoriter under de åren vi åkte genom Tyskland men så långt körde pappsen bara Peugeot. När dagen för mitt körkort närmade sig tryckte jag på att vi skulle åka o kolla på bilar. Vi hamnade i en Saab-hall, där fanns en nyligen inbytt 323 -86, Alpinvit. Säljaren var på & frågade om vi ville provköra...."mest på skoj" enligt pappa. Den hade ett sportsystem, den hade sex cylindrar, den var tysk....den var helt magisk. T.o.m. jag som aldrg kört bil mer än på körskolan kände när pappa körde den att det var nå´t speciellt. Vi sa inte mycket under provkörningen, pillade lite på Check-kontrollen där uppe i taket...."ojojoj"....det blev den. 19 år senare har det alltid funnits BMW i min familj. De är fantastiska bilar. Det ligger en länk på M-forumet där en M5 E39 själv blåser ut sina födelsedagsljus. Det handlar om att ägaren haft den i 10 år & troligen fortfarande tycker den är fantastisk. Typiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.