|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Själv hade jag en jätte upplevelse med en BMW 745 i Alpina tidigt 80 tal sen föll det sig så att jag fick ha en 645 M ca-85 när den var i princip ny med rätt nytt körkort i en vecka sen var jag SÅLD på BMW Har haft 7 BMW sen dess Ha de T | |
|
Jag har väl alltid gillat BMW sen min förstabil, 2002Tii...på nåt sätt återvänder man om man haft en sån... I mitt fall har jag återvänt 10-15 gånger. *asg* Frasse |
|
|
Fastnade för Bmw tack vare att dom har hyfsat starka motorer och driver i rätt ände, vilket är väldigt viktigt för mig. Synd bara att det inte fanns med turbo mellan 2002 och 335i. Tyckte inredningen i E34 kändes omodern men man börjar vänja sig. Åker tyvärr inte Bmw i dagsläget p g a ekonomin, men det blir Bmw igen. Lita på det! Åkt mycket Volvo 850 Turbo innan och det är mycket bra bilar också. |
|
|
Det är lillbrorsans "fel" att jag kör Bmw. Han ville byta sin 528 mot min volvo, eftersom försäkringen var för dyr eftersom han inte hade någon bonus. Bmwn var en 82a, sen blev det en 84a och en 87a alltså 3 528or, det är dom bästa bilarna jag ägt. Nu är det 3serien som gäller 5serien har blivit för stor tycker jag mvh stefan |
|
michael.anki |
Farsan köpte en Bmw 2002tii-75,det var 1977 och jag var 6 år. Det började där,helt säker. Har sen själv haft Bmw sen 1991 då jag köpte 325i med M paket. Sen har det rullat på. Bmw idag Bmw imorgon |
|
Kollade mycket på olika bilar i utställningshallar och läste biltidningar när jag var liten då jag blivit bil och teknikintresserad på mellanstadiet. Tyckte redan då att BMW hade snyggast design och den hade mycket kvalitetskänsla när man provsatt och "kände" på grejerna jämfört med det andra skitet som andra märken hade att visa upp på 90 talet. :-) Sedan köpte min far en begagnad 528i -87 efter en massa andra bilar som en drös med olika volvo bilar med flera. Det var en fantastisk bil, såld sedan många år tillbaka men rullar och är godkänd enligt vv fortfarande. Hade tyvärr inte råd med BMW som nybliven student utan jobb så det blev en lågmilad Saab 900i -87:a var hyffsad i ett par veckor, lämnade in på service hos Saab och sen gick det åt helvete... värre skitbil har jag aldrig ägt. Ung och dum som man var gav man Saab en chans till då det var billigt skit begagnat... Blev en 9000i 5D 16V -90 den gången. Den svek mig också naturligtvis efter några månader. Därefter blev det en snabb vända med en volvo 745GL -86, Audi 100 2,3CD Avant -90. Därefter fick jag nog, mina föräldrar lånade mig pengar och jag köpte min 525:a -92:a 2003. Bättre och driftsäkrare bil har jag aldrig kört. Mycket billigare i drift eftersom den inte går sönder så ofta, kvaliten och körkänslan är fantastisk för att inte tala om designen ! Blir jag mycket rik kommer jag kanske prova andra exklusiva bilar för skojs skull men annars blir det BMW för hela slanten resten av livet som det ser ut nu...finns ju inget bättre även om Mercedes och Audi inte ligger jättelångt efter om man ser till allt och summerar det hela. BMW 4 Life |
|
|
Mina föräldrar köpte en ny 1502:a 1975 sen var man fast. Den hade vi i 12 år innan jag lyckades krascha den, hade stora planer för den och hade den inte gått till det sälla jaktmarkerna så hade jag nog haft den kvar än i dag... |
|
|
Hehe, det var Teknikens Värld som fick mig att börja sukta efter en E32 735 efter att ha läst deras begagnattips, importerade en (något sliten) från Berlin runt 2002 |
|
| Neo fabriken i Perstorp kanske. | |
|
Teknikens Värld nummer 09 / 1996: "BMW 7-serie. Hållbar lyx." "Ett ruggigt lågt andrahandsvärde gör BMW 7-serie till ett verkligt fynd. Välj 735i för mesta möjliga valuta för pengarna." |
|
|
Min far har haft en massa 3,0or och 16/1800 under uppväxten. Några månader efter jag tagit körkort köpte jag en 520i -84 och sen var jag såld. Fyra, fem månader senare köpte jag en 730iA -92. Har grymt lätt för att bli förbannad när jag skruvar, utom med Bmw, det är något förlåtande med dem. Så min omgivning ser gärna att jag har Bmw. =) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
När jag 1979 skulle köpa en begagnad bil hade jag inte en tanke på att köpa en BMW. Dock upptäckte jag att jag fick överlägset mest fart för pengarna om jag köpte en väl begagnad 3.0S. Det blev en -72:a med 15000 mil på mätaren för 17.000 kr. Att den dessutom var bra visste jag inte då. Det vet jag nu efter att ha kört bilen ytterligare 55-60.000 mil med den. Den kommer att rulla många tusen mil till. Per L |
|
| Jag valde BMW pga av kvalitetskänslan som genomsyrar allt, samt att de flesta andra märken känns så plastiga och har gummifeeling i reglage - väghållning mm.. Man får väldigt mycke för pengarna om man köper en lätt beg. Det var polarn som köpte sin första e36 3.2 M3:a när han vi va 18 år, samt farsan som har ägt Z3 2.8 och e46 328 coupe som gjorde att jag har ägt 3st BMW's.. Den sköna känslan i ratt och växelspak samt magin är oslagbar i tex en M bil eller en 7 serie.. Mvh | |
|
Utsendet gjorde mig nyfiken denna gång (Z3M roadster). Efter en provkörning var jag fast ;) |
|
|
Jag ville ha en fet limousine och då när jag var i handlartagen, 2000-2001, så föreföll en -97 E38/740 som riktigt prisvärd men ända fet nog. Tycker nog att BMW har blivit litet utkonkurrerade när det gäller feta limousiner från generationen E65 och framåt. Det finns åtskilliga andra feta vagnar för vettiga pengar numera. När en E38 fått över ett decennium på nacken tycker jag inte heller att kvalitetskänslan är en framstående egenskap även om den fortfarande är skaplig. Fast kombinationen av motor och växellåda M62B44/5HP24 med uppdaterad programvara i båda är alldeles enastående, jag har inte upplevt en lika fulländad och helgjuten kombination i någon annan bil - ännu, men jag letar... Tvivlar på att jag köper BMW igen då det finns så mycket annat "fett" att välja på numera. Fast man skall aldrig säga aldrig. :) |
|
| Vilka andra feta limmos syftar du på? | |
| Sedan barnsben måste jag säga, det var väl för mer än 30 år sedan när pappa kom hem och hade sålt sin Chevrolet Blazer och istället köpt en ljusgrön 520i E12. Det var kärlek direkt och kärleken lever fortfarande. | |
|
Jag provkörde polarens 528 E28 -82 i början på 90-talet sedan var jag fast =) Köpte en M535 E28 -86 och efter det har jag varit trogen, har dock annan vinterbil tyvärr. Micke Länk |
|
|
@Beolab, tja MB S-klasse, Lexus LS, Audi A8, Range Rover och VW Phaeton är ganska feta i mitt tycke och iaf för mig utgör de stenhård konkurrens mot BMW's 7-serie. Det finns säkert fler men det är dessa jag först kom att tänka på. Övriga delar av BMWs modellprogram är inget för mig fast jag trodde ett tag att jag var sugen på en X5, men det var jag inte. Jag har redan en av de listade, har avverkat en och står i begrepp att skaffa ytterligare en av dem. |
|
|
Beolab: Kolla in lyxbilstråden: Länk Mvh |
|
| Jag är mer eller mindre uppvuxen i BMW bilar. Mina föräldrar har nästan uteslutande kört BMW från början av 1980 talet fram till nu. De har ägt alla generationer av 5-serien (E12-E60) och nästan alla generationer av 3-serien (förutom E21 och E90). Så när det var dags för mig att köpa bil så var det ju inte utan att man blev påverkad! Provkörde dock faktiskt andra bilar innan jag bestämde mig (Volvo C30 och Audi A3), men det fick ändå bli en BMW 118d i slutändan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.