AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
61.132

BMW köpare besvärliga? Inte jämfört med Volvoköparna...

Sida 5 av 6
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ha-ha - gillar din klockrena sammanfattning. Jag har nämligen kikat på SLK 350 + 55:an och blev faktiskt glatt överraskad. Absolut inte samma körglädje som en Porsche, men en riktigt fin bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
SÅLD! Äntligen!

--------------------------------
//Lövet
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Grattis! :)

Något nytt objekt på gång?
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Då kan jag som bevakar Boxsterannonser på blocket slippa se din röda S40 längst upp vareviga dag. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag letar ju cab så det finns ett gäng intressanta att välja på. Tror eventuellt att jag hoppar över Boxstern då jag har börjat tycka att de ser lite gamla ut. Näsan alla verkar också vara silver metallic med rött skinn och orangea blinkers. Dessa tycker jag ser hemska ut. Vill man ha något annat är utbudet minimalt verkar det som.

Det jag letar efter är Z4 3.0, Corvette C5, Audi A4 cab 3.0, Porsche Boxster (om det finns några i annan färg än silver) Nissan 350Z.

//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Får man fråga vad Volvon gick för?

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
116', utsatt 118'

Överlägset billigaste T5 AWDn på Blocket men ändå var intresset svalt. Nästa bil hade gått 16.000 mil (min 11') och kostade 129.000. Lycka till att bli av med den säger jag.

//Lövet
Äntligen. Nu slipper vi se din annons förnyas på var dag... =) Skämt å sido, stort grattis! Alltid skönt att "bli av med" en bil efter en tids annonsering. Kul.
Såg först nu att "erc" hade samma åsikt som jag... =)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även jag som bevakar alla BMW med automat nyare än 2002 fick dagligen upp S40'n... Hur som helst är det bara att säga Grattis!!!

___
//Ulf
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hihi, verkar som jag gjort hela Blocket sura pga bumpningarna. Men då vet man ju att det funkar i alla fall.

//Lövet
Jag har också sett din bil "varje dag" men jag har inte blivit ett dugg sur. :-)
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag tror nog att köparna av Toyota årsm mitten 90-tal ändå är värst.

La ut min tjejs toyota corolla på blocket. Efter ungefär 25 samtal på 4 timmar, där jag i hälften av fallen inte ens förstod vad snubbarna i andra änden kacklade om och andra hälften otrevliga storprutare, tyckte jag att jag hade en hyffsat seriös spekulant på tråden. Han lovade mig 23 000:- över telefonen och vi var överens om att priset på bilen var mycket bra, jag gorde det tydligt för honom att jag ville bli av med bilen snabbt och smidigt och utan tjaffs. Skulle han komma hit för att pruta på fel som inte finns eller för sakens skull kunde han spara sina bensinpengar till något annat.
Jag tog med mig en av mina lite mer välbyggda bilintresserade polare och mötte 2 snubbar på en mcdonnaldsparkering. Det började med att han försökte tvinga in oss på donken för att bjuda oss på käk: Försökte artigt förklara för honom att det var sent och att vi redan hade ätit. Såklart en lögn då jag snabbt fattade vart detta skulle leda, en hållhake.
Efter att han känt, klämt och provkört ett bra tag kunde jag ana en viss besvikelse och frustration i hans röst när han pratade på främmande språk med sin kompanjon. Efter ett tag gick han och gungade på bakvagnen, gjorde en konstpaus och sa: Dom här stötdämparna är slut, kostar 3000 att laga. Du får 20 000:-, det är ett bra pris. Nu är det såhär sa jag, både mina vän och jag kan en del om bilar och bilen slutar gunga i samma tiondel som du slutar. Stötdämparna är i prima skick liksom hela bilen! Vi har redan kommit överens om priset, det är det som gäller annars kan du åka hem utan bil. Sen var kacklet igång, han tyckte också att han kunde pruta för att han hade lånat en bil för att ta sig 11 mil till mig och att jag kunde stå för bensinen. Tror vi stod och jiddra i en kvart och det slutade med att hans kompanjon som tydligen fattat vinkeln att svennen inte viker sig var tvungen att gå imellan. Han hade vid det här laget börjat knyta sina nävar och stämningen började kännas en aning hatisk och otrevlig.

Hursom fick jag mina 23 000:- och en ritkigt bra erfarenhet att det faktiskt går att göra affärer med dessa typer om man bara står ut, det handlar ju bara om några minuters maximal kulturkrasch som man tar sig igenom med lite självdistans och tålamod...

Jag och min polare skrattar fortfarande åt hur hans reaktion måste blivit då han upptäckte en stor bula(nu snackar vi 1dm i diameter med ett djup på 5 cm) på bakre kofångaren som han av oförklarig anledning måste ha missat. Jag hade mer eller mindre kallt räknat med att gå ner en tusanlapp i pris på denna uppenbara defekt men eftersom det aldrig kom på tal så.... =D
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Deimos:

Haha vilken upplevelse, hade jag vart du hade jag beställt en Big Mac och en
glass till efterrätt på hans bekostnad.
Då skulle han nog känna sig mer tvingad att köpa bilen för att inte känna sig dum :)

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Deimos:

Haha vilken upplevelse, hade jag vart du hade jag beställt en Big Mac och en
glass till efterrätt på hans bekostnad.
Då skulle han nog känna sig mer tvingad att köpa bilen för att inte känna sig dum :)

BMW M-POWER
ec
8
echox
320iA coupé -93
Jag har haft många bilar sedan jag fick kortet, ang. att köpa/sälja vet man direkt vilka som är besvärliga och inte, kunnande är ordet.

Köpare som VET vad dem köper är de bästa köparna.

Dock kommer man aldrig ifrån oseriösa personer, gnällspikar eller nån svensson som alltid letar efter det gröna gräset på andra sidan.......
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nåt som stör mig så här 1 år efter att min bil såldes, så har det FORTFARANDE INTE kommit någon bil som legat lika fördelaktigt prismässigt i förhållande till mil. Och ändå gick inte bilfan att sälja!

-------
//Lövet
Jag sålde en e90 330d för snart 2år sedan. Det var ett rätt svalt intresse av seriösa köpare. Till slut dök en trevlig typ och klippte bilen direkt. Det försäljningspriset står sig rätt bra fortfarande i förhållande till mil och utrustning.
Frågan är hur många av privatannonserna som verkligen leder till affär. Väldigt många av dem som säljer privat ligger ju över seriösa bilhandlare och jag har svårt att se varför någon skulle vilja betala mer för att köpa av en privatperson. Nu har ju visserligen inte priserna sjunkit så värst mycket det senaste året men jag tror nog att omsättningen på begagnade motsvarande som sålts privat är ytterst begränsad. Gick i och för sig en s40 t5 för 99,5 förra veckan på kvd men det står ju inte under avsluten hur långt den rullat.
Sålde min V70 T5 automat 2002 för ett par veckor sedan via Blocket och det var ett helt otroligt tryck på den bilen, den snabbaste bilförsäljning jag hittills gjort. Såldes 4h efter det att annonsen lades ut. Fick ut strax under 90kkr dvs med marginal inom Bilprisers värdering.

Förra sommaren låg motsvarande bilar på mellan 80-95kkr begärt pris så priserna på just den modellen verkar också ha legat still.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.