|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Ofta får man (framförallt på andra forum) att det inte går att sälja en BMW eftersom man bara blir nerringd av en massa konstiga och halvkriminella människor. Eftersom jag förra året sålde min BMW 530 E39 utan några som helst problem så blev jag närmast chockad över mängden puckon som hör av sig när jag försöker bli av med en vanlig Volvo S40 T5 AWD: Länk Kunde aldrig ana att alla Sveriges snåljåpar, svarthandlare och allmänna puckon var ute efter att åka Volvo i höst. -Blir uppringd av en snubbe som vrålar "hundratusen, hundratusen!" i örat. Några mer ord i den konversationen var det aldrig för när jag sade nej så slängde han luren i örat. -Bytesförslag mot Volvo XC90 -04 och lägga pengar imellan. (Jag letar efter cab, ingen jäkla SUV) -Mailbud på 80.000 (kollade upp hans mail, det var en svarthandlare) -En finns som tyckte jag skulle köra över bilen till Finland åt honom Vad är det som är så svårt för folk att läsa en enkel annons? Om jag vill byta till en cab, varför ens skicka över förslag på en XC90? Hittils har det varit 2 seriösa spekulanter, men ingen av dem har handlat än. En ganska poänglös tråd men jag vill bara ta död på myten att BMW spekulanter skulle vara jobbigare än andra. -------------------------------- //Lövet | |
| Däremot tror jag att BMW spekulanter har högre krav än Toyota eller Volvo spekulanter. Därför kan de uppfattas "jobbigare" än andra. | |
|
En snygg annons iallafall... Frasse |
|
|
Helt klart var det så att när jag sålde BMWn så var det mer diskussioner kring vilken utrustning den hade osv. Nu har det mest varit tjat om att jag mer eller mindre ska ge bort bilen. Det är jag inte ett dugg sugen på eftersom den redan nu är bra prissatt för att vara en AWD modell. Självklart är inte pris hugget i sten, men tror folk allvarligt att det går att pruta 30%? -------------------------------- //Lövet |
|
| Tyvärr tror dom ju det.. Oavsett om du ligger billigast så ska priset ner minst 5-10000:- redan på telefon/mail för att folk överhuvudtaget ska orka masa sig å titta. | |
|
Okay att man kan vilja ha prisnivån någorlunda klar för sig redan innan man tittar, men jag är inte sugen på att lova ett visst pris per mail för när de sedan dyker upp så ska det prutas ännu mer... Är det ingen som vill ha en viss bil längre, utan bara ett visst pris? -------------------------------- //Lövet |
|
| Utbudet finns ju på liknande, I ditt fall tror jag färgen kan vara en nackdel+ att handlarna ligger bara ngt högre. | |
| Jag tycker den färgen är jäkligt snygg och ovanlig på den Volvon. Det borde vara till hans fördel snarare. | |
|
Det finns 1 enda handlarbil som ligger i närheten prismässigt och det är den svarta i Uppsala. Länk Den saknar dock xenonljus, elstolar och dragkrok och 17". Den gröna i Sisjön har gått 17000 mil och är 9000kr dyrare. Men visst vet jag att jag inte kan ta lika mycket betalt som en handlare. Mitt pris är inte hugget i sten, men så där jättemycket luft finns ju inte. Det är egentligen inte att folk försöker pruta som jag är stör mig på, utan främst det taktlösa sättet vissa försöker på. -------------------------------- //Lövet |
|
| Andreas.. Tyvärr finns det inte många "Seriösa" köpare på varje bil numera..Snarare kanske en och den enda brukar antingen slå till omgående eller inte alls..Resten är lycksökare. | |
|
Kan vara så. Blir mäkta förvånad att det finns så många som letar Volvo just. Eller så letar de egentligen inte efter min typ av bil utan hugger bara när någon förnyar en annons. Jag ser faktiskt ett litet mönster i att varje gång jag bumpat annonsen så hör en riktigt "spännande" lirare av sig. Snubben som vrålade i luren och 50% bjudaren hörde båda av sig när min annons låg längst upp... -------------------------------- //Lövet |
|
| Jo det är ju alltid bra att förnya annonsen-Annars är det helt dött efter 2-3 dar, Tyvärr har jag inget bra råd att ge. Konstig marknad just nu. | |
| Förutom att din kanske är en Business+? (Om den har el-infällbara backspeglar) Länk | |
|
Min är en -05 och då byttes paketen till Kinetic, Momentum & Summum. Jag har egentligen en Kinetic men den har den mesta utrustningen som fanns i Momentum. (Saknar PDC & Regnsensor) men har elstolar, tele, xenon, hp-stero osv. Märkligt val att utrusta sin bil på egentligen för den måste ha blivit dyrare än om man körde Momentum direkt :-/ -------------------------------- //Lövet |
|
| Nja..=) Kanske det står Kinetic på nåt klistermärke vä A-Stolpe/Bakom dörren men Kinetic kallas den först -06.. | |
|
Det står Kinetic klart och tydligt i min högra framdörr -------------------------------- //Lövet |
|
Njuren |
Lövet : Jag brukar aldrig skriva ut telnummer på blocket utan låta spekulanter maila sen kan man själv välja ut "godbitarna" efter man googlat dem :) "the things you own end up owning you" |
|
Njuren // Sådana annonser dissar jag direkt. |
|
|
Jag är också rädd att jag tappar en del spekulanter om jag bara använder mail. De flesta "förslagen" har ju också kommit via mail, inte telefon faktiskt. Jag har absolut inget emot att i stort sett göra upp hela affären per mail. Jag är bara rädd att vissa spekulanter är det... -------------------------------- //Lövet |
|
| Lite off topic: vad tittar du på för Boxster? Tänker du dig en gamla karossen eller skall du lägga till för en 05:a eller nyare? Lite nyfiken bara eftersom jag själv ligger i köpmode. | |
|
Att få skambud och konstiga och usla bytesförslag hör till vid bilannonsering. Det finns ganska många som försörjer sig helt eller delvis på "bilkuckel". Själv skrattar jag åt det. Dessutom, har du inte lämnat ett bud själv på något upplevs som skambud av motparten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.