|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
@andreas_lofgren Du får ladda ner Gimp och filtrera bort alla bruna toner i bilderna så borde risken vara minimal att liknande spekulanter dyker upp igen :-) Länk |
|
|
Även jag tycker att den ser brun ut på sista bilden, så mitt rå är att du byter ut sista bilden. M3 E30Länk |
|
| Japp, ljuset gör så att det ser brunt ut, ta en ny bild | |
|
Får ta ett varv i photoshop med bilden då. Ljuset ute lockar inte till foton direkt (det spöregnar i stockholm...) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Eller rent av skriva ut i annonsen att din interiör heter: Mörkgrå Dalarö textil/t-tec 5C77 Länk |
|
|
Det är en väg att gå det också ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Annonsen är uppdaterad nu så jag hoppas att eventuella färgblinda personer inte ska behöva bli besvikna längre ;-) Bildredigering får vänta till helgen. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Idag dök bedragarnas konungasläkt Millon upp i brevlådan. Fattas bara några samtal från Bessik också så har jag nog träffat på hela Blockets bedragarelit... -------------------------------- //Lövet |
|
|
Men hur går det annars med försäljningen? Några seriösa eller känns det lite dött? Frasse |
|
|
Klart det känns dött när man mest får mail med dåliga bud. (Ja, buden är dåliga. De är i vissa fall lägre än vad jag får vid direktinbyte hos Volvo) Det som är mest förvånande, och som skiljer mot när jag sålde 530in, är att alla mail i stort sett bara handlar om priset - inte om bilen. De som ringer visar ett klart större intresse för själva bilen även om frågorna oftast är väldigt banala: "-Finns det några skador" "-Ingår det vinterdäck" "-Är det något som är trasigt?" Dvs sådana frågor som egentligen lämpar sig för mail tycker jag. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Verkar som jag förklarade lite väl tydligt att jag inte ville ha med Millon att göra. Hade röstbrevlådan full med otrevliga och sura meddelanden i morse. Men man kanske inte kan vänta sig annat från någon med Kola i andranamn? :-( -------------------------------- //Lövet |
|
|
Bessik hör väl knappast av sig...Länk Frasse |
|
|
Nej, detta var Millon. Samma typ av folk är det dock. Hoppas han gör Bessik sällskap snart. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Var och tittade på ett inbytesobjekt precis, en Mercedes CLK320, som enligt säljaren skulle vara "i jättebra skick men bakdäcken behöver bytas" Kommer fram och möts av: -Hela fronten är blästrad, omlack krävs -Lacksläpp på samtliga fälgar och kantskrapningar -Trasig farthållare -Missljud från spännrullar, både lagertjut och något slags fladderljud -Bromsvibrationer -Skulle servats för 180 mil sedan Bilpriser.se värderade hans bil till 94-112 men istället skulle han ha 20.000kr imellan. ?:-/ När jag konfronterade han med bilens skick så kontrar killen med att "din bil har ful dragkrok och motorrumet är ju alldeles smutsigt" (Min bil är inte i utställningsskick men det är felfri, fullservad, nya däck, snygg i lacken osv) Inbyte here I come... -------------------------------- //Lövet |
|
Njuren |
Vilken bil kommer du köpa härnäst? Mvh |
|
Letar Boxster, Z4 eller någon annan kul cab. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Du syftar kanske på inbytet? Det är inte bestämt än men det börjar kännas som att jag får bita i det sura äpplet och byta in bilen istället för att sälja privat. För det verkar klippt omöjligt att få tag på seriösa spekulanter. -------------------------------- //Lövet |
|
| Mercedes SLK? | |
|
Jag är rädd att utrymmena i bagaget inte räcker i en SLK. Bilen måste kunna ta med en helgpackning eller två golfbagar. Såvitt jag sett så verkar SLK vara pytteliten i bagaget. Eftersom jag är fullkomligt allergisk mot fyrcylindriga motorer så måste jag hitta en SLK320 också. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Inte mycket kul att välja mellan på SLK320: Länk! En har gått 17k mil = bort, en har rosa inredning = bort, en har smurfblå inredning = bort, en saknar strålkastarspolare = bort. Den sista är nyimporterad av Gorans Bil. Tror jag hoppar den också, orkar inte hålla på och ringa verkstäder osv. -------------------------------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.