|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Det är ju faktiskt så att värdet på bilen är vad folk är villiga att betala.. Jag menar om din bil är finast och billigast på blocket o ändå inte blir såld lär ju inte dom andra s40:na bli det heller. Kan ju vara så att prisbilden ligger lite högt kanske? Vilket fö är väldigt vanligt.. Bara en tanke.. Sen att få betalt för extrautrustning så som xenon och dragkrok vet vi ju alla hur mycket sånt värderas av köparen.. dvs inget alls... Kommer ihåg en diskution gällande M-paketets betydelse av försäljningspriset, vilket visade sig vara ringa, visst såldes dom bilar med M-pkt ngt dyrare, men inte alls i den utsträckning som ägarna till dessa bilar ville göra gällande.. Jag var bla en av dom:-) 100.000:- kanske inte är ett så dåligt bud ändå, fast jag förstår att man fäller ut taggarna när någon ringer o skriker "HUNDRATUSEN" i luren:-) Mvh Dennis |
|
|
Det är sant som du säger DennisH men de bud som privatpersoner kommer med ligger under vad jag får i inbyte. Det är en helt knasig marknad för denna bil verkar det som. Bara en sådan sak som att 50% av spekulanterna verkar finnas i Finland? Vad är det frågan om? Vet inte Svenskar om att denna modell finns? Marknaden verkar vara heldöd för små, trånga sedaner med hög bränsleförbrukning och låg status. Mycket märkligt ;-) Jag ligger dock bäst till prismässigt så någon gång måste det ju dyka upp någon som vill ha just denna modell. Jag fanns ju liksom. Egentligen är det väl frustrationen att ingen verkar vara intresserad av bilen - utan enbart priset - som är irriterande. När någon väl kommer och tittar är jag övertygad att bilen kommer bli såld. -------------------------------- //Lövet |
|
| Man får ha tålamod. Jag har en annons ute också med ett bra pris om man jämför med övriga objekt. Ändå är det helt tyst. Det kan ha stor betydelse att vi inte är handlare och kan erbjuda "samma" garantier och finansering mm. Frågan är om det är bättre att låta en "känd" handlare sälja bilen åt en. | |
|
Med hjälp av Blockets begagnatförsäkring så kan man erbjuda precis samma garantier (om inte bättre faktiskt) som en handlare. Problemet är bara att ingen köpare fattar det verkar det som. Finans är tuffare. Visserligen finns det en finans på min bil som kan överlåtas men den är långt mycket lägre än vad jag kan tänka mig att släppa bilen för så därför skriver jag inte ut det. -------------------------------- //Lövet |
|
|
"Marknaden verkar vara heldöd för små, trånga sedaner med hög bränsleförbrukning och låg status. Mycket märkligt ;-) Jag ligger dock bäst till prismässigt så någon gång måste det ju dyka upp någon som vill ha just denna modell. Jag fanns ju liksom." Du ligger ju i princip bäst till även om man bara jämför med vanliga T5:or som dessutom har rullat längre. Så även om väldigt många av de tänkbara Volvo-köparna struntar i att du har aut och awd borde ju någon fastna på kroken. Dessutom är ju bilen så ny så förrhoppningsvis är det ganska lång tid innan awd och aut behöver repareras och den högre bensinförbrukningen blir ju ändock bara en försumbar milkostnadsökning på en sådan bil. Sedan tror jag att som skrevs innan att många tycker modellen är väl dyr, eller för högt prissatt jämfört med andra. Många "traditionella" Volvoköpare som vill ha en lite rappare sedan väljer nog en lite större(men äldre konstruktionsmässigt) s60 2.5T eller T5 för samma eller mindre pengar. Själv skulle jag nog också göra det. Tycker dessutom inredningen i dessa känns mer ombonad även om det är en personlig åsikt. |
|
|
S60 har ett bättre rykte än den förtjänar tycker jag. I jämförelse med S40 så känns den som en pråm att köra. Jag vet, självklart är jag lite färgad (och lätt rödvinsberusad när jag skriver detta) men jag kan inte förstå varför man hellre vill ha en S60. Den känns 10 år äldre att köra. Enda fördelen är att framstolarna är skönare samt att designen kanske är lite mer elegant. Komforten är inte alls bättre även om den har ryktet om detta. Varken ljudkomfort eller fjädringskomfort är bättre egentligen. Men, men jag kan ju inte ändra världen och anser alla köpare att en S60 är mer värd så är den det. Det är dock inte samma modell så frågan är om jag kämpar om samma köpare egentligen. Kanske finns det fler potentiella S60 köpare men jag letar efter en person som letar efter en S40 AWD, inte efter ett billigt alternativ till en S60. Jag hoppas att de finns i alla fall. -------------------------------- //Lövet |
|
| Kikade på din annons. Ser bra ut, fräsch bil. Skulle bli förvånad om ingen hugger den. Lite OT dock, varför A4 3.0 cab som byte - den passar inte in med de andra bytesexemplaren? Nästan alla 3-serie cab:ar är ju roligare än Audis trelitersspis? | |
| Finnar brukar faktist vara seriösa köpare-När dom väl dyker upp. | |
|
Mixtus: Jag gillar inte E46 helt enkelt, den känns för gammal tyvärr. Eftersom den är så populär ute i förorterna numera är den också väldigt dyr att försäkra. A4 caben är en lite annan typ av bil det är helt riktigt, men den skulle då kunna fungera som enda bil vilket de andra inte kan. Därför är den med som eventuellt bytesalternativ. Det verkar dock inte vara så många A4 ägare som är på Volvojakt. Bytesresponsen är mild så att säga ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
| Ok, då förstår jag hur du resonerar. Provkörde 3-litersversionen (innan jag tog steget fullt ut och satsade på S4:n) och blev lite besviken, men du har förstås rätt i att den skulle kunna fungera som en åretruntbil - särskilt med quattro. Audi bygger bra bilar, helt klart. Jag rullar vidare med min E46 och börjar faktiskt tröttna rejält. Den känns gammal, håller med. | |
|
andreas_lofgren// Många av dagens Audiägare är föredetta Volvoägare. Det trodde jag alla visste. ;) |
|
|
Verkar tyvärr vara svårt att få dem att gå åt andra hållet :-( -------------------------------- //Lövet |
|
|
Undrar vad det beror på? ;-) MVH Christofer |
|
|
Någon borde ju behöva få loss lite pengar? För övrigt är många Audis lika kul att köra som en blöt filt. (Återigen ett lätt rödvinsfärgat uttalande men icke desto mindre sant) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Ang. E46 försäkringspremie så blev jag glatt överraskad när jag skulle försäkra min 320 -03, halv kostade bara 3500/år (25 år, stad med 100 000 inv.) ______ Foto Länk |
|
|
And the story goes on. Vad är det med folk? Pratade med en kille, allt var bra i telefon, vi var överens om pris, killen hade pengarna redo (körde E60 530i men ville ha bättre vinterbil). Han öppnar dörren och -Men den är ju inte brun invändigt? -Nej, den är svart precis om på bilderna -Jag trodde den var brun. Nu vill jag inte ha den. Say what?! Om han letar efter en S40AWD med brun inredning lär han få leta ett tag. Det finns nämligen inte en enda till salu. Tur att jag är nöjd med bilen annars hade den här processen blivit väldigt frustrerande... -------------------------------- //Lövet |
|
| Ha-ha, den var underbar. Det faktum att han tog sig tid och ork att titta på bilen betyder ju att han verkligen trodde att den hade brun klädsel. Det måste vara något dialektalt - är du skåning ;) | |
|
Inte för att vara dum nu men den ser onekligen brun ut invändigt på fotona...eller är jag färgblind? Frasse |
|
|
Den är mörkgrå. Inte fasen ser den väl brun ut? Det är solnedgång utanför vilket gör att ljuset kan vara lite trixigt på bilden, men brunt, det kan jag inte förstå faktiskt. Ska lägga till att klädseln är mörkgrå i annonsen så slipper jag det här framöver. -------------------------------- //Lövet |
|
|
På nästsista bilden ser den grå ut...men på sista ser den lattebrun ut enligt mig....men visst är det så att ljuset spelat dig ett spratt tyvärr. Tråkigt att din spekulant inte såg/frågade/visste att den var grå. Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.