|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nä, kunde jag ju nämnt iofs, men har kollat på de vanliga ställen jag handlar på men inte sett dem. Så ok, ALLA tips ovan hade jag inte provat. Felformulerat av mig...:oS Stillaman |
|
| Aha, ok, ja jag undrade bara eftersom det funkade så bra på min bil. | |
|
Eller vem vet, jag kanske gjort bort mig? Än funkar det iaf... Har wûrth åxå en klistrig känsla i början? Isf kanske det sitter många lager etiketter på burkarna...:o) Stillaman |
|
|
Jag smorde mina lister med Armor all dukar och då BÖRJADE det gneka i guppen...innan var det tyst! |
|
|
Tydligen superkänsligt. Mitt började när jag tvättade med sonax wasch n, wax... Stillaman |
|
| Hehe, nej, Würth-sprayen "sögs in och försvann". Jag sprayade på i ett svep och drog sen med en trasa för att få bort överflödig vätska, framförallt det som hamnat utanför listen. Bilen är fortfarande tyst, nu har det gått, hm, 6 veckor eller nåt. | |
|
Jag har också kört Würth-spray och fått tyst på mina lister, riktigt bra skit! Sprayen finns på Länk Det är artikeln som heter Gummivårdsspray. Har kollat med Würth och den säljs på tyska marknaden som Gummipflege och det är den som BMW återsålt tidigare. Sprayen säljs i Würths egna butiker över hela landet, kolla hemsidan för lista. |
|
|
Mina lister brukar börja låta igen om det regnat riktigt ordentligt ett par gånger, eller efter en ordentligt tvätt, så då smörjer jag in igen. Pris hos Wurth? Den kostar typ inget i USA såg jag nånstans. |
|
|
Priset hos Wurth är 176 kr för en flaska så det är helt överkomligt för att slippa lidandet :) |
|
|
Köpte en flaska på würth igår, 176 spänn och nu finns det inte tillstymelse till gnek och knarr kvar:) rekomenderas varmt! Mvh Martin |
|
|
Dagens trådlyft: Efter att ha noggrant rengjord alla dörrlister utan att smörja in med Gummipflege som jag brukar (blir rätt mycket svart klägg intorkat i filtlisterna efter ett tag!) låter bilen nu alldeles för jä**a mycket. Det knarrar och knakar så fort bilen fjädrar lite. MEN, istället för att hålla på och smörja in med diverse klägg borde man ju kunna åtgärda rotorsaken istället? Dvs sätta på en ny filt! Min filt är halvt borta på sina ställen på den allra yttersta/översta listen mot karossen. Mna ser lite nötmärken på karossen till och med. Sänker jag rutorna blir det tyst. Den här tycker jag verkar vara en utmärkt kandidat: Velourfilttejp som fastnar på EPDM-gummi avsett EXAKT för detta ändamål! 0,5 mm tunn. Länk Måste bara hitta nånstans att köpa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.