AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.634

Hej alla glada! Nu finns äntligen bilder på 325ZRS uppe

Sida 2 av 3
snide
hur mycket pengar har folk egentligen.
(avundsjuk)
jävligt snyggt jobb.

cudos
en
22
enisis
BMW 325 e36 -93´(NOS,19",navi,zeemax,
seid´l mm.)
-robban

tänkte köpa NX först, men det skall stå NOS, hälften av njutningen är ju att kunna klistra på en fet NOS dekal på kärran.
Skall dock i med venom nu....

-snide

:-)

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
zatzyoboy
Snyggt jobbat! Måste ha kostat en del.....men vad gör man inte för kärleken....!
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Enesis du har väl inget NOS klistermärke på bilen coolare utan jag skulle inte kunna tänka mig att sätta på ett turb... på min, såg en kille med en CRX igår på Vandadis cardesign som ställt den "lilla" NOS flarran på pasagerar sidan.... lite FF (fast and the...)varning där ...hehehe,va är det för nytt system du ska i med berätta mer du verkar rätt kunnig när det gäller dessa saker ,såg ett tidigare inlää du skrivit en massa fakta var monterar du desssa saker....?? behöver man inte mappa om ??
mvh/Robban
en
22
enisis
seid´l mm.)
- robban

NOS och NX är i grund och botten samma sak, du har en flaska, 2 solenoider, en jävla massa slangar och jets- munstycken.
Munstyckena "Jets" reglerar som du kanske vet, hur mycket lustgas som ska strömma in i motorn, ju mer lustgas desto fler hästkrafter(+rätt soppablandning), och munstyckena är utbytningsbara (på NX,NOS STEG:1 35-50-75 hk)
Men om ví nu säger att blandningen mellan lusgas(syre) och soppa inte blir som den ska, så kallas det att blandningen blir för len eller för fet, och det är JÄTTEDÅLIGT. FET=för mycket soppa(blir för stor värmeutveckling och risk för omedelbar härdsmälta och brand i motorutrymmet) LEN=för mycket lustgas kan leda till en ojämn fördelning av den lilla mängd soppa som släpps in, och därmed kan en knallexplosion uppstå i t.ex en av cylindrarna, vilket kan leda till vevaxelhaveri, packningar o topp kan flyga. (något av detta kan ha hänt på en kompis 325:a, den började brinna i förra veckan och finns inte kvar längre)
Men VCN-2000 Venom, är helt och hållet datastyrt, den läser av bränsle/lustgasblandningen, varvtal, hastighet, värmeutveckling, avgastemp mm. ca 40 ggr/sek. Och om något skulle avika enligt programeringen(man får med ett skräddarsytt drivprogram just för din bilmodell) så bryter datan automatiskt tillflödet av lustgas omedelbart. Och detta sker i 3 steg, och är som tidigare sagt idiotsäkert. Förutom säkerheten så har du ett öppningsbart valv istället för "jets" munstycken, som är reglerbart från en liten data som du får med som placeras i coupén (där kan du åxo läsa av all aktuell fakta, temp, blandning osv.)
Valvet är reglerbart från 25-180/hk.
Du kan även programmera egenskaperna för systemet med laptop eller hemPC via en diskettenhet (placeras t.ex i handsfacket) t.ex som när flödet av lustgas skall tillsättas, vilken mängd osv.
Installationen av systemet tar ca 5 tim, och kan göras utan tidigare erfarenhet ( att anlita en bilelektriker är dock att rekommendera )
Om-mappning bör göras, tändkurvan skall ej vara framställd, men om jag har förstått det hela rätt så får man även med ett skräddar sytt chipp, där kurvan är framställd för bästa effekt mellan 1000 varv till 5000 och en aning bakåtställd efter 5000, så att det inte blir för häftig tändkurva då lustgasen sparkar in.

tror jag fick med de mesta

Mvh /eNiSiS

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare enesis:

Såg dig i Tullinge igår. Vi stog och kollade (3 grabbar) på din bil när ni satt i den. Men pga din fula kompis(!) så vågade vi inte komma fram och snacka. :P

Men bilen den var fin iaf...

/Edvard
BMW CS # 4503
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tjenare!!!
Enisis: såg din bil på tullinge igår. var riktigt snygg får jag säga. Gillade egentligen inte zeemax spoilern på bilderna men den gjorde sig bättre i verklighteten...
Vad är det för lack på bilen??
Vad kostar ett sådant venom sytem mellan tummen och pekfingret??
Ha D
Mvh //Hebbe
HEj
Jävligt fin bil. VAd heter fälgarna som du har på?
du vill inte sälja dom`?

M.V.H
Tomas
en
22
enisis
seid´l mm.)
-bumper

hehehe....... ångrar dock lite att jag åkte dit, ja kom dit vid kl. 7:00 åkte hem vid 18:00 och fick rejäla brännskador i fejan :-)

-Hebbe

bmw gletscherblau-mettallic

venom... ca: 19-22,000

-Thermansson
Tackar!

ACE Monaco 19"

sälja? nix

Hade!

Mvh/eNiSiS

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
ska du sälja bilen för 75 000kr? varför då e du galen?
M.V.H
Tomas
upp! :)
gagge
du har bilen till slau samtidigt som du ska köpa en massa grejer till den.. tycker inte de går ihop...

gagge
om du nu ska sälja så e jag intresserad..
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Jag är oxå intresserad av att köpa den... fast det är bara det med växellådan som skrämmer mig. Har hört priser på reperation på 5000- 20000 kr.

Ingen som vill köpa min 318iS coupe, 12600mil, mautitziusblå metallic. Helsvartskinn. Stora M3 paketet, BMW org larm, fjärrlås.

MVH
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
jo om det vart en 325i coupe men det är det väl inte ? så tyvärr annars låter det bra

fin färg :)
Jo det är en 325 coupe. Snyggaste jag har sett.
växelådan är tydligen paj. men bilen är redan såld

har jag hört

M.V.H
Tomas
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Thermansson>> jo jag vet var lite ironisk mot GoinLegits inlägg ;)
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Skulle varit roligt att se monteringen av stereoanläggningen......
I övrigt så kan man ju säga att bilen e SKITSNYGG....

Joachim
bm
30
bmwskadad
325 coupe -93
Det var jag som köpte bilen av claes!!
Växellådan kostade 4000:-
Blev andra fälgar oxå. Kommer att sänka bilen mer med H&R cupsats inom kort.
Bilder kommer i galleriet inom kort.
I övrig är jag nöjd!
hej
måste bara säga att du måste gjort en bra affär.
jävligt fin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.