|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Efter att ha lusläst autopower i ett antal månader så var det dags att regga sig på forumet. Jag är ute efter en bmw 540 E39-modellen. Gärna manuell så jag haft en en 850R med automat tidigare på c.a 280hk. Är ute efter ungefär samma prestanda. Är sugen på en med manuell låda men inget måste. Det viktigaste är skicket. Har ev hittat en som jag länkar till: Länk Har läst begagnatguiden här samt en hel del trådar. Det som slår mig är att priset verkar så billigt med tanke på mätarställningen samt att bilen importerades 2007. Något får mig att rygga tillbaks... Har ni några tips på vad jag ska kika efter? Det känns som bilen borde varit dyrare iom att den är manuell... Tacksam för svar. | |
|
En tysk 540 som gått i snitt 1500mil / år i Tyskland känns spontant som väldigt ovanligt? Kan ju vara ett klipp men jag hade nog kollat upp de noga. Ser allt bra ut, den går fint utan missljud osv så varför inte, du får en kul bil. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Jag får nästan lite rysningar när jag tittar på den 540 från Käglinge bilcenter. Jag tycker den är för billig för det miltalet, sen sitter där "fel" strålkastare monterat på bilen. Mvh Lardy |
|
|
Hej,på bild nr 4 är det en e46a ingen e39,men det har du väl redan sett antar jag..om man kollar skicket på förarstolen kan det ge en hint om hur mkt bilen gått.Nu är ju denna bilden ganska suddig så man kan ju inte se..mvh Lelle |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Länk Den kan du köpa. :) |
|
Udo´s blogg: ADODB.Field error '800a0bcd' Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record. /poweruser/poweruserhuvud.inc, line 30 |
|
|
Lusselelle: 540 -99 har väl ändå inte dubbelvanos? Ser inte mycket av M-paket på bilen heller :) Är det din bil? |
|
|
Lus har rätt. 99:an har den nya motorn men det är enkelvanos. Däremot så fick 528 dubbelvanos detta år. M-sportpaket kom inte på Touring förrän ett halvt modellår efter facelift, dvs 03/2001. Bilen i annonsen har förmodligen M-ratt och kanske sportchassi men så mycket mer M-sport är det nog inte. ___ //Ulf |
|
|
Länk Petrob ------ 540iam -01 |
|
|
Uppdaterar med ny annons från firman. Som någon sa så ser förarstolen lite sliten ut. Har tyvärr 45 mil enkel resa. Är det någon som vet mer om bilen eller kanske tom sett den i verkligheten? Länk |
|
| Här får du en häftig bil: Länk | |
|
Med all respekt så hade jag uppskattat om det slutas länkas till andra bilar i denna tråden. Anledningen till att denna var av intresse är priset, att den är manuell och därav ganska ovanlig. Har som sagt 45mil enkel resa så om någon sett bilen irl eller vet mer om den så uppskattas det. |
|
| Men annonsen är ju borta. Inte konstigt de kommer andra förslag då? | |
|
Annonsen funkar för mig. Tänkte just samma som henka1 när det fjärde (ett är redan borttaget) inlägget med reklan för sin egen bil dök upp. ___ //Ulf |
|
|
Är väl inte så konstigt om det kommer hjälpsamma förslag på fina bilar om man skriver att man är ute efter en viss bil? Men vill du inte ha fler förslag så hoppas jag du slipper detta i tråden. Lycka till med letandet! |
|
|
Henka1: Jag har varit och provkört Käglinge Bilcenters 540. Det var för två helger sedan så jag vet inte om den är kvar. Bilen är i relativt bra skick såväl utvändigt som invändigt. Motor hörs bra på tomgång och bakaxel känns frisk vid provkörning, dock är växellåda lite sliten (slitna synkringar) Felet med bilen är att motorn drar väldigt ojämnt vid acceleration, går lite ryckigt och är orkeslös. Känns dock som det omtalade problemet med igensatta katalysatorer eller insugsmembranet. Vid besiktningen fanns 3st 2:or på dåliga avgasvärden och detta indikerar att det kan vara de fel jag jag tror. Säljaren menade att avgasvärdena och den ryckiga gången skulle fixas innan försäljning. Som jag uppfattade säljaren skulle detta göras omedelbart men jag har inte varit och provat den på nytt sedan dess. Om den ojämna gången är fixad känns det som ett ok för pengarna så länge man inte räknar med att mätarställningen stämmer. Jag skulle gissa på ca det dubbla. Lycka till |
|
|
Henka: Här är en som är riktig fin och med 6 växlad låda. Länk Tror mer att du är ute efter en sån, som jag länkar till. Mvh, Jan. |
|
| Är det så svårt att sälja sina dyra 540 så man måste göra reklam för dem i diverse trådar som berör andra bilar?? | |
|
Tackar till dig som gjorde provkörningen. Låter nog bli den 540:n. Vad tror ni om denna? 11000mil? Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Svindyr :) Om du väntar 14 dagar. kolla uppdaterat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.