|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Länk | |
|
Förekommer tyvärr en hel del fakeannonser på Blocket just nu. Alla ser likadana ut och alla har förväxlat mil med kilometer när de lagt in dem. Anmäl till Blocket abuse så kommer annonsörens IP att blockas inom några dagar. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Om man ska bluffa kan man väl göra det med stil. Anledningen att dessa finns är att det otroligt nog finns dummare människor än de själva. Svarar man på en sån där hamnar man väl automatiskt i ett bluff-spamregister också. |
|
|
Tyvärr är det så att det finns folk som går på det. Varje människa med någorlunda vett förstår att man säljer inte en bil för 1/5 av dess värde... -------------------------------- //Lövet |
|
|
M3-annonsen kom upp igår och då var inte CSL med i texten utan något annat obegripligt. Han fick väl svar från folk som undrade om det var en CSL och förstod först då att han snott en bild av en M3 som är lite mer än det vanliga. Det han förmodligen inte förstått är att hans pris på 98' blev än mer osannolikt...Dessutom är nu annonssörens namn ändrat till ett svenskt namn. Gillar hur dom suddar regnr och även ser till att den lillan landskoden i det blå fältet tas bort, det är samma i båda annonserna. Finns liknande annonser på mobile.de bl a på en 550i som hos den riktigta handlaren har ett begärt pris på 39' euro medan fake annonsen har samma bild, miltal, EZ, mm men med ett pris på 16' euro. Det konstiga är att fakeannonsen har legat inne väldigt länge precis som originalannonsen. Man tycker ju att någon borde ha reagerat... ___ //Ulf |
|
|
Är det någon som vet vilka svar man får? De vanliga "please transfer € 1000 for insurance" eller liknande? Eller är det något mer raffinerat? Nästan samtliga fakeannonser är inlagda av samma person nu, det är tydligt då annonserna är skrivna på samma sätt och alla har förväxlat mil och km. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Samtliga dessa annonser är fejk: Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
Norterade direkt bakgrunden för CSL:n. Fönstren på huset är av skjutmodell, inte så svenskt = 100 % otäta. Inte heller staketet i bakgrunden ser så "skandinaviskt" ut. Luktar spanien eller annan sydland.. /Johan |
|
|
På bilderna på den guldfärgade A6an så syns skyltarna på de övriga bilderna tydligt. (Se min länk 14:24). Tyvärr duger inte min 13" för att kunna utläsa exakt vad det är för några. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Dom bilder där andra bilar finns med är tyvärr av sämre kvalitet så det är svårt att avgöra land. Tycker några skyltar har mindre storlek på siffrorna i slutet på regnr men det kan vara en synvilla. Ryska regnr har det väl så men deras skyltar ser annorlunda ut i övrigt. Jag skulle inte gissa spanien utan då mer åt sydösteruopa. Ingen som har svarat på någon av annonserna? ___ //Ulf |
|
|
Jag såg liknande annonser på traderamotor tidigare, varpå jag mailade och frågade lite om hur affären skulle gå till och fick följande svar: "För att vara tydlig, Bilar kommer med kompletta handlingar för registrering i Sverige. Alla dokument kommer att lämnas från vår tjänst. Det kommer att bli som du kommer att köpa en bil från Sverige. Bilar har haft endast en ägare, inga olyckor, målningen är perfekt utan några repor samt inredning. Den levereras till Sverige kommer att ske med en europeisk transporttjänst i 2 dagar. Du kommer att kunna se och kontrollera Biler innan du bestämmer dig för att behålla det. Du har 3 dagar för att inspektera bilar med en gräns på 150 miles, du kan åka med den till en auktoriserad återförsäljare för att kontrollera dess skick. Betalningen kommer att ske vid leverans, som kommer att hålla dina pengar tills du bestämmer dig för att köpa det. Först då, med ditt aprovement den leveranstjänsten betalar oss pengar. Om du behöver mer klargörande på denna Mather du kan ringa mig på: 0040734522242 I priset ingår leverans och dokumentation som krävs för registrering. Om bilar är inte som vi har beskrivit för dig, kan du returnera den utan någon förpliktelse. Alla skatter för återvändande kommer att suported av oss. Vi erbjuder ger garanti för alla våra fordon, här modellen bara har 6 månaders garanti, och priset har minskat med 40%. Om du är intresserad av buyin bilar i nämnda villkor vänligen ring oss eller skicka oss ett mejl med ditt fullständiga namn och adress tillsammans med ditt telefonnummer så vi kan boka din bil. Kind Respekt Autoscout Used Vehicles" Personen som skickade mailet hette Jens Atos :P |
|
|
Jag ser fortfarande inte hur de tjänar pengar i det mailet. Naturligtvis finns ingen bil, det vet jag, men de måste ju lura till sig någon slags förskottsbetalning för att tjäna pengar på det? Mailet är ju för övrigt automatöversatt så det skriker om det. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Alla annonser är nu borta. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Lövet: det är ju bara inledningsmailet...Visar man intresse där så kommer det garanterat inom kort dyka upp något om en handpenning eller transportkostad eller annat. ___ //Ulf |
|
|
Så länge det finns blåögda människor kommer det att finnas sådana där annonser de heter bara olika (Nigeriabrev tex.) men som de flesta vet så är de bara ute efter våra pengar så var otroligt försiktiga med allt som gäller annonser som kommer utomlands ifrån och kolla upp allt och lite till. För vad jag vet så finns det inte SUPER klipp i något annat EU-land för tillfället med våran skit kronkurs och kommer förmodligen inte heller att finnas på många år framöver . Ha de T |
|
| Annonsen på M3 CSL är tillbaka med nytt namn på säljaren Länk | |
|
Borta redan. -------------------------------- //Lövet |
|
|
En till ? Länk |
|
| Samma bilder,bara nytt namn och stad | |
|
35000-39999 mil på 3 år ?? :) |
|
| Eftersom dessa annonser ofast sköts utomlands ifrån så blandar dom lätt i hopp km/mil ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.