AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.284

Varför kan jag end. starta bilen med 1nyckel och inte extra nyckeln ?

54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Hejsan, Har en -96:a uttagen -97 Bmw 540i E39 -Svensksåld 22000mil,
Min fråga är: Jag har 2st nycklar med fjärr och 1 nyckel utan !
Den ena nyckeln funkar perfekt allt funkar som det ska , C-lås,Larm,öppning av baklucka samt. att starta bilen !!!!
Men reservnyckeln alltså nyckel nr:2 med fjärr kan jag göra allt utan att starta !
När jag vrider till tändnings läget startar allt som det ska fläkt,stereo,belysning m.m men när jag fortsätter till start läget så händer det ingenting !
Men om jag andvänder den andra nyckeln går det direkt !
Varför ?
Bilen är svensksåld alla nycklar är org.
Full dolumentation på ALLT sedan ny "Tjock Pärm" och är otroligt välhållen !
Men detta förstår jag inte !

Någon som har nått tips ?
Mvh

Oskar E
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
För att den är inte programmerad/omkodad. Ta en till BMW så lägger de in den också. Troligen förra ägaren omkodade nycklarna och tog inte med den.
54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Tackar, skall fara in och göra det med en gång !
Mvh

Oskar E
gu
159
gusse
320i Touring 2009
Eller så gör du det själv och sparar några kronor. Det finns skrivet en hel del i forumet: sök!
54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Nice hade varigt kanon, Vad skall jag söka på ? För att för mig kom det upp en hel dröse men inget (Eller hittade inget) om hur man kan koda om själv.

Tacksam för svar

Oskar E
gu
159
gusse
320i Touring 2009
Oj, pinsamt. Mitt minne fungerar inte riktigt. Jag blandade ihop funktionerna. Man kan själv programmera nycklar men det påverkar bara möjligheten att öppna bilen med fjärren inte startfunktionen.

Läs här: Länk

Jag hade problem med en nyckel som ibland inte gick att starta bilen med och till slut konstaterade jag att nyckeln nog var slut.

Nåja, kolla du med BMW, jag kan ha fel. Ledsen att jag gav dig falska förhoppningar.
54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Ahaa, Okei...För när jag kollade så stog det endast om hur man programerar fjärrstyrda C-låset och Larm dock inte hur man Kodar om nyckeln till startfunktionen, Så jag tänkte för mig själv om jag hade något fel på synen el. dyligt !
Men jag skall ringa imorgon (Måndag) till BMW i Kalmar för att få tid för Kodning till reservnyckeln kan nog inte kosta en förmögenhet (Hoppas jag ;) ) att få till !

Mvh

Oskar E
Ru
4
Runken
525i -01
Hejsan Oskar,

Tänkte höra hur det gick för dig med nyckeln??
Har samma problem med min, en 525 -01.
Skulle vara intressant att se om BMW i kalmar hade någon lösning på problemet och hur mycket de skulle ha för det?

Mvh Jimmy
54
83
540E39
BMW 540iA E39 -96
BMW 728iA E38 -97
Jag fick betala 550kr och nu funkar det kanon

Oskar E
Ru
4
Runken
525i -01
Ok, gott!
Tackar så mycket för informationen!!

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.