|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Skriv gärna årsmodell och eventuellt reg.nr så ska vi kanske hjälpa dig med att hitta rätt skal. BMW verkstäder i ett nötskal. Är du i Stockholm så finns det verkstäder som även kan hjälpa dig med programmering om det skulle behövas, viket jag inte tror att du behöver. Bara lite konstigt att nyckeln gått sönder genom att tappa den. |
|
|
Det är BMW 320d Sedan xDrive, 2016/årsmodell 2017. Kan man bifoga bild här? |
|
| Länk | |
| Vem vet hur många gånger den tappats i marken... | |
| @dekey: Har du någon erfarenhet av att handla där? Kostnaden är en bråkdel av att köpa på BMW men vem kan programmera nyckeln? BMW vägrar programmera annat än egna nycklar, har frågat. | |
|
Hade inte vågat handla där. Enda kontaktvägen är en e-postadress. Ingen adress ingen telefon. |
|
| Nej och nyckeln ser inte heller ut som BMW original. Den saknar den nedsänkta yta som finns under bagageknappen exempelvis på originalnyckeln. Länk | |
|
Direkt ifrån Kina...lycka till att få någon att programmera den...om det ens är möjligt. |
|
| Nu var ju tanken i detta fallet att få ett nytt skal till gamla elektroniken. Frågan är då om det är tillräckligt lika innuti för att skalet skall passa. | |
| Själva skalet kan du köpa löst för 100kr på tyska eBay Länk | |
|
Av erfarenhet så skulle jag säga att jag skulle tagit risken om jag vill komma undan billigt. Tyvärr går det inte att få kvalite och säker handelsplats till ett extremt lågt pris. Jag försökte verkligen hjälpa till och kan be er i sådana fall bara vända er till Ugor på Bimtech i Stockholm om ni bor i närheten. Där har ni oslagbar kvalitet och service till fortfarande mycket konkurrenskraftiga priser i förhållande till andra. Dem har själva jobbat på BMW och vet exakt vad dem håller på med. Skall ni börja tvivla så tycker jag personligen att ni ska ta det säkra före det osäkra och välja BMW och bita på det sura äpplet. Bimtech är beprövat och ni kan hälsa från John med m3 E46 caben. Länk nedan. Länk |
|
|
En fundering: hur många nycklar ska följa med bilen? Jag hittar inte i kontraktet något om det. Då kanske man behöver inte ha 2 st? |
|
| 2 nycklar skall vara med och en nyckelbricka i metall skall finnas med. Äldre modeller hade även en plast nyckel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.