|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hittar inte reservnyckeln, vad kostar det att köpa en ny på BMW ungefär? Tacksam för svar !!! MVH Jimmy | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
mellan 12-1500 nånstans. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har för mig jag gav 1495:- eller så förra året. | |
|
fortsätter på samma ämne; någon som har en uppfattning om vad det kostar att programmera om en nyckel? skulle vilja ha "follow me home" funktion på en nyckel (vinternyckel)? Mvh Henrik. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du programerar bilen att gör saker efter en nyckel ID och andra saker efter en annan nyckel ID tex klimatinställningar mm. Just follow me functionen GISSAR jag är ljusmodulen som styr och kan programeras. Man blinkar ju till med ljusspaken så lyser framljusen i 15-30 sekunder efter man lämnat bilen om det är det du tänker på ? har det på 540 men inte på fd 528an så det kräver väl rätt utrustning å ljusmodul också ev. Men det kanske är möjligt att få den att gå igång vid en upplåsning tex men det sitter fortfarande i grundmodul/ ljusmodul. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
japp det är den funktionen jag är ute efter. Det står i instruktionsboken (e46:a) att funktionen follow-me-home finns som "Car Memory" (ej "Key memory"). Vore intressant med en lista på möjliga funktioner (instruktionsboken anger endast exempel), samt prisuppgift! Mvh Henrik. |
|
| Olika pris beroende på bilmodell... (Har för mig att jag betalade runt 400:- för en "vanlig" nyckel till min gamla e30) | |
|
Jag betalade ca 300:- för en vanlig nyckel inkl kodning av mina andra nycklar till en E36 M3 för några år sedan. Micke Länk |
|
|
Fast du får antagligen räkna med en liten kostnad för att avkoda den nyckel som du inte hittar också. F-bolagen brukar inte vilja ha nycklar på vift.. /J |
|
| Hur många nycklar kan man koda till en och samma bil? | |
|
Om jag minns rätt så finns det tio olika koder till varje bil. Eftersom du får fyra nycklar till varje bil så finns det alltså sex koder kvar hos BMW centralt som du kan använda när du tappar en nyckel. Om du har använt upp alla tio koderna så får du sätta i nya lås i bilen, knappast billigt... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ok, tackar. Men.. får man så mycket som 4 (kodade) nycklar vid nyleverans? Två nycklar fick jag med bilen (beg) vilket torde innebära att två inkodade nycklar är på drift. Dags att koda av dessa... mvh/ Anders |
|
|
Sticker in en fråga i samma ämne? Vad kostar fler nycklar till E34? Måste de också kodas om eller det fanns inte på den tiden? Finns det andra bilar än BMW!? |
|
STi |
Är det inte två vanliga fjärr nycklar och en service nyckel i "plast" som man får till sena e46or? |
|
Citat: "Är det inte två vanliga fjärr nycklar och en service nyckel i "plast" som man får till sena e46or? " Så är det väl till dom flesta bilar.. Har aldrig sett/hört att man får 4 stycken kodade. |
|
| Jag har för mig att till E39 får man 4 nycklar: 2 vanliga, en plast utan larm för plånboken och en "verkstadsnyckel" som inte går till handskfacket. | |
|
Två fjärrnycklar, en plånboksnyckel i plast samt en servicenyckel som inte passar i bakluckan och handskfacket är väl det som följer med de flesta nyare BMW? Det får jag till fyra kodade nycklar i alla fall. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
När jag frågade om antal kodade nycklar menade jag nycklar med elektronisk kodning (startspärr). Med hur många av nycklarna kan man kan starta motorn? mvh/ Anders |
|
|
AKN: Alla fyra. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Kan nämna att för E61 så gick det på 896 kr för en ny nyckel. Sedan tog BMW 1250 kr för att avprogrammera den gamla tappade nyckeln i systemet. | |
| hur många nycklar ska det följa med vid bilköp av en e61 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.