|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Är det någon mer som testat en eBay nyckel och initerat den själv? | |
|
Har nu köpt två toma skal och två stycken av de chip som länkades här innan. 400:- gick det på totalt. Sen ska de skäras till, vilket borde kosta 200:- Så förhoppningsvis kan man få det och fungera för 600:- Eller har jag missförstått detta helt med att man kan koda dem själv? |
|
|
NdL, hur gick det, du behövde inte till en ÅF för omprogrammering? Jag har två obrukbara nycklar. Den ena kan jag starta bilen med men den fungerar inte att som fjärr, dvs låsa och låsa upp. Den andra fungerar det att låsa och låsa upp med, men inte att starta bilen med. Jag har alla nycklar i behåll så jag behöver väl antagligen (rätta mig om jag har fel) köpa två helt nya nycklar och en ÅF för att omprogrammera dem? Vore fint att plocka ihop det jag behöver på ebay, men vad måste jag köpa? |
|
|
Detta visade jag sig vara lite värre än vad jag trodde. De chip jag fick hem var enbart för fjärrlåset. Varför man nu enbart skulle vilja köpa chip med enbart den funktionen? Det står ju trots allt i annonsen - För EWS. Det dumma var bara att jag lämnade in nycklarna för att få dem tillskurna. Och bara det gick på 500:- |
|
|
Nu är det så att jag har möjlighet att köpa en E46 billigt pga att nycklarna är borttappade. Går det att beställa en färdigkodad nyckel från BMW med någon av de sex återstående koderna och såväl låsa upp och starta bilen? Den var larmad när den parkerades men batteriet är slut nu. Hur lång leveranstid har man på en sådan nyckel? Bilen står ganska långt ifrån BMW-verkstaden så det vore bra om man slapp bärga den dit. |
|
|
Drar upp tråden :-) Ska beställa ny nyckel hos BMW. Nyckeljäveln kostar 4200kr + 1800kr för programmering av comfort acess! Finns det något annat alternativ att lösa en nyckel på? Kollade på Ebay länkarna, men förstår inte riktigt. |
|
|
@zip Betalade 2250 + 1000 spänn för omprogrammeringen för en E91. Dock så tog drulleförsäkringen en tusing av kostnaden (självrisk på 2200). Så kolla med ditt försäkringsbolag om du kanske har något som täcker en del av kostnaden. Finns ju speciella nyckelförsäkringar också men det antar jag att du vetat om du har. |
|
| SÅ! Min helförsäkring på bilen täckte, självrisk på 2000kr. Kom "billigt" undan :-) Klarade mig på några mil höhö | |
| Skönt att höra! Man kan göra betydligt roligare saker för för dom pengarna än att betala för en nyckel. | |
| Absolut! Frågade om man fick med en mikrovågsugn för dem 6000kr, men ack nej. | |
| nyckel till bmw523i | |
|
Lyfter frågan igen... Har läst diverse trådar men förstår fortfarande inte om man måste betala upp till 4000 + 1800kr för att köpa och programmera en ny nyckel till en E46 2003... Eller en nyckel för va 700kr utan fjär men det känns otroligt stenålder. Känns lite väl dyrt. Går det inte att lösa på annat sätt... Tips? |
|
|
Köpte ny nyckel förra veckan på BMW i Segeltorp som kostade 2011kr. Till min BMW E39 540i -99. En så kallad huvudnyckel som endast behövdes initieras med fjärrlåset för att sedan börja användas. /Magnus |
|
|
2011kr super! Överkomligt pris... Hur lång tid tog det att få nyckel? Den "slipas" väl inte på plats? |
|
|
Det tog ungefär 5-7 arbetsdagar från det att jag beställde tills nyckeln fanns att hämta. Det du måste ha vid beställning är fordonets registreringshandlingar, ditt körkort samt en förskottsbetalning görs. Jag tror inte nyckeln "slipas" på plats, eftersom de skickar efter nyckeln EWS kodad från BMW AG Werk i Tyskland. Nyckelinitiering (fjärrlås) görs enligt instruktion i instruktionsboken. /Magnus |
|
|
Segeltorp vill ha ca 2300kr för att läsa och släcka eventuella aktiva borttappade nycklar... Det var allt annat än prisvärt... 2011kr för en nyckel har jag inget problem med. |
|
|
När BMW aktiverade den nya nyckeln så slutade den andra nyckeln att fungera!? Märkte det tyvärr när jag kommit hem och "Verkstan" hade stängt. Känns inte som ett sammanträffande... Måste de göra något med den gamla nyckeln efter att den nya är aktiverad? Är detta något man kan göra själv? |
|
|
Kolla Youtube SAABDAVE MÅSTE INITIERAS TILLSAMMANS |
|
|
Hej, jag har en BMW 320 och tappade nyckel på marken. Den fungerar men skalet har gått sönder, de sitter inte fast. Jag har tejpat och har även en reservnyckel som fungerar och jag använder den istället. Har varit på BMW och det kostar 4250 sek för en ny, via försäkring 3000 i självrisk. Vet inte om jag ska fixa en ny nyckel, tycker att det är mycket pengar men när jag ska sälja bilen måste de två nycklar fungerar. Fattar inte varför de måste programmera nyckeln. Och inte byte bara skalet. |
|
| Själva skalet går att köpa löst, kolla på eBay.de | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.