AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.954

Nissan GTR vs BMW M5 E60 ngttrimmad

Sida 1 av 2
Länk består av.

ECU from itsfun.nu
Dinan Mufflers
RPi Scoops, BMC Filters, Block off plates
Evosport headers
Evosport pulley
100-200km/h 8,5 sec
100-250km/h 16,4 sec

M5 går mkt bra skullejag vilja tillägga.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Många trevliga bilar på den filmen. Tackar!
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
GTR e grym som fan. Mycket bil för pengarna..

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
vad har m5:an för effekt??
Kring 550-560 minst skulle jag tro.
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
454hk på hjulen, 526 i motorn enligt dynojet.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ganska kul att du fortfarande påstår att din kraftfullt modifierade M5:a bara har 526 hk...

För inte så länge sedan så uppgav du ju 560 hk. Har dessa hästar kanske minskat med tiden?

Jag tror faktist inte ens att du själv tror på att alla dessa modifikationer du gjort på bilen endast skulle ge fjuttiga 19 hk.

Dock betvivlar jag inte en sekund på att du säkerligen har bromspapper som visar 526 hk, men med handen på hjärtat så vilar det onekligen många fler hästar under din huv.
Och det vet du nog själv också.

Jag tror inte att Gustav är helt ute och cyklar när han skriver att bilen har "minst 550-560 hk".

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
gustav>> får man fråga om det var mikael persbrandt i sin nya gtr kanske? ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är nog inte Gunvald, ser ut som Perra Petterson på 23GTR
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ok man såg inte så bra i profil men lite lik var han iaf :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Formulerade mig lite otydligt, menade att bilen såg ut som Perras dvs 23GTR demobilen.

Hur som helst Nissan GT-R är en mkt cool bil. Intressantaste sportbilen som presenterats på länge. Kul att se hur snabbt relativt oerfarna banåkare sätter kanontider på racerbanorna på banträffarna
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
mackyfr

Fin omkörning på slutet :)
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Hehe tackar :)
Hur kan ni spekulera i så mycket som 560 hk i M5:an när den, till skillnad från en Kelleners M5 varken har avgas eller kammar?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M_86

Bra sagt!

Den har mindre modds än vad en kelleners m5a har och den producerar 560hk....

Mackys går precis som en m5a med 526hk ska göra dvs jävligt bra....sen att andra tror att den T O M har 600+ hk är bara pinsamt....när mackys har bänkat bilen och vet med säkerhet att den har 526...
Cado: att ställa en bil på en dyno och sedan säga att den "med säkerhet" har 526 hästar blir väl också lite pinsamt med tanke på att en dyno framför allt ska användas till relativ effektökning, dvs original kontra tuning. Tror inte det finns 2 bänkar som visar samma resultat. En mätning på 526 säger alltså inte så mycket, om det gjorts en original och man visat på deltat vore det mer intressant.

Dock, håller med dig till 100% att hans bil går JÄVLIGT bra!!! Grym bil helt enkelt och jag ser fram emot att se den kommande helg!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Allroad

Men det är det som är grejen kanske inte hade den 507hk i orginal utförande eller hur...hur som kelleners anger 560hk med mycket mer modds än vad macky har så jag tror nog på hans siffra...

Ps. Ska försöka komma ner på lördag, det har ifs dykt upp en grej just den 20e men ska försöka å pallra mig ditt...vore kul å prova mot din oljebrännare med en lite lagom trimmad m5 e39 ;)
cado: för att jag ska klara mig behöver du nog ha en hel del lmm-problem samt halvtaskig vanos :-) Trimmade M5:or är inte riktigt vad droskan rår på. Men, när du drar mig får jag ju för en gångs skull höra gott motorljud när jag drar genom växlarna...

Skämt åsido, vem trodde för några år sedan att en diesel med enbart en ändrad mappning skulle köra mot en E39 M5 på ett flygfält?
Några hk som Kelleners har den inte, för den saknar både avgas och kammar, dessutom har den ett ECU som inte heller är den bästa. Att den däremot är väldigt frisk och går bra är det ingen tvekan om. Jag tror nog att ägaren själv önskar sig ha 560 hk "minst"...

Jag gissar på ca 530-540 hk i den!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det är väl vida känt att BMW själva för det mesta brukar uppge effekten kraftigt i underkant på sina bilar.

BTW, här är specen från Mackys garaget-sida:

"* Chippad och fartspärr borttagen (ska ge ca 30hk)

* Dinan ljuddämpare, ska ge 9hk vid 8000rpm (dyra!)

* RPi scoops + BMC filters (ska ge 10-15 hjulhästar i ca 100 blås) + RPi Block off plates (4-6 hjulhästar)

* Evosport grenrör samt Evosport pulley installerat! Ska ge lite drygt 50hk enligt Evosport själva. Jävlar vilken skillnad."

// Thomas
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Jo men lägger man ihop alla siffror som man får av respektive tillverkare så ger det över 600hk. Blir ju aningen missvisande då. Fick ju som du vet 454whp på dyno och enligt flertalet trimfirmor på t.e.x m5board så är drivetrain loss ca 17%. Lägg på 17% på 454 så får man fram motorhästar...
Men visst, vi kan säga att den har 570hk om du nu blir lyckligare :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.