|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
mj x 4, Njae... beggad 540-box kanske 5000:-? + Mappning = 5000:- Uppskattningsvis halva priset mot en ny Alpinabox plus mervärdet av att ha en perfekt mappad bil. Frågan är bara om man kan göra på detta vis eller om något annat, typ mjukvaran till Switchtronic eller liknande, börjar fucka. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan köp en beggad box på skroten för 1500-2000 kr kolla laga.se det gjorde jag tidigare idag, ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kalle: TS Motor jobbar en del med att koppla in ny styrbox och mappa om BMW. Använder Unichip om jag inte kommer ihåg fel. Är ju inte så långt från dig. Annars tycker jag du ska kontakta Jarls för råd, de har diger kunskap om ämnet. | |
|
Har goda kontakter med TS-Motor och inte helt odelat positiva erfarenheter av Jarls. Tackar för alla tips! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Nu har jag förvisso inte gjort komptest än... men teoretiskt: Om det är dåligt komp på en cylinder, kan DME känna av detta och skicka en annan sorts tändsignal till cylindern ifråga? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Komptest gjort på 5:ans cylinder, fullt tillfredställande. Hämtar ut beg. box på posten idag, så får vi hoppas att detta+omkodning av immobilizern hjälper! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Hoppas det löser sig med den nya boxen | |
|
Det hoppas jag också. Det är aldrig roligt med byte av topplockspackning. BMW CS #1812 |
|
| Hur har det gått ? | |
|
Boxen jag köpte (av BoMoW) var för ny och har andra anslutningar. Den passar således inte, och jag letar vidare efter en annan, korrekt, DME-box. Skall även komptesta övriga cylindrar. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Fan va surt, hoppas det löser sig | |
| 097, känner igen detta nummer. Var såldes bilen? Vad var det som gjorde att serviceboken gjorde dig misstänksam? | |
|
Köpte bilen i Helsingborg. Serviceboken är i mitt tycke OK om än inte fullstämplad. Huvudsaken är att den så att säga "hör till bilen" och inte är förfalskad. Sven a, Tack för info! Om kablarna är kass är det trist, men hur vet du att såväl dessa som styrboxen är dåliga? Hur testade du? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Hur går det med styrboxen Kalle? Hade varit kul om det löste sig för dig. BMW CS #1812 |
|
|
Boxen bytt, inkodad av Need For Speed.. och nu går bilen så vitt jag kan känna som den skall! ÄNTLIGEN! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Succé! Hoppas det inte blir något pajaseri med topplockspackningen nu bara. BMW CS #1812 |
|
| Kalle: varför raderade du det inlägg som jag svarade på den 25 september, dvs. det inlägg där det var en annan användare som hade provkört bilen och i samband med detta även kommenterade serviceboken? | |
|
Mixtus, Jag har inte raderat något inlägg i denna tråd. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Mixtus: Stämmer att det raderats inlägg här...Var nån (Alfred tror hans "namn" var) som skrev att han tittat på bilen samt provkört den men avstått köp pga att det antingen var fel på kabelstammen eller boxen (vilket oxå verkar stämma), dessutom påstod denna person att s-boken var ett "falsarium"...Kan hålla med att det är liiiiite lustigt att dessa inlägg försvunnit, undrar ja om de hade fått stå kvar om bilen ägts av en person som inte har nån relation gentemot AP...Nåja de e som de... | |
|
Någon har raderat ett inlägg från Sven a där han kommenterade den bilen du köpt. Han hade också tittat på bilen och hade en del synpunkter, bland annat vad gäller serviceboken. Lite märkligt att det försvann tycker jag. Hur som helst så är det ingen fara på taket eftersom du verkar ha hittat problemet. Har #97 rullat i Uppsala tidigare? Tycker jag känner igen den och i så fall har jag tittat på den för länge, länge sedan. Men kanske är det en annan bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.