|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Innstämmer i kören som förespråkar orginal LMM. Satt nya VAG i min bil när jag köpte den, den gick dåligt när den var kall ryckte o störde sig, fick 118l/h i LMM test. Nu har jag bytt, efter en sommar med en vad jag trodde snabb bil, men jävlar vilken skillnad det blev med ett par "orginal". Går bra när den är kall piggare över hela registret. Känns mycket friskare helt enkelt. Ni som är snåla kan få köpa mina gammla VAG lmm´s för en billig peng.Gått en sommar kanske 300mil (med tempsensor skall tilläggas) | |
|
Nya erfarenheter, lite klokare, något fattigare: Köpte nya VAG LMMer för några veckor sen, eftersom att jag fått fel på ena original-LMMen. "Lika bra att byta båda, och bäst snika och snåla också", tänkte jag, och köpte LMMer från VAG, helt enligt vad man kan läsa på forumet (rörande rekommenderade artikelnummer alltså). Resultat: en i början inte märkbart förändrad M5 (E39), men smygande och efter relativt kort tid en lite halvryckig gång på låga varv under belastning. Idag kröp jag till korset och ersatte dessa VAG-LMMer med original BMW, och nu går bilen helt fritt från tendenser till ryckningar, och drar märkbart bättre på låga varv. Så...köp inte LMMer från VAG i tron att de funkar i M5an. |
|
| Jag har två beggade fungerande orginal LMM liggandes (bilen gick ryckigt och jag blev pålurad nya LMM men det visade sig vara lödning samt oringar i vanos som spökade) dra ett pm om någon är intresserad av dessa! | |
|
Förtydligande om ryckningar med VAG-LMMer: Ryckningarna är inte särskilt märkbara vid normal "blandad" körning, men framträder tydligt när man exempelvis trampar gasen i botten med 6an ilagd från 50km/h. Så ut och testa. Med original-LMMer känns inga ryckningar alls under sån last, och motorn drar tåligt och jämnt som den ska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.