|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
köpte bosch vag lmm till min m5 bilen blev klart piggare men den gick in i lippmode i bland sen började den gå dåligt på tomgång stängdes av om man ej hade ac på så jag prata med en mekaniker som sa att jag skulle komma till baka i morgon så skulle han mäta luft intaget av lmm och riktigt som jag misstänkte så får den inte rätt blandning med vag lmm den försöker att skystera sig någorlunda rätt sa han men i slutänden riskerar man att förstöra motorn eller som han sa det är en tikande bomb med dom llm så jag tog bort dom köpte nya original från ebay tyskland för 2000kr med frakt st se länk och nu går den som den ska. jag tyckte att den gick bra med vag och innan men nu är det helt annan historia även ljudet vid fullgas är vassare så jag råder alla som kör med vag att tänka om spc nu när du kan köpa original för 2000kr. Länk putte,m | |
| Tack Putte. Hur mkt kostar dom på BMW? | |
|
hej bmw ska ha runt 4000kr st det är på tok för mycket för lmm.. putte,m |
|
| Flyttade du tempsensorerna från de gamla LMM? Annars kör DME på fast värde 60°C. VAG-LMM saknar sensorerna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns inget belägg för att en BMW motor skulle skadas av VAG LLM, däremot så finns uppgifter på att VAG motorerna kan skadas, därav det subitionerade priset på VAG mot BMW. Dessutom går de sönder alldeles för ofta, sedan som Anders säger så måste man flytta över tempsensorn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Finns wag med temsensor med.Dom funkade inte bra heller så det är orginal som gäller om man är rädd om sin M5a. | |
| Helt ärligt.... Om man inte har råd att köpa rätt lmm till sin M5 ska man fan inte ha en... SKA ha BMW M5 fan va fett men jag har inte råd att underhålla den Säger bara en sak...... SKÄRP ER..... e som att hälla biltema olja i M5 an idioter säger jag bara... köp det som ska vara där eller köp en volvo eller saab ..PINSAMT | |
|
Om någon är pinsam i denna tråden så är det nog du Denkan. Bara för att man kör M5 skall man vara dum och öppna plånboken i onödan? ______ Foto Länk |
|
|
Men stoppar man i fel grejor så lär man nog få öppna plånboken rejält. Det är dumt att snåla på fel saker. |
|
|
Sant som det är sagt! För billig peng får man inte bra... Klart att garaget ska vara större än huset. |
|
|
jag köpte mina vag av beastpower dom säljer bara grymma saker dom hade temp sensor jag testade även att byta sensor från mina gamla orginal lmm men det blev samma skit dom skriver på den sidan att man kan betala runt 120$ mer och få orginal m5 men jag körde på att inte fan skulle en så stor respektabel bmw sida sälja skit nu vet jag bettre har läst runt en del och det är många gubbar på olika forum som annser samma sak kör inte med vag om du vill ha en frisk motor och som går rätt dvs levererar nästan 400 kusar inte 320-350 för det är en bra sklilnad nu mot tidigare nu går maskinen för vad den ska... Länk putte,m |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nu är ju inte Lmm sämre bara för dom sitter på en VAG bil eller nått annat bilmärke, original ? Bosch är väl tillverkaren oavsett och de är identiskt tillverkade och lika dålig kvalitet på bägge eftersom M5an äter Lmm till frukost oavsett var de är köpta Vag har ju också bekymmer men har ju vänligheten att subitionera priset vilket inte BMW gör dvs tar rejält överpris. Men så länge inte Boschnumret är identiskt så är det ju inte 100% att Lmm har lika arbetsområde vilket då ger fel DME signaler. Det bästa är ju att köra nya original i DME livedata med ett diagnosprogram och spara dessa värden, så ser man när det börja avika och dags att byta igen. Som du säger finns det flera som inte varit nöjda med LMM inköpta på VAG de ger sig efter ett tag och du får tyvärr inte full effekt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag tror inte att det är bara på Wag och m5 som lmm blir dåliga fort.Jag tror att det är många svensson som inte har märkt att sin 170hk maskin numera bara ger 140 hk då hästarna dör av långsamt.M5 ägarna har ju köpt en bil med prestanda och dom flesta verkar även kolla att motor ger ungefär den prestandan som fabriken uppger.Gör den inte det så blir det ju felsökning direkt. | |
| WEEEEEMAN snälla om du inte vet vad du pratar om så håll dig till saab och volvo forum. Hade kunnat garantera(om du nu nån gång blir ägare till en M5) att om det funnits tändstift till en M5 på biltema hade du köpt dem där. Vi andra som vet fakta och som håller på med dessa bilar vet om att dessa bilar även andra BMW går bäst och fungerar bäst med orginal delar. Tror inte att BMW lägger ex antal miljader på att ta fram saker som fungerar bäst och att sen att såna som du ska köpa BILTEMA delar till dem.. Tänk längre än näsan innan du skriver... Säger ju sig själv att en lmm från en annan biltillverkare inte fungerar som den ska i en annan bil..Öppna plånboken i onödan.. ALLA som köper en BMW M5 vet att dem kostar lite mer än en vanlig BMW och har man inte råd bör man ju tänka om innan man köper en M5 och kanske kolla mer åt en 540 som är en underbar körvänlig prestanda bil det med. | |
|
Denkan, BMW tillverkar inte några LMM. Biltema tillverkar inte tändstift. Orginaldelar innebär endast att tillverkaren har tryckt "BMW" på kartongen och möjligen ett gjutet emblem på detaljen. |
|
|
om det nu är någon som tänkt köpa lmm av bmw eller annan proffe betonad säljare så hoppas jag att du kan tjäna in lite slantar och endå få bmw m5 e39 orginal lmm från maf.service.gmbh dom säljer även utanför ebay och det tar bara 4-7 dar för frakten och priset är bara några kronor mer än dom tråkiga vag lmm. jag hoppas det fler som kan dra nytta av detta tipps . putte,m |
|
|
Vilket j*vla resonemang Denkan använder , ALLT som inte är orginal är skit , ALLA som inte köper orginal är idioter .... snacka om att generalisera !! Men ös ner tusenlappar i onödan du ! Själv myser jag varje gång man lagt ner lite tid för att söka på nätet och löst problemet till 1/3 av priset på BMW :) Även om jag hade skitit tusenlappar hade jag ändå lagt ner tid att marknadsundersöka vad jag nu ska köpa ! Principsak för mig , ockerpriser går bort !! |
|
| Fick inte med mitt andra inlägg för att mitt internet la av. Där skrev jag att man behöver inte köpa på bmw utan ebay... eller någon annan sida. Menade bara att man skulle använda saker som va gjorda för just denna bil. Inta behöva löda och klöda bara för att spara pengar. Ungefär som att köpa bromsbelägg för halva priset och sen behöva slippa ner dem för att dem ska passa... Har jag fel där då.. finns ju en anledning till att saker och ting har andra artikel nr på sig.. | |
|
Denkan: jag kan juh tillägga att det är SAMMA tillverkningsnummer på lmm till vag och som i denna fråga m5, det enda som skiljer är tempsensorn som du helt enkelt flyttar över, hur i hela fridens namn skulle det bli nån skillnad på en som du köpt på bmw för 5000 eller en på vag för 1000???. det är juh EXAKT samma grejer ursäkta trådlyftet |
|
|
Du får gärna fortsätta köpa dyra reservdelar DENKAN ;) Är så otroligt trött på trångsynta människor som dyker upp i dessa trådar och skriker: "Har man en M-bil så ska det kosta mycket" osv... ______ |
|
|
Ja du DENKAN, här är ännu en till snål M-bilsägare som bytade dioderna i generatorn själv för en spottstyver istället för att köpa en ny generator på BMW för 6000 spänn. Så jävla snålt av mig och korkat. Jag måste nog vara en idiot!!!! Du DENKAN , tankar du den dyraste bensinen du hittar?? För ju högre pris ju högre kvalitet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.