|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| E46:an sportstolar finns inget att klaga på. Precis som du säger nackstödet går att vinkla ganska bra. Likaså min f.d. E91:a med luftpumpade sidostöd var grymt komfortabla. Nästan så jag börjar undra varför jag bytte till E61, det är som att sitta på en träbänk, men, men, det är ju en bra bil i övrigt, men stolarna förtar lite av upplevelsen. Jag väger ju inte direkt 100kg så det kanske är därför jag upplever dom som osköna. | |
|
coldhex: Småkillar ;) brukar ju ha lätt för att sitta bra och komfortabelt i olika stolar, konstigt att just du upplever det som tvärtom.. Mvh 100kg muskler :) |
|
|
Ja...lite rättelse ser jag är på sin plats: Menade då så här egentligen :)>>> att konstigt att just du sitter dåligt i E60 sportstolarna, som jag inte tycker är marknadens sämsta stolar som du i princip tycker.. Jaja...smaken är som baken, delad.. Mvh Janne. |
|
| Inget fel på E60s sportstolar enl. mig. Tycker de är lika bra som i övriga moderna BMW's. | |
| Audis stolar är fett bättre än BMW:s!!! brorsan satt i E60. Han gillade inte dom. | |
|
Nu var den provkörd! Fint skick för att ha gått så långt. Som väntat var ju vridet inte det samma som i 320d jag har nu om man inte ligger på minst 3000varv. En vanesak antar jag. Tyvärr inga komfortstolar. Ok stolar ändå förutom nackstödet som sagt. Det är förmodligen ingen annan utrustning än komfortpaketet, skinnklädsel, 17" hjul och drag. Det var nog inte standardratten heller- lite tjockare och runt centrum. Var väldigt sugen när jag såg den i morse men lite lite besviken på motorn. Den ser ganska låg ut men det kändes inte som sportchassie. Nu har man verkligen nåt att fundera på... Någon som har något att tillägga? |
|
| Om jag får vara lite negativ tycker jag det låter vanskligt att köpa en bil med en motor som du blivit besviken på. Visst kan man intala sig själv att man ska vänja sig men risken är snarare att du ångrar dig så småningom. | |
|
Joofa: Jag håller med lite, men besviken kanske var lite att ta i. Ibland kanske man får välja bort något och bilen är ju helt underbar i övrigt och varvar man lite så rör den ju på sig rätt bra för sin storlek. Men tack för synpunkten det är alltid bra att man tänker lite negativt när man ska köpa bil. I detta fall tror jag att jag kan få igen pengarna om jag ångrar mig. |
|
|
pew var tbor du? du kan få provsitta mina med de dyrare stolarna.... ofan vad sköna de är. har en e60 525iL. mvh residence sthlm |
|
|
Bor i Borås tyvärr. Har knapt sett någon med komfortstolar till salu i den prisklassen tror jag. Har annars nästan alltid haft sportstolar i de bilar jag har haft. Audi 2st A4 -98 och -04 samt en TT och min nuvarande E46a. En annan fråga. Glömde kolla om det var antisladd DCS, men det måste väl nästan vara standard? Det var förresten advantagepaket också på 523an. Hur är det med reservhjul. Det finns väl inget när det är RFT-däck? Blir ju lite knepigt om man har vinterdäck som inte RFT... Hur mycket kan man variera rullomkretsen på däcken utan att däcktrycksvarnaren påverkas, eller jämför den hö/vä sida? (Har ju nya fina vinter däck till min bil nu som har 1,7% mindre rullomkrets) Någon som vet om man får in en barnvagn på längden i bagaget? Borde väl gå. Får bara in den på tvären i E46an men det saknas 5-10cm för att få in den på längden om man tar bort insynskyddet (det skäl ju tyvärr en del utrymme på höjden). |
|
| Nja, finns ju en 525iT under 8000 mil på mätarn för 179k...på blocket givetvis | |
|
Recidence: Är det en -04a du menar då? Inga komfortstolar på den va? Har däremot sett en 525iT -05 218hk, skinn, 13-14000 mil för 173' som jag nämnt tidigare. Tycker den borde vara ganska attraktiv??? eller vad är felet på den -inget drag eller? Kan stolarna verkligen ha så mycket påverkan på priset och om den är svårsåld? |
|
|
Blev ingen 523a, la ett lågt bud eftersom jag blev lite tveksam till motorn som kanse var i slöaste laget och även stolarna efter en andra provtur. Funderar nu på en 525dT istället (kanske en 525iT) Har läst en del om motorhaveri på dieslarna pga att spjällen vid insuget lossnar. Har bara hört att det har drabbat 530, 330 och och även 320. Någon som hört om 525d har råkat ut för detta pga. samma konstruktion och risk för att spjällen lossnar??? Hur är det med partikelfiltret, måste det bytas nån gång? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.