|
|
|
|---|---|
|
Hej, Med risk för att detta finns besvarat redan (hittade inget vid sökning). Är det någon som skaffat sig detta till sin 135i ? eller 335i för den delen. Lite fundersam på vad den ger i form av ljud och eventuellt effekt ökning. | |
|
Hej! Jag håller själv på att göra research på det här med BMW performance just nu. Om jag ska gissa utifrån BMWs hemsida skulle jag gissa på ca. 5-10 hk / 10-15 Nm från luftfiltret, men jag är okvalificerad. BMW Göteborg har inte stenkoll på detaljerna kring detta och tydligen har de inte sålt något ännu. Jag funderar själv på luftfilter, sportchassie och fjäderbenstag. Ljud: har erfarenhet av bilar där jag bytt filter. Du kommer att uppleva en markant skillnad i ljudet när du drar på lite och motorn andas mer. Absolut inte lika mycket skillnad som ett sportavgassystem, men en trevlig bonus. Är det någon som vet något om BMW Performance? Svara gärna, jag vill också veta mer. |
|
|
Tror inte att ljudet kommer bli så stor skillnad på 135 pga turbon. Gör mer på sugmotor. Har sålt en del performance produkter och det är sjukt bra kvalité av det som jag har sett i alla fall =) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Tex öppet filter på en S**B turbo eller som min Nissan 200sx 2.0T ger betydligt (läs mycket) högre insugsljud. plus att man hör tubon mer osv. Så De Så! ;-) |
|
|
Man hör mer turbo ljud och eftersom det är åter-cirkulerande dump så hör man mer dump ljud men motor ljudet har jag aldrig vart med om att det ökar på en turbo bil. Men det är bara utifrån egen erfarenhet och jag har alltid kört Bmw så jag kanske har fel... =) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Finns performance luftinsläpp systemet till X35i motorerna? | |
|
Det finns till N54 motorn, så det ska väll vara 135i och 335i. |
|
|
Hmm hittar ingen möjlighet att editera poster. Enligt bmw's hemsida så finns Performance luftinsläpp till 330i, 325i, 323i. 130i, 125i.. Jag ser ju nu att x35i inte finns med i listan.. Lite konstigt, får kanske vända mig till bwm och fråga rakt ut. Men det skulle ju kunna vara en miss och dom helt enkelt inte har uppdaterat sidan sen n54 motorn kom ut. |
|
| Nej, det är ingen miss. X35i modellerna har ingen performance luftsystem som kan beställas. Endast power kit finns. | |
| Någon som vet om det finns några Performance prylar till M3 E46?? | |
|
Nej det finns det inte men dock så passar en del performance produkter även på E46. Vet inte om det går men jag själv hade kunnat tänka mig denna ratten: Länk När jag säger att jag hade kunnat tänka mig så menar jag att jag hade gjort mycket för att få denna ratten i min bil =) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.