|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
...är fel ute... Min flickvän kommer in i stormarknaden när jag ska till att betala dagens inköp av näring. Hon ser alldeles likblek ut; så där som en gräddglasspinne som upptäckt att han gått in i ugnen. Ur hennes mun kommer en obegriplig sörja av ord; att en otäck gubbe kommit fram och skrikit att "hon ju kör sönder hennes killes bil" och att "kopplinspedalen sitter för långt från sätet" och att hon "kanske råkat stöta till något med bilen..." Summan av denna knepiga ramsa är att min söta flickvän glömt trycka ned kopplingen när hon vred om nyckeln, eller snarare att hon bara öppnat bildörren, satt i nyckeln och vridit om... Summan av detta sorgliga förfarande är att min nya frontspoiler ser ut som riven ost. Vad gör jag för smart? Vrider sönder (läs: löser situationen) mina Oakley-glasögon och stampar dem till dess minsta beståndsdelar innan jag skriiiilker ut min ilska över hela K-RAUTA's parkeringsplats. Flickvännen fäller då den diplomatiska kommentaren; "Det där var väl dumt" Detta förstärker för eoner framöver min bestämda uppfattning om var små söta flickor absolut inte skall befinna sig... och det är bakom ratten, helt enkelt! /Kjellen, som respekterar kvinnor, för vad de behärskar. | |
|
Ähh shit happens. Nästa gång är det du som klantar dig...... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Ja, håller nog med David där. Bit i det sura & ge henne en kram... Fäll sen kommentaren "ähh... Det löser vi på nåt vis" Så skall du se hur glad både hon o du blir när ni väl är hemma igen :) |
|
|
...det er faktisk noget der tyder på at din "flickvän" ikke forårsaget ulykken med vilje..."cool down"...og gi henne en "kram"... ...din 320iC er trods alt bare en bil... V-max |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Men KJELLE då:Man ska behandla kvinnor lika bra som bilen vet du väl:)) Hoppas du blir lika arg om nån "repar"hennes "frontspoilrar" :) MVH Hasso |
|
Gör slut.....;)) /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Tjena Kjelle! Olyckligt! Du verkar lite otursdrabbad just nu ;( Håller dock med de första kommentarerna. Shit happens som David så väl uttryckte det och alla gör vi våra misstag. Nästa gång är det kanske du som står med mössan i hand. /foo |
|
|
Hej Kjelle! Lider verkligen med dig! =( Förstår att det känns förjävligt just när du har fått på spoilern och att det har varit lite struligt med bilen innan. Visst går det nog att lösa (med pengar) =( Men man har ju inte så mkt cash. :-/ Blir det fotografering nu i veckan ändå? Mvh Tobias |
|
| Världen rasar inte samman för att din frontspoiler går sönder. En ny frontspoiler är inga problem att fixa, det är värre med en ny tjej! | |
-:BeeMWe:- |
Till skillnad från alla andra håller jag med kjelle. I 90 % av fallen jag blir sur på någon i trafiken råkar det just vara kvinnor. P.S Jag fick bla ett par BMW Williams F1Team solglasögon i studentpresent, mycket snygga och sköna, kan det vara något kjelle? 10 liter bensin på 4 mil... |
|
När tjejen snurrade runt i en driva så tröstade jag bara henne. -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
En kommentar jag skulle använt är: "Det där drar vi av på dina hushållspengar!" Vad var det hon körde på för något? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Håller med Bimmerman & Styrman!!!! ;-) //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Självklart värdesätter jag min älskade flickvän långt mer än en bil, men i stundens hetta rann det över. Jag skällde heller inte ut henne. Det var ju inte meningen och veterligen så kändes det ännu värre för henne än för mig. Kostnaden för ett nytt dimljus och en GT-läpp drar vi från tjejens shopping-konto... Mina Oakley-glasögon får jag titta i himlen efter... |
|
Tigerr |
powerkjell >> Att du blev av med dina Oakley borde du tacka henne för - De är juue inte precis "inne"! :) Näej, men allvarligt.. Behöver inte bita huvudet av henne för det med bilen - Det hon gjorde bevisar bara ett sedan länge känt faktum: Kvinnor kör SÄMRE än män! :D Tigerr |
|
Måste skriva ut hela denna sida och visa min flickvän. Samtidigt ska jag triumferande säga: "Det är DÄRFÖR du inte får köra min bil..." ;-) Gör det med stil. |
|
|
Jag tror INTE att kvinnor kör sämre än män. Jag tror att vissa människor kör sämre än andra. let the Best Machine Win! |
|
|
Hmmmmmmmm egentligen är hela diskussionen rätt löjlig... men jag håller med moonflower. Det beror på människan och inte på könet. Ibland gör man dumma saker... men det är lite konstigt att killar ska förstöra när de blir arga. Dina brillor och well vår dörr här hemma har ett fint hål... (OBS! Nej, jag hade INTE förstört bilen på något sätt ;o) Shit happens helt enkelt.. |
|
Richie L |
Shit happens. Som bilägare är det ständiga överraskningar (kostnader!) Ta nya tag och fixa spoilern när du har råd. |
Pontiac TA |
Hehe är det Oakley brillor från Thailand eller ? :) |
|
Du bör snarast ersätta tjejen med en katt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.