|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
@tegel skrev Så tänkte jag när jag köpte e-61:an trots att handlaren lockade med fina lagerbilar. Vad jag glömde tänka på var att tre barn i baksätet är nono i e61... nu har ni en 120d, den är ju mindre i baksätet :-o |
|
Buspelle |
Har av de bortemot 20 bilar jag ägt genom åren köpt ungefär hälften nya och hälften begagnade. Av naturliga (ekonomiska) skäl var det fler begagnade i början av "bilkariären" än senare, men jag vill påstå att som bilintresserad blir varje bilaffär i någon mening är unik. Det är något speciellt man vill ha eller råkar hitta. Min senaste M5a inköptes begagnad och föreföll initialt att vara en ekonomiskt utmärkt affär. Den hade fallit i pris med 260 tkr på 8 månader. Å andra sidan tappade jag sedan lika mycket till på fyra år, så man kan ju fundera. Men det var faktiskt inte därför jag köpte den, utan för att min handlare råkade få in just denna bil och den bara stod där och glänste i solen - exakt vad jag ville ha. Min nuvarande bil inköptes däremot ny och efter månader av analys av specen innan kontraktet skrevs på. Jag har varit precis lika nöjd och glad i båda dessa affärer, liksom faktiskt i de flesta bilaffärer, vilket möjligen visar att det mest intressanta inte är nytt eller begagnat, utan att mycket av glädjen ligger i just det att man får det man vill ha och det behöver ju inte betyda att specen är rätt utan att man kanske får en bil man annars inte hade haft råd med. Att det i normalfallet är dyrare att hålla sig med ny bil behöver inte heller betyda att affären är sämre. Istället är en affär som är RÄTT den bästa. Det gäller bara att ha råd. |
|
"nu har ni en 120d, den är ju mindre i baksätet :-o" Javisst. Och en KIA CARNIVAL. Hoho. /Martin |
|
Verdi |
Varför får inte 3 ungar plats i baksätet på en 5-serie? |
Verdi |
ps. Jag ska undersöka möjligheterna att ta den nya 320d som blir miljöklassad som tjänstebil. Har dock sökt ett annat jobb och idag ringde de och bad mig komma på intervju. Det ligger 2 kvarter från där jag bor så isf är det inte lönt. Bra dag det här. Köp Precise Biometrics grabbar (och tjejer). :-) |
|
"Varför får inte 3 ungar plats i baksätet på en 5-serie?" Well, det handlar ju om någon sorts komfort för barn och föräldrar. Tre barnstolar på rad är bara att glömma. Två barnstolar + en vuxen går efter lite mek men är knappast optimalt. Baksätet är konstruerat för två personer och ett armstöd i mitten. Gillar man att dra ut på europaturné eller till fjälls är det lite bökigt minst sagt och har barnen kompisar som vill hänga med ibland är det himmelrike med sjusits. /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.