|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Macckan: Comfort + Dynamic + Advantage pkt och Metallic. |
|
| Clubsport. Ofan. Låter som min nuvarande fast jag även har drag & motorvärmare. | |
|
Macckan: Den var redan beställd av åf och var redan på väg från tyskland när jag skrev på kontraktet, därför så hade den bara dom tre paketen. Sånt man får offra om vill vara först med en ny modell. Hade jag specat den själv så hade den fått lite mer utrustning men den hade vad man behövde, det enda jag riktigt saknade var förvaringspkt. |
|
| Clubsport: Ja just det, det har jag också. Jo förstår detta. Men då måste du fått ett mer rabatterat pris än om du beställt den efter egna önskemål? | |
|
Mackan: Jag fick bra rabatter och framförallt ett mycket bra pris på inbytesbilen. |
|
Verdi |
Sahlback, Jag sparar inte heller till nåt speciellt. Men jag tror att jag kan göra miljontals kronor på börsen under den närmaste 10-årsperioden med mitt nuvarande kapital. Att då ta den halvmiljonen och köpa en ny 335:a vore att ge upp drömmen om en bättre framtid. Visst kan jag behålla mina pengar och istället låna men... Det känns också sådär när man inte riktigt uppskattar skillnaden ändå. För mig är min bil ny. |
|
Kom igen nu, vi behöver väl inte jämföra plånböcker =) |
|
|
Verdi: Jag måste inte ha nytt men kan vara lite petig med vad jag vill ha och då kan det vara svårt att hitta. Vita 3-cabbar med rött skinn är inte legio i Sverige precis. Min båt köpte jag begagnad, ett år gammal, hade tappat ca 120 000 och det kändes kanon för den stämde bra med vad jag ville ha. Lycka till på börsen, jag har tröttnat på förlusterna. ;) Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
Verdi |
Pavel, Ingen idé att jämföra. Jag måste vara fattiglappen i sällskapet ändå. ;-) Sahlback, Visst, finns inga garantier på börsen. Men efter en dipp som den vi haft nu så brukar det tuffa på uppåt några år... Vi får väl se. Chansen finns iaf! |
|
Mackan: Ja, precis. Du leasar helt enkelt en bil inkl. försäkring, skatt service osv. Fast det är inte tjänstebil, utan en personalförmån precis som en hempc. En bekant leasar en passat-kombi och betalar 4400:-/månad. Men, jag vet inte inköpsvärdet eller antal mil så egentligen säger det inte så mycket. Just det någon sa, är vad som stämmer på mig. Inget direkt kapital, 27 år med dyr försäkring och bra inkomster i hushållet. Ja, vad bra inkomst är får stå för mig, lär ju inte mäta mig med er med tanke på vad som diskuteras... |
|
|
Verdi, du sitter säkert och trycker på en förmögenhet genom att ha undvikit nybilsköp!!! :-D ja,ja, huvudsaken är att du är en BMW-broder! |
|
|
Jag har en filosofi när jag köper saker. För mig fungerar dte mentalt betydligt bättre att bränna lite mer pengar på det jag köper och bli riktigt nöjd, kunna stå för det jag har köpt och inte komma efter ett tag med en känsla "Hade jag lagt X kr med hade jag ju fått Y... ", den känslan för mig ger en magkänsla att man slängt bort pengarna. Får jag inte vara böjd med det jag köpt, utan känner att jag gjort en kompromiss, då äter den känslan upp det roliga med köpet. Det är denna känsla som blir jobbig (läs dyr) när jag är sugen på en ny bil. Det är dyrt att vara prylbög har jag insett :-) |
|
|
Pelleplutt har ju helt rätt. Fattar inte folk som säger att dom köpt ny bil för kanske 250´000, och sen säger att man borde ha valt större stereo eller alu-fälgar till vinterdäcken. Hur stor skillnad per månad snackar vi om egentligen? Klart man inte behöver maxutrusta bilen, men något kan man väl ändå lägga till! kanske inte gäller dom som handlar premium-bilar i samma utsträckning som volvo-handlare... |
|
| Ja, det här var minsann inte lätt. Försöker bygga mig en 325 coupé och man springer lätt över 400k... | |
|
>>PellePlutt Har du bestämt dig för att köpa ny bil än? |
|
| Maccan, funderar Du på en ny 325 E92?? Tveklöst skulle jag i så fall vänta på faceliften som skall presenteras inom kort.. Tror andrahandspriset kommer påverkas kraftigt om man köper facelift eller inte.. Men i så fall får Du ju vänta ett bra tag typ till i vår.. | |
|
Macckan: Varför inte ta en E93 när du ändå håller på? Då får man både Coupé och Cab i en bil. (Fast man får pruta bra för den är sketdyr) Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Stockbroke: Ja, Jag läste nyss att faceliften skulle komma snart. Har man riktig tur kanske man kan hitta lagerbil till bra pris. Men då får den allt ha rätt utrustning. Annars gör man rätt i att vänta på faceliften. Sahlback: Ja, eftersom jag är helt torsk på cab så hade det vart det ultimata. Men än så länge ligger t.o.m. beg. E93 över min budget. |
|
|
Macckan: Du har säkert sett det, finns spritt i div. medier... Länk Ser ut att bli en hel del trevliga förändringar.. Skulle mycket väl kunna tänka mig att beställa en till mars/april 2010... Tyvärr vill jag ha en hel del extra.. 325:a med automat, läderklädsel och metallic är"krav".. Kommer kosta en rejäl slant.. Får se hur börsen utvecklas.. Den egna börsen ser lite tunn ut.. |
|
|
Pavel: Nästan, jag måste göra lite kalkyler på det där. Vad bilen kommer kosta mig är jag på det klara med. Är mest vad resten av mitt liv kostar som jag är osäker på :-) Är lite drygt, en fin ny z4 35i med de godbitar man vill ha landar ju lätt runt 600k, mycet pengar för en bil som inte är praktisk alls, bara rolig. Iofs rymmer den ju både tennisracket, kamera och dator så man skall väl vara nöjd. Sen att bmw stockholm inte ens har en bil med den motorn i (alltså ingen alls, oavsett modell) gör ju att man funderar på om man verkligen vill sponsra dom... så varken motor eller dkg lådan kan testas som jag vill. Det är ivf mkt trevligt att se folk som gång på gång köper nya bilar. Det ger mig hopp om att min mentala bild om att det kommer vara supertrevligt inte är helt fel. Även om man nog skall inse att vi som hänger i det här forumet inte direkt är en genomsnittlig bilägare :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.