AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.316

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 9 av 13
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I bytesvärde borde man ju kunna höja värdet på den bil man byter in också? Vad är det som säger att bara den ena parten i ett byte får använda sig av bytesvärde? ;-)

Hur som helst så är inte en Golf GTI -06 7500mil värd 200' hur man än vrider och vänder på det.

--------------------------------
//Lövet
Man kan ju se det som att M3an inte är värd mer än 210' med ju :)
Golf (160') + 50' = 210' :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilket är en ganska rejäl prutning från 270'...

Men visst håller jag med om att det är märkligt att bara är den som har sin bil "till salu" som ska få diktera priset. Tänk om jag som byter in min bil också har den till salu? Jag kanske också har ett separat "bytesvärde"?

Många frågor och få svar men det ända som är säkert tycker jag är, att be någon att dra åt helvete för att man inte är nöjd med diskussionen, det är klart olämpligt.

--------------------------------
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag kan iofs förstå att begreppet "bytesvärde".

I detta fall byter M3 säljaren bort sin bil mot tex en Golf. Förmodligen inte alls den bil som bäst skulle passa honom alölra bäst men han får loss lite pengar och får sedan en annan bil att sälja. Han vill då ha bättre betalt för för M3:an så att han i sin tur har möljighet att sälja Golfen snabbt och smidigt.

M3 spekulanten får istället den bil han tänkt sig och blir enkelt av med sin gamla.

Generellt tror jag inte på bytesaffärer. Ovanligt att båda har bilar som passar den andre utmärkt. Har iofs tagit inbyte några gånger men då har det handlat om att ta en mkt billigare bil i byte som man sedan slumpar bort så fort som möjligt.

Oavsett om det handlar om sk skambud eller inte så tycker jag svaren Johan och Mistafrizz får är mkt oseriösa och korkade. Jag kan förstå irritationen men det bör man kunna om man framgångsrikt ska syssla med försäljning. Öppnar inte upp för vidare förhandling om man säger så.
Någon som vet något om dessa 2 i Luleå?
Funderar på att åka och titta på dem imorgon, det är ju en bra bit från Stockholm, så om de är risiga vill man ju gärna vet det i förväg. :)

Länk

Länk

Mycket tacksam för info.

//B
Snackade med ägaren till den svarta och erbjöd honom 225.000 utan CSL-luckan.
Han kunde tänka sig sälja utan luckan, men inte till det priset.
Hur som helst skulle han återkomma med ett motbud. Jag kan givetvis betala lite mer om bilen är fin, vill bara vara överens om priset innan jag åker upp.
Vad tycker ni, var 225 alldeles för lågt från min sida?
Tr
42
Trigge
BMW 340i xDrive M-Performance Power Kit (MPPK) Touring 360 hk
Varför skulle det vara för lågt som första bud om inte annat? Bilen har ju varit ute i evigheter. Kom ihåg, det är köparen som "bestämmer".
Tjena.

Skulle han säga 240 tycker jag ändå du ska ta den!
235 så hade jag nog flugit upp imorgon utan att tveka.
240 så hade jag funderat på saken.
Men nu verkar det inte som han återkommer med något motbud alls och jag vill inte ringa och jaga killen.
Jaja, får se hur det går helt enkelt.
Var annars och kollade på en fin -01:a idag i Stockholm för 220 som nog går att få ned lite.
Men då känns ändå -03:an i Luleå mer intressant...

Vilken -01a är det för 220k? Efter dagens F5-onani på Blocket så minns jag ett antal kring det priset...
hehe, F5 är det Sidouppdatering på pc? Kör mac.
Hatar att sitta hela dagarna och trycka på blockets sökknapp, känns som jag inte gör något annat. :)

Denna var det: Länk

Börjar blir frustrerad av att inte höra av Umeåkillen, är j_vligt sugen på hans bil...
Aha, har glott på den annonsen några gånger. Verkar städad och i ordning... på basis av bilderna iaf.

Men visst. Får du respons från Umeå och han är villig att diskutera priset så är nog den ett bättre val. Om inte annat så för att den är två år yngre.
Två år yngre, svensksåld och med all utrustning jag söker inklusive taklucka. (Inte prestandaoptimalt, men nice.)
Får tjata vidare på honom imorgon om jag inte hör något, men hade hoppats på att flyga upp imorgon bitti. :( Hade inte varit fel att köra ned under fredagen och rulla in i Stockholm en lördagkväll.
Men man får ju inte alltid som man vill.
Kollade för övrigt försäkring med Aktsam. 16k om året jämfört med 25k hos BMW Originalförsäkring.
Det lönar sig att ringa några samtal helt enkelt.
Tr
42
Trigge
Har för mig att smg-lådan från 2001 inte är den bästa, sämre än under åren efter det.
Fredagkväll menade jag så klart i tidigare inlägg. Tänker inte ta två dagar på mig ned. :)
Trigge, är det så?
Den här hade visserligen fått programvaran uppdaterad och något mer tror jag. Så då kanske den är bra nu i så fall.
Tr
42
Trigge
Kolla med TryggHansa också, om du inte redan gjort det. De är bra på M3.
Mm, taklucka rankas högt här med. Att snubben inte hört av sig behöver inte nödvändigtvis betyda att affären har mött patrull. Tror det sker ett bollande av siffror och kronor i Umeå just nu... Vore ju grymt att rulla in i S-holm en Fredagskväll med ett fräscht ex av E46 M3 onekligen...

Kring 15-16k var också en siffra jag kom fram till efter att ha ringt runt till ett antal olika försäkringsgivare. BMW själva var värst (som väntat?). De quotade kring 33k för en helförsäkring per år. Hemskt.
Har faktiskt inte kollat TryggHansa. Har alltid utgått från att de är dyra, men får kolla det.
Kan tillägga att Aktsams 16k var med 3k i självrisk på vagnskadan. Vill man gå upp till 5k i självrisk landade premien på 13.900.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.