AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.303

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 1 av 13
Hej.

Har letat efter en fin M3 E46 sedan jag "råkade" sälja min förra i April.

Vart finns alla fina M3 E46or? Det finns inte många seriösa annonser ut just nu.

Är det ingen som vill sälja sin pärla?

Har vissa krav såsom manuell, helskinn, navigator och mycket utrustning men det är ju en så pass vanlig bil så man tycker det borde finnas en del fina till salu.

Ska man vänta till hösten/vintern?
uf
66
uffarn
bmw m3 e46
bmw 535d m sport
jodå dom finns de e bara att hålla ut:) de kanske e som med min inte ens ute på annons men att bilen har setts på olika träffar o folk ringer o tjatar om att ja ska sälja så nu har ja faktiskt gjort upp med en som kommer under veckan o ska titta på den.
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Instämmer, letade själv i ca ett halvt år förrän jag fick det jag ville ha, eller jaa, lite kompromiss blev det , -02a istället för -03a.
finns då 2-3 på blocket som ser mycket fräscha ut!
Här har du en garanterat fin M3:a, den kostar en slant men den är i utmärkt skick och påkostad ordentligt!

Länk
Fin bil Clubsport, men manuell låda var ett krav.
Tyvärr så finns är det riktiga överpriser på vissa bilar med men man kan ju pruta ner dem en del.

Jag sitter på pengarna, bara att vänta tills rätt kommer ut.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad är det egentliga problemet?

Hittar du inga fina exemplar eller tycker du de fina är fördyra?

Jag gissar på det sista och precis som du skriver är det bara att greppa lura och börja förhandla priser. Ofta är det så att de med fina och högt prisatta bilar har lite för höga förväntningar på vad man verkligen kan få ut.
När annonsen varit ute ett tag brukar sanningen komma ifatt och då ska du passa på ;)

Visa dig seriöst intresserad och ställ relavanta frågor för att bilda dig en bra bild av bilen med dess historik och säljaren. Sedan tar du prisdiskussionen.
Jo jag nämner aldrig priset på telefon men jag tycker att M3orna överlag är väldigt högt prissatta. Jag vill inte betala 260-270 för en 01-02.

Jag är extremt pedant och kollar upp bilen så mycket det går innan, ringer tidigare ägare, ringer BMW och dubbelkollar servicar, goodwillreperationer o.s.v. men som sagt, tycker det är riktiga överpriser på M3orna just nu.

Kan inte länka till blocket från jobbet men den svarta M3 SMG'n -02 med 7000+mil som kom ut igår, 265 000:-. Det tycker jag är riktigt mycket pengar för en 02.

Jag köper verkligen INTE första billiga bästa M3 men hoppas du förstår vad jag menar :)

Mvh Filip
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vet att andra tycker annorlunda men jag rekommenderar absolut att ta en del av prisdisskussionen redan på telefon om man har en bit att åka.

En bil som annonseras för 265' och som varit ute tillförsäljning någon månad eller gärna två skulle jag inte skämmas att bjuda 220'-230' kanske ännu lägre om den är högt prissatt från början.

Du kan räkna med att säljaren fått en del "kul" bytesförslag, "sista priset"-frågor och bud på 150'.
Visar du dig seriös med kontanter i näven utan inbyte och kan göra en snabb och smidig affär så kan faktiskt 220´ vara en lockande lösning för säljaren.

Lycka till!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vet att andra tycker annorlunda men jag rekommenderar absolut att ta en del av prisdisskussionen redan på telefon om man har en bit att åka.

En bil som annonseras för 265' och som varit ute tillförsäljning någon månad eller gärna två skulle jag inte skämmas att bjuda 220'-230' kanske ännu lägre om den är högt prissatt från början.

Du kan räkna med att säljaren fått en del "kul" bytesförslag, "sista priset"-frågor och bud på 150'.
Visar du dig seriös med kontanter i näven utan inbyte och kan göra en snabb och smidig affär så kan faktiskt 220´ vara en lockande lösning för säljaren.

Lycka till!
Jo självklart kan man diskutera priset på telefon som sista punkten på listan om det görs snyggt och om säljaren tar en seriöst.

Man får räkna med en viss prutmån, 10-15% är ganska lagom tycker jag personligen både som köpare och säljare.

Jag tycker bara att det är överpriser på dessa underbara kärror som inte blir yngre precis :)

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Phoenix M3: Förstår precis vad du menar, jag letade i 9 månader innan jag hitta min M3:a. Jag va och kollade på många ex. som jag trodde skulle duga men fick då aldrig den där känslan "denna ska jag ha". Finns en hel del objekt där ute men de där riktigt fina får man leta länge efter. Det enda som gäller är is i magen och tålamod. Din rätta M3:a kommer... :)

Mvh Jimmy

Din nya är en riktig pärla Jimmy, älskar det utökade lädret.

Jag ångrar att jag sålde min men nu är man på jakt igen, dock efter en kulör som gärna sticker ut och gärna en 6-växlad spak att rycka i :)
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Vill man ha en fin m3a så får man faktiskt betala därefter, om man inte har väldigt tur. Jag var tvungen att köpa från Tyskland pga att det inte fanns några bra i Sverige då. Jag betalade 310 för en 04a i november förra året... och det får väl anses vara ett "överpris"
Någon som kollat på den Topazblåa i Ängelholm?
Ringde på den blåa i Ängelholm nyss: Länk

Det fanns tyvärr lite otrevligheter som jag inte gillade, är det någon som är intresserad får ni gärna skicka ett PM, var bland annat lite lacksläpp och buckla i bakskärm.
Hej..
Vad sägs om en sv såld M3. csl grå metalic kw dämpare nya m3 ans fälgar csl bak lucka 5500 mil i grymt fint skick.. års model 2003
Ni lär inte bli besvikna på skicket.. som NY
Visa användare
15
Micke1984
320 Touring-99
328 Coupé-97
Jag med den blåa i Ängelholm!

Du får det att låta som bilen är helt kvaddad. Tycker inte du ska dömma ut bilen innan du sett den! Bilen är inte ny så visst finns det någar stenskott osv. Bucklan du nämner är ett litet dörruppslag. Lacksläpp, duttat i stenskott med lackstift. Förra ägaren är skuld till detta. Vill bara vara ärlig och berätta vad som finns. Sen får du/ni bilda er en egen uppfattning när ni sett den.
Mvh...
Skulle inte köpa en 01a för det priset med dessa skavanker. Den m3a man köper vill man ju ska vara tokfräsch. En 01a över 230 000 den bör vara i toppskick!
Jag sålde min -01 i toppskick för 212 i juni.

Micke

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.