|
Sida 7 av 13
|
|
|---|---|
| Det betyder att bilen har använts varje dag , ok är i helt okej skick i mina ögon, tyckte skinnet va lite små slitet här o var. | |
|
Jag har inte sett bilen men pratade med säljaren innan jag bestämde mig för att avvakta med bilköp till våren (inte bara M3 som lockar). Utgångspriset verkar sansatt. Det var ännu lägre innan stora servicen gjordes, tror den låg på 230 kkr. Nuvarande ägaren har inte haft den mer än några månader denna sommar. Värt ett besök eller åtminstone samtal, tycker jag. |
|
| Det är ingen m3 för den kräsne i alla fall | |
|
Har också ringt och pratat med denne säljare, och den verkar fin på de bilder man fått av honom iallafall. Vad tror ni, är det något att satsa på? Bör man göra ett konditionstest innan köp eller kan man göra det efter eftersom det finns blocket försäkringen? Mvh Johan |
|
| Vilken pratar du om nu Johan? | |
| Den senaste som det pratades om här, -04, SMG, 8600 mil, grå.. | |
| Blir det inget med den silvriga i GBG eller ska du kolla på bägge? | |
|
Får väl kolla på bägge men det blir en koll på den silvriga nu på fredag. Sen får vi se vad som händer. Mvh Johan |
|
|
Jag har letat länge efter en fin M3:a jag kunde ha som ren entusiast och samlarbil. Det dyker säkert upp någon framöver hoppas jag. Ångrar mig verkligen att jag sålde min oerhört fina pärla så här i efterhand. Så hittar ni "rätt" bil för ert tycke och smak är det inget att tveka på. KÖP! //Stefan |
|
|
Nu har jag haft lite kontakt med denne säljare som har annonsen: Länk Jag skickade lite info om min bil för ett ev. byte och pengar mellan, i detta läge så så är jag som ska lägga budet eftersom jag är köpare. Jag fick lite mer bilder på hans M3 och det såg väl helt ok ut, inget märkvärdigt. Fick efter gårdagens samtal detta mail: Hej Johan! Ser lovande ut på bilderna, kan vara ett intresse för byte. Du får höra av dig ifall du är intresserad och ange om hur mycket du vill betala mellan, så får jag se om jag accepterar det. Tänk ordentligt först innan du mailar tillbaks, har kollat upp med VAG angående din bil och fick vad marknadsvärdet står för idag. Hälsningar Jim Då påstår han alltså att jag värderat min högt eller vad menar han nu?! Jag svarade på detta samma dag: Hej Jim! Är allting som det ska med din bil osv. så kan jag tänka mig att lägga 50 tkr mellan plus min bil. Så mycket kan jag tänka mig att lägga mellan, Du får höra av dig om det är intressant. Mvh Johan Jag tyckte inte var värt att lägga mer mellan plus min bil som är en GTI -06 med 7000 mil på mätaren(pedant skick). Take it or leave it för hans del med andra ord, men till min förvåning fick jag detta svar efter några timmar: sug kuk och dö!!!! din jävla idiot! Kort och gott kan man säga att han är minst sagt oseriös! Mvh Johan |
|
|
Oj.. vilket stolpskott. Det gör ju inte saken bättre att han skriver som en troglodyt. Vore han smart så skulle han svarat trevligt och sagt att han tyckte det var för lite. Då hade ni kanske ändå kommit överens ändå eller så kanske du lyckats sälja din bil och fått fram pengar. Det känns som att folk bara blir dummare och dummare. Han är garanterat byggare... och heter säkerligen "Micke" egentligen. |
|
|
Vad vinner man på att skriva en massa svordomar fram och tillbaka egentligen. Det är ju till och med bara färre ord att skriva "Nej tack". Jag skulle inte heller värdera en Golf GTI -06 till 200' men det innebär ju inte att jag tycker att du är en idiot för att du gör det. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Här är exempelvis varför jag inte skulle värdera en -06 till 200': Länk Får man en -05 för 140' kanske en -06 med lite lägre mil är värd 160-170. Ungefär så skulle jag ha svarat på ditt mail i alla fall. -------------------------------- //Lövet |
|
| Tala om att diskvalificera sig totalt. Som någon tidigare skrev, tänk om du får din Golf såld och vips står du där med pengar. Märkligt detta. | |
|
Fan grabbar varför köper ni inte en ny M3 då har ni ju inget att klaga på.. |
|
|
Är det verkligen köparen det är fel på när säljaren beter sig som en gris? -------------------------------- //Lövet |
|
|
Lite OT - Jag måste medge att jag gillar att bjuda lite lägre än vad folk begär - men jag tycker ändå att om man jobbar som bilsäljare så bör man försöka agera proffsigt i alla lägen. Så här såg en av mina konversationer ut tidigare i år: "Det var ett bud, och jag hade föredragit ett seriöst motbud från din sida istället. Jag ser absolut ingen anledning till att du skall svara som du gör. Det tyder enbart på din omognad, och kan nästa ses som ett förakt mot de som tillverkar bilarna och som i dagsläget har en svår situation. Oavsett om produktionen kvarstår eller ej, så kommer det inte spela någon roll om Saabs försäljningskår fortsätter att använda dig som ansikte utåt. /Andreas -----Ursprungligt meddelande----- Skickat: den 24 februari 2009 12:10 Till: Ämne: SV: Kontakt från bytbil.com Hahahaha!!! Jag sa ett seriöst bud....!!! Tycker att du skall gå och köpa en trisslott i stället. Lycka till!! -----Ursprungligt meddelande----- F Skickat: den 24 februari 2009 11:50 T Ämne: SV: Kontakt från bytbil.com Hej. Jag har svårt att ge bud vid rådande marknadsläge. Jag har tittat på den här typen av bil nu under en tid. Och Med just detta objekt så är det två saker som ligger i fatet. Milen - jag skall pendla 13mil/dag så den kommer att gå långt, framförallt om jag startar på 1900 mil. Sen har den manuell låda som är ett litet minus. Jag har hittat objekt liknande detta fast med automat och kring 500 mil på mätaren. De har gått att få loss för 275-280. Jag kan ge dig 200 vid en extremt snabb och krångelfri affär. /Andreas -----Ursprungligt meddelande----- Skickat: den 24 februari 2009 10:42 Ämne: SV: Kontakt från bytbil.com Hej Andreas, Jag vänder på steken, ge mig ett seriöst bud. Mvh -----Ursprungligt meddelande----- Från: andreas [mailto:kundtjanst@bytbil.com] Skickat: den 24 februari 2009 09:23 Till: Ämne: Kontakt från bytbil.com andreas har besökt följande bil: : Saab 9-3 E-post: Telefon: Meddelande: Hej. Vad kan ni lämna för pris på den här bilen vid snabb affär? Klicka på länken för att komma till bilen:" |
|
|
Pudelns kärna är ju vad Saaben stod i från början? Sedan - återigen - är det vettigare att bara skriva "Nej tack" Detta ska dessutom föreställa en seriös handlare :-/ -------------------------------- //Lövet |
|
|
Nu har jag inte läst igenom alla sidor men vad är det för fel på denna? Länk Visst, den är väl lite dyrare än andra E46 M3 men får ju gaaaaanska mkt mer bil för pengarna också! Finare än ny kan jag garantera, hade jag inte haft M5an hade jag köpt den utan att blinka!! Snabbare än E60 M5 är den också... |
|
|
Jag har tittat på den. Verkar vara sanslöst grym. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.