AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.313

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 6 av 13
Bump!

Är fortfarande ingen ägare till en fin M3.

Nu är även SMG intressant!

Ös på med bilar ni är sugna på att bli av med!

Skicka powerpost eller maila, philly_m3@hotmail.com!
Tr
42
Trigge
BMW 340i xDrive M-Performance Power Kit (MPPK) Touring 360 hk
Alla ni som letar efter M3, vad tror ni om denna:

Länk

Någon som sett den eller funderar på den?
Det är ett rimligt pris i alla fall till skillnad mot majoriteten av de överprissatta M3:or som finns.

Jag är inte ägare till bilen...
Ingen som vet något om bilen ovan?
Vet inget om bilen men annonsen ger ju inga bra vibbar. Annons insatt av "bmw", inget regnummer på bilen och telefonnummer som verkar vara ett oreggat kontantkort.
Mm, kanske det.. Men å andra sidan kanske det inte har någon betydelse öht.. Kan ju vara någon som inte vill lämna ut sin identitet hur som helst, eller så är det en fakeannons... Hur som helst lär man ju märka det när man ringer ägaren eller kollar på bilen..

Mvh
Dennis
Någon som hittat någon kärra? :)
Nix, börjar bli less på riktigt nu.
Funderar på Tyskland, men det verkar så mekigt.
Så jag passar på att upprepa mig i den här tråden:

Letar alltså efter en M3 E46 Coupé enligt föjande:
Stålgrå. (Svart funkar)
Zimt-färgat helskinn. (Svart funkar även här)
H/K-system.

Det enda som egentligen går helt bort är Titansilver och alla typer av färgglada kulörer t ex Phoenixgul, Imolaröd och alla varianter av blått.

Inte lätt det här med bilköpande...
" Phoenixgul, Imolaröd och alla varianter av blått."

Det är EXAKT vad jag letar efter :D
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Avundas inte ert letande killar, jag letade som sagt i nästan 1 år innan jag hittade "den rätta" och inte en enda M3:a som kommit ut på annons sedan dess (3 mån.) skulle jag hellre vilja ha. Vilket ju naturligtvis är otroligt skönt att känna men känner samtidigt för er som nu letar.

Glöm dock inte killar att det ju trots allt är ett stort underbart i-lands problem :)

Lycka till och håll ut ;), den finns där ute... / Jimmy

Jag letade också länge 2006 när jag köpte min M3 E46, 8 månader kanske.

Antar att ni sett den gula med smg och 20" som dök upp idag, ca 10-11000 mil, tror den ägdes av någon i örebro om hängde här på forumet ganska mycket för något år sedan, kan ha fel men jag tror det.

Som sagt tidigare i tråden, den rätte dyker upp förr eller senare och den finns..

Micke

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jimmyboy:

Är du aldrig ute och kör? :) Inte sett bilen ännu..hehe

// Daniel
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

OFF TOPIC

Spajjs: Nä vi har inte stött på varandra än. Kör ganska mycket med den tycker jag men det har blivit en hel del längre resor utan för stan. Stöter väl på varandra snnart hoppas jag.

M3:an som Micke169 länkar till har mycket riktigt rullat i Örebro, och då var det inga lugna mil den fick rulla......

Om någon är intresserad av den så kolla ifall kopplingen är ok eller bytt, den har nämligen blivit launchad ofta på sena helgkvällar här i stan.

Be
48
Berca
BMW M3
Hallå M3 lovers!

Är också på jakt efter en fin E46:a och tänkte bara kolla hur ni vill att en seriös annons ska "kännas". Blocket är ju det vanligaste forumet och annonsörer som "heter" BMW och har kontant nr kan jag hålla med om klingar lite illa. Vad är det mer ni reagerar över?

Lycka till med jakten på den perfekta bilen! :)

/Berca
Var och kollade på den M3an i Osby igår för 275 000:-

ÖVERPRIS är väl ordet, inte mycke utrustning, skicket var inte det bästa och däcken runtom var av olika fabrikat och HELT slut.

Säljaren vägrade dessutom gå ner i pris för däcken, haha.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Phoenix M3.

Den här da?

Länk
Någon som tittat på den här?

Länk
Jag va o kollade på bilen här om dagen, är faktist i helt okej bruksskick.
Tr
42
Trigge
BMW 340i xDrive M-Performance Power Kit (MPPK) Touring 360 hk
Och vad betyder "helt okej bruksskick"?

Däcken är slitna vad jag vet, kanske bytta under de senaste veckorna dock.
Trigge: Berätta mer, har du kollat? Vad gjorde att du inte köpte bilen, om du nu var ute efter att köpa vill säga.

Något annat som finns att anmärka på? Tycker det verkar vara ett bra pris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.