AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.321

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 5 av 13
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nu menar jag inte M3an i länken, men tycker det är minst lika fel att skriva i annonsen att bilen aldrig är vinterkörd, när bilarna ofta har haft kanske 7-8 ägare och man inte kan garantera att tidigare ägare inte kört på vintern.

// Daniel
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nu tycker jag väl att tonen är lite väl hård mot Viktor...? :)

...men å andra sidan kan jag inte låta bli att poängtera att "Estimated Horsepower Gain" inte direkt kan översättas till att KN "garanterar" något eller??
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Phoenix M3: Nej självklart är det inte samma sak med färgen det var ett skämt men jag menar bara att man skriver den infon som man själv har fått.

Och för 4:e gången så tror jag inte heller att man kan få ut 20hk extra på ett luftfilter.

Sani: Du har helt rätt.. Det är ingen garanti så jag har fått felaktig information.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Men varför skriver du infon när du själv säger att du inte tror på att du får ut några hästkfrafter?

Du som har en BMW-firma borde väl veta att det är buff och båg?

Hursomhelst, du väljer vad du vill lägga pengarna på men i ärlighetens namn får du inte ut några mirakelhästar.

Lycka till med försäljningen.

Mvh Filip
michael.anki
Japp,bluff o båg de är de,kör orginal!

Bmw idag Bmw imorgon
Skriver du att den svarta bilen är vit, i ditt exempel, om någon säger det till dig när du köper den? Om du själv säger att det inte stämmer varför då skriva det?

Du skriver vad du vill i din annons. Jag menade det mer som ett tips, inte ett påhopp.
Uttrycket skjuta sig själv i foten ligger nära till hands :) Keep it up, det är underhållande!

M3an i Luleå, verkar inte den vara riktigt bra?
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
---->> Spajjs

Dock är det väl inga större problem att kolla upp när bilen varit på- och avställd, eller?
Sp
3.093
Spajjjs
Shitty:

Visst kan man kolla det. men det bevisar ju egentligen ingenting?

// Daniel
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Visst bevisar det inte, men jag har ju svårt att tro att någon varit så dum att han/hon kört en avställd bil en vinter.
Min bil (M3 E46) hade varit påställd men ej körd någon vinter första åren. Konstigt men sant.

Micke

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
Shitty:

Nej, men man kan aldrig veta med säkerhet. Som Micke oxå skriver så betyder inte en påställd bil alltid att bilen varit vinterkörd.

// Daniel
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
>> Micke
Okej, men det är ju en annan sak :)

---

>> Spajjs
Så sant så.
En god vän kommer förmodligen lägga ut sin E46 M3:a snart. Det är en -05:a SMG2 med ca 3000mil som är fullutrustad och då menar jag verkligen fullutrustad. Han har papper från BMW på all extrautrustning och tror det var inte mindre än 40+ saker tillagda på den utöver det som medföljer orginal i BMW M3 e46. Bla. competition package, csl ratt, Harman Kardon, Taklucka, helskinn, grymt fin i lacken mm.

Så håll ett öga på blocket dem närmsta månaderna så ni inte missar den. Tror priset kommer hamna på runt 300tkr och den ska vara värderad högre av försäkringsbolaget.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
På utdraget från bmw på min bil står det bmw m3 cp, är det en beteckning alla m3orna har?
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
ddet står det på min med ..... m3 cp ;)
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Min med, någon som vet vad cp betyder??
CP= competition package. Tror dock det kom som ÅM 2005 och är inspirerad av CSL med större bromsar, snabbare styrväxel, M-mode knapp på ratten etc.
cp = coupé
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
offtopic: snabbare styrväxel till gamla 04an lät trevligt! känns lite vevig nu. ngn som har ett recept? mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.