|
Sida 4 av 13
|
|
|---|---|
|
vill bara påpeka skillnaden mellan CSL-grå och stålgrå. Mycket fin bil annars, Jonuzi. Blir lite sugen, men är utomlands för tillfället. |
|
| det tycker jag han säger hela tiden plus att det e hans tjej som svarar när man ringer har ringt 5-6 ggr jag började för 2 månader sen då sa dom att dom kommer hem om en månad med tydligen inte hemma än hmmm | |
|
Här Länk är till Filip. Dessutom Alpinewhite. ///M. Pedersen |
|
| Tack, men det är en USA-import :/ | |
|
Köp min: Länk SMG dock men ändå =) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| 360-370hk med luftfilter? Slagit i huvudet i något? ;) | |
| Förlåt, 350-360 skulle det vara. | |
|
Om någon känner till en fin stålgrå M3 i originalutförande med helskinn, så hojta gärna till. Prisklass 200-250k. MVH //B |
|
| Ligger ju en stålgrå SMG2 ute på blocket från Luleå | |
|
Varför tar du inte in en själv? Är ju trots allt begränsat med bilar i lilla svedala... |
|
|
@Phoenix: Den verkar vettig, men jag utgick från att den hade halvskinn efter som han inte nämner något om helskinn. Men det går ju att ta reda på så klart. @Mats99: Euron är lite dyr just nu, så det lönar sig knappast att ta hem en bil själv. Däremot, så håller jag med om att utbudet är lite större i t ex Tyskland. Försöker hålla koll på mobile.de. |
|
|
Phoenix M3: Jo visst låter det otroligt men om KN garanterar 18hk mer med sitt typhoon kit så kan man lika väl skriva det.. =) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Garanterar? Du tror väl ärligt talat inte på det själv? 18hk med ett luftfilter är ren bluff. Din bil mår bäst av och går bäst med originalfilret som är optimerat efter bilen, frågar du mig så är 5000:- bortkastade pengar för ditt typhoon-kit. Det är ju självklart K&N skriver att det ger HK, annars hade inte en jäkel köpt det! |
|
|
Phoenix M3: Vad vet jag? Jag har inte bänkat bilen efter så det är omöjligt att säga men jag håller med dig om att det är ganska så orimligt. Det jag upplever med mitt typhoon kit är ett mycket råare ljud och bättre gasrespons men någon effekt ökning är omöjlig att säga om det ger. Men om nu KN garanterar detta så självklart skriver jag det i annonsen. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Om en seriebiltillverkare som BMW plockar ut över 100hk/liter så kan man inte snåla på mycket. Att ett öppet luftfilter skulle ge mer effekt köper jag inte. Det är mycket som spelar in och inte bara hur det låter och ser ut. Temperatur är jävligt viktigt likaså som utformning och längd på sakerna. Men de som tror att annat filter ger effekt får tro det, dock är det inte sanning. Mvh |
|
| Personligen tycker jag att det ger ett lite oseriöst intryck när någon skriver +20 hk med ett luftfilter. Sen att hävda att tillverkaren garanterar ...ja vad säger man. Precis som flera skriver, märkligt att inte BMW kom på det, 20 hk till om de hade fixat luftfiltret! | |
|
Hade det varit så lätt att plocka ut 360hk i m3an så hade säkert bmws m team gått den vägen när dom tog fram m3 csl. Istället blev det ju en hel del förändringar på den motorn för att den skulle få 16 hk till. |
|
|
Den siste tomten är inte född ännu ;) |
|
|
Fel av mig. De garanterar 9hk extra: Länk Men fortfarande så har jag sagt hela tiden att jag inte heller tror att det är möjligt med så mycket effektökning på ett filter så jag förstår inte varför ni skriver till mig? Skriv till KN och berätta för dom att dom har fel istället och se vad dom svarar =) Självklart ger man väll samma info som man själv har fått när man säljer bilen? Om du har en carbonsvart Bmw men du tycker själv att den är midnattsblå vad skriver du då? ;) Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Det är ju inte samma sak förstår du väl. Om du tror att 16hk extra (som CSL'n har) kostar lika mycket som ett typhoon kit får du nog tänka om. 1000:- /hk är en ganska exakt kostnad för sugtrimm. Tänk om tänk rätt! Mvh Filip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.