AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.318

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 3 av 13
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Fyfan va hemsk, vilket skräckexempel!!
Att inte alla BMW har såna dörrar original :-)

BMW CS #1812

Ingen Navi men ser väldigt fräsch ut ändå, dessutom SV-såld.

Länk
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Den här tråden kunde även jag ha lagt upp... :-) Har också letat en längre period nu på autopower, blocket, bytbil samt tyska mobile utan att kunna hitta en E46 M3 som möter mina krav -- fast det beror nog till viss del också på att jag nog är väldigt snäv i mina kriterier:

- Endast svartmetallic (helst safirsvart som är "svartare" än karbonsvart)
- Endast svart helskinn (ev. i kombination med svart alcantara)
- Helst svensksåld (import kan vara ok om historiken ser perfekt ut)
- Helst SMG2 (kan till nöds även leva med manuell låda)
- Helst max 5.000 mil (absolut tak 8.000 mil för ett extremt välvårdat ex)
- Helst fullutrustad (är grundspecen rätt i övrigt kan man ju tumma på frånvaron av vissa saker)
- Helst årsmodell -03/-04 (stämmer allt annat kan en -02 också gå an)
- Helst original (ok om avgas/chassi/belysning är uppgraderad, men ogärna annat)
- Regelbundet servad och mekaniskt välskött (mindre ytskavanker som går att åtgärda är ok)
- Priset får gärna ligga mellan 250-300 (kan ev. gå högre för en bil som matchar kraven väldigt bra)

Ung. så här skulle min egen bil se ut om jag bara hade haft den kvar... (Jag köpte en ny M3 -02 som jag sålde efter knappt två år; jag hade då även skaffat en X5 4.4i -04 som vardagsbil och ville ha något mer extremt som hobbybil, och köpte därför en Z3 M Coupé -02 i stället som jag vässade hos Kelleners i ett ganska omfattande modifieringsprojekt; denna ersattes sedan av en 996 4S Coupé -04, som i sin tur ersattes av en RS4 Avant -08 som jag haft snart ett år som kombinerad vardags-/hobbybil, men denna tänkte jag nu av olika skäl byta mot en E46 M3 som renodlad hobbybil igen, för att göra en lång historia kort :-).

Skulle någon här stöta på en M3 som matchar ovanstående spec någorlunda tar jag tacksamt emot tips. Och Phoenix, hoppas du hittar en bil som matchar dina kriterier också! Har du även kollat på mobile.de (inte alla som känner till Tysklands största bilannonssajt)?

///Emm
Emm: Du bör inte ha svårt att hitta en bil med de kraven, enda som blir svårt är lacken, safirsvart är ovanligt och jag har bara sett den på M3 CSL till salu i Sverige.

Det finns ju en fräsch SMG 2 till salu i Luleå? dock carbonsvart med 19" och CSL-lucka.

Jag kollar blocket, mobile.de och autopower dagligen efter bilar :)

Kronan har varit så svag nu på sista tiden att det inte lönat sig att importera.

Mvh Filip
Em
215
Emm
Filip: Tack, den i Luleå (och den i Alingsås) har jag faktiskt sett, och visst kan en viss tiotusenmilare vara finare än en viss femtusenmilare, men jag är ändå lite allergisk mot höga miltal (aaatjo!)... Överlag upplever jag det dock inte alls som en enkel uppgift att hitta en som matchar mina krav -- hade jag kunnat tänka mig en silverfärgad hade det varit lättare, fler än en gång har jag hittat en i övrigt perfekt bil som dock faller på just frånvaron av den svarta exteriörkulören...

När jag köpte min -02 beställde jag först karbonsvart, men direkt vid leverans sparkade jag bakut när jag såg att den var mer blå än svart och ordnade genast fram en ny köpare på den; beställde sedan en ny safirsvart i stället (samma som på CSL). Den gången föredrog jag manuell låda, så den här gången tänkte jag försöka testa en SMG2 i stället.

Om du kollar nätet varje dag och plötsligt hittar en svart/svart fullmatad lågmilare får du som sagt gärna hojta till. Kan du dra dina preferenser lite mer exakt så kan jag hålla ett öga åt dig också?

///Emm
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Emm, du har powerpost.
Inga problem, mina krav:

- 01-05, skick och mil spelar mer roll än ålder
- Manuell
- Helskinn, svart, grått, cinnamon, inte rött eller blått
- Helst så mycket utrustning som möjligt, men skick överväger utrustning
- Färg, allt av intresse utom silver och carbonsvart
- Helst så org. som möjligt, men märkesavgas, coilovers gör inget

Vi får se om rätt bil kommer ut :)

Mvh

Inga problem, mina krav:

- Manuell

Mvh

Inga problem, mina krav:

- Manuell

Mvh

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Phoenix M3:

Samlar du inlägg eller? :)

// Daniel
Em
215
Emm
Hmmm, min lokala BMW-verkstad tipsade en kund som funderar på att sälja sin bil om mitt intresse (jag har lite sporadisk kontakt med verkstadschefen där), och han hade en manuell silverfärgad i fint skick som bara hade gått ca 3.000 mil, om jag minns rätt (han ringde mig i början av juli). Silver var jag dock inte intresserad av, så jag tackade nej, men om du tycker den låter intressant (den har inte gått ut på annons än såvitt jag vet), så kan du kontakta mig och få telefonnumret till min BMW-kontakt (som i sin tur kan sätta dig i kontakt med den presumtiva säljaren).
Tack men silver fallet bort.

Spajjjs: Det här 1800-tals forumet är så jäkla slött, så trött på att det är så segt och att det inte finns en edit-funktion, värdelöst :)
Em
215
Emm
Sorry, jag slarvläste din spec (ser nu att du skriver att silver och svart går bort)...
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Phoenix skrev:

- Manuell

Här har du en: Länk
synd den hade grått skinn..tycker inte alls det är lika snyggt.
Kan ge lite inside-info att Philly redan tittat på den bilen =) Om han vill så får han berätta mera...
Hej. Tittade på bilen igår och det är "Jonuzi" som är ägaren. Bilen var i bra skick, ska jag nämna något så är sidostödet på förarstolen slitet och bakre stötfångaren sitter inte ordentlig pga ett försäkringsjobb 2006.

Utrustningsmässigt så har den inte så mycket men skicket övervägde det, en fin svensksåld bil med få ägare helt enkelt.

Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
:-)
Cs
49
Cstadig
Bmw M3-2002
En kompis till mig letar också just nu efter en BMW M3 E46, någon som har tittat eller vet något om denna bilen? Bilden säger inte så mycket om skicket på bilen, men den verkar vara påkostad en hel del "CSL-look".

S:Länk

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.