AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.307

Omöjligt att köpa en fräsch M3 E46?

Sida 2 av 13
Micke: Ber om ursäkt, dömmer inte ut bilen då jag inte sett den men du sa till mig att du hade bett en firma kolla upp bucklan och sa att de behöver borra för att få ut den, borra = spackla = omlack, kanske inte så kul.

Självklart är inte en 01a i nyskick, stenskott är givet på dessa bilar, mer eller mindre men bucklor/dörruppslag som inte går att fixa lätt drar jag mig för.

Tack för att du var så pass ärlig och berättade det för mig på telefon, det ska du ha en eloge för.

Mvh Filip
Om någon har en manuell M3 i bra skick, skicka ett PM till mig så kan vi säkert göra affär!
Varför vill du ej ha SMG?

För att jag föredrar manuell helt enkelt och alla dessa trådar man läser om SMG med massa kugghjulslampor hit och dit gör en mörkrädd.
SMGII=Flawless.

Gr
11
Grude
520d Touring -09
Vet inte vad du har för krav på mil? Men denna ser riktigt trevlig ut...udda färg också
Gr
11
Grude
520d Touring -09
Glömde visst länken Länk
Hej.

Har varit och kollat på den bilen. Av annonsen att dömma är det riktigt seriös och säljaren är riktigt seriös.

Tyvärr är fronten, skärmarna och huven omlackat. Det är ingen nyansskillnad dock så är jobbet "för bra" gjort. Om ni synat BMW's org.lack så är den väldigt apelsinskalaktig medans omlacken är helt slät och fin på bilen vilket gör att det såg väldigt konstig ut när det släta och apelsinaktiga möttes. Dörrarna var med omlackade vilket han inte berättade på telefon.

Bilen var dock riktigt väldokumenterad med en av de snyggaste inredningarna som finns. Grönt med kanelfärgat skinn är sååå snyggt.

Rony: Jag tycker att halvskinnet är så fult och ser så billigt ut, då hade jag hellre haft halvskinnet med den grå moccan istället för den röd/blå/tyginredningen som hand med den laguna seca blåa har.

Jag vill bara ha en fräsch manuell M3, ska väl inte vara några omöjliga krav?
Håller helt med dig Philly, manuell är helt klart att föredra. Tycker SMG bara blir ett "filter" mellan mig och bilen. Manuell med koppling är oslagbart, kanske inte snabbast, men garanterat roligast enligt mig.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Omlackningen för bra gjort? Köp en ny bil istället...

______

Foto Länk
weeeman: Jag skriver igen så att även DU förstår.

De omlackade delarna på den gröna M3an såg perfekt ut, slät och fin men när den lacken mötte BMW's org.lack som ser ut som ett apelsinskal så såg det konstigt ut.

Slät lack på dörrarna (omlack) och apelsinskalslack på bakskärmar. Förstår du nu?
Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Phoenix M3: Tycker inte att det är ett dugg konstigt att du har svårt att hitta en bil som passar. Manuell och fullutrustad,får inte ha lackskador och får heller inte ha omlackade delar. Detta på en årsmodell 01-02 för att du vill ju inte betala för mycket...
Klart de finns, min förra var i mint condition, 01 med det mesta i utrustningsväg.

En omlackad front är ingen fara.
Sen har jag inte sagt att det måste vara en 01-02, jag skrev att jag tyckte det var överpris på den 02an som ligger ute för 265 000:- när man får en 03-04 för samma pengar.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Förstår vad du säger men håller väl inte med dig riktigt. Omlackad front känns enbart positivt då man blir av med fula stenskott.

Är man så pass noga med skicket får man nog strunta i överpriser och öppna plånboken när rätt dyker upp.

______

Foto Länk
Precis, att fronten är omlackad är för mig också bara positivt. Jag lackade sjäkv om fronten på min förra bil pga stenskott.

Fronten, huven och speglarna tar mycket stryk och det får gärna vara åtgärdat.

Jag syftade bara på att den 02an kostade lika mycket som (eller mer) än en lika fräsch grå 04 som ligger ute nu. Jag betalar gärna mer för att få en fräsch bil.

Jag får ha is i magen :)
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har svart delskinn med grått tyg , var skeptisk till halvskinn innan jag köpte m3an, men så här i efterhand så tycker jag det är högst underskattat.
Man sitter skönt, tyget håller sig väldigt bra och blir inte nedsuttet sen tycker jag att det ser helt okey ut oxå..
Helskinn är ju riktigt snyggt, men nackdelen kan vara att det är halt och att sittsen kanske snabbare blir nedsutten?
Hade gärna sett att det fanns samma inredning som i min gamla E36, svart skinn/mocca.

Länk

Underbar kombination
Här är nåt för dig Filip =)
Länk
Det var så många som budat på den, la ett bud på 345 000:-, hoppas jag får den för det ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.