|
Sida 10 av 13
|
|
|---|---|
| Bapelsin: Blir det affär så hoppas jag du bokar rätt flyg, annars blir du nog utan bil. De två du länkar till finns ju i Luleå, men sen säger du att du ska till Umeå och köpa bil. Se till att boka rätt, är trots allt runt 30 mil emellan så. =) Hoppas det blir affär nu, båda är onekligen riktigt fina bilar. Man kanske ska börja se sig om efter en M3'a.. | |
|
Hehe, ja BraveDave jag hade visst råkat skriva Umeåkillen i ett inlägg. Oops. Har dock full koll på att bilen finns i Luleå, men för en gammal 08:a är det ju nästan samma sak. ;) |
|
| 17.900 hamnade TryggHansa på med 3k i självrisk. | |
|
Prova med vesta, dom har mycket bra priser. "BMW när du älskar att betala" |
|
| Kollade med Vesta. De jobbar tydligen bara med Nordeakunder, så jag blev kopplad till deras systerbolag Moderna Försäkringar. M3 stod tydligen på deras spärrlista, så de kunde bara erbjuda trafikförsäkring. | |
|
Vilket skämt, men stämmer att dom sammarbetar med nordea. "BMW när du älskar att betala" |
|
| bapelsin: Blev det någon M3a? | |
| cumulus, jag väntar fortfarande på ett pris. | |
michael.anki |
Va,jag är Handelsbankenkund och jag har vesta helförsäkring på 8688:-/ år. Beror kanske på vad du har hittat på innan o hur gammal du är. Är man en riskfaktor så är det klart dom nekar ,det finns fler bolag som gör det. Bmw idag Bmw imorgon |
|
Under mina 3 år med M3 E46 betalade jag: första året 7500:-/år helförs(sveland), andra året 14000:-/år helförs(sveland), tredje året 8500:-/år helförs(dina). Har märkt att i de flesta fall får man byta försäkring varje år för att få bra premie, de brukar locka med en nice premie första året och sedan kan det komma en kalldusch vid förfallodagen och då bör man vara ute i tid innan. Micke Länk |
|
|
Kan starkt rekommendera Dina försäkringar. Bra priser, ställer alltid upp, och det viktigaste av allt = otroligt bra och kundvänlig service. För mig känns det riktigt tryggt med Dina. |
|
|
Ok tack för tipsen, ska kolla upp de två bolagen. Phoenix, hade du kollat på den grå -04:an i Sumpan? Länk Ska kolla på den imorgon, och tänkte höra om du eller någon annan har några kommentarer. Luleåkillen har fortfarande inte återkommit med ett pris, trots att jag snackade med honom igår. Och ju längre tiden går, desto mer riskabelt blir det att köra 90 mil från Luleå på sommardäck. Minusgrader där uppe snart. |
|
|
Nej men han med den gråa hade ju riktigt taskig attityd när JWO bjöd på bilen. Han bad ju honom dra åt helv-te! :) Lycka till iaf! |
|
| jag betalar 11800 i helförsäkring på dina m3 -03 | |
|
ja just det, Phoenix! Haha, var det han?! Jaja, hade inte tänkt pruta så mycket på den bilen så jag kanske klarar mig helskinnad därifrån. :) Får för övrigt Luleåbilen för 240k, så om inte den grå är fantastisk så åker jag nog upp och köper den på tisdag. Äntligen händer det något. Hur går det för dig, något nytt på g? |
|
|
Gött, ja för 240 bör du ta den, jag hade hellre tagit den än den gråa, han verkar vara en mupp :) Jag har lite kontakt med den carbonsvarta MK-motorsport M3an, så vi får se vad som händer :) |
|
|
Den du tittar på verkar också riktigt fin! Jag har faktiskt en känsla av att det blir den svarta Luleåbilen för mig. Hoppas det blir något, i så fall borde vi mötas upp och jämföra. :) Lycka till så länge! |
|
|
Länk För mycket pengar? Ser annars ut att vara en snygg färgkombo. |
|
|
Riktigt fin kombo, men tyvärr USA-import. Min blivande M3:a står nu och väntar på mig i Luleå och imorgon bitti tar jag flyget upp. Ser fram emot 90 långa mil ned till Stockholm. :) |
|
| Härligt, jag beger mig nog till GBG imorgon och hämtar en silvrig trots att jag ratade det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.