|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena. Behöver lite snabb hjälp i argumentering =) Min väns chef har gått och skaffat sig en BMW 7 serie och jag tror det är en e34?? Här är en bild: Länk Han skryter i tid och otid om hur han kommer dra ifrån min "lilla" E46 330i. Han hävdar att den har V12:a med 330hk.. men kollar jag i modellguiden så ser jag ingen som liknar denna med mer är 300hk. Samt att samtliga har en 1-100km/h tid på 7.4sek. Min BMW 330i E46 -02 har ju "bara" 231hk med både modernare och lättare och med en angiven 1-100km/h tid på 6.5sek. Nu har han ju inte fått hem sin BMW än så vi har inte kunnat jämföra på riktigt men visst måste jag väl kunna ha en chans?! Vad tror ni? Ska jag fortsätta vara katig tillbaka eller kommer han vinna? | |
|
Vilka I-lands problem du har varför över huvud taget bry sig Ha de T |
|
|
Tack för den sarkastiska kommentaren... Saken är att killen har en äcklig vana att trycka ner folk och upphöja sig själv och har nu börjat skryta i tid och otid och jag bara vill ge tillbaka så han kommer ner på jorden lite. Brydde mig inte dom första 100ggr han tjatade om hur mycket bättre hans STOORA BMW var men nu har det banne mig gått för långt. |
|
| Det ær en e32. | |
|
Enligt VV ska den ha 229kw och det ger ju 295hk. Tjänstevikt 1950kg = 0.151hk/kilo. Min blir 0.146hk/kilo. Snarlikt måste jag ju säga. Men sedan är ju hans automat och från 92. Automaten borde sno lite hk samt växla långsammare än min manuella. Så jag borde nog kunna klämma mig före känns det som. Jaja.. Får väl se om jag sätter skägget i brevlådan eller ej om någon vecka. |
|
|
Svår fråga, jag tycker att 330Ci går riktigt bra, det var ingen söndagspromenad att köra ifrån en sådan på motorvägen med min f.d. M Roadster. Kan nog bli jämt... |
|
|
Din är ju nästan en sekund snabbare på pappret så sköter du spakarna rätt borde du köra ifrån honom. Mot en ovan chaufför har ju automatbilen lite handikapp då det bara är att stämpla fullt. Så ut och träna lite snabba 0-100 starter och förnedra skrytmånsen sen :). ______ Foto Länk |
|
|
Kul I-lands problem ;-) Plocka ur all onödig vikt, ha lite bensin i tanken, banta.....kör smart. Kolla så motståndaren inte fuskar med turbo o liknande. Meddela resultatet :-) mvh/ Anders |
|
Conan999 |
Void Main: han har nog bara en sträng fru |
|
haha tack för alla TREVLIGA kommentarer =) Nu har han börjat hävda att den är chippad också och har 330 hk på papper med kvitto.. jag undrar det ja.. tror jag har att göra med en s.k "snackis"... Ja I-landsproblemet fortsätter men jag lovar att vi ska ta ett race så återkommer jag med resultatet.. Om jag inte skäms iof.. ;) Men litar jag på magkänslan så kommer det bli tyst på gubben inom en snar framtid. |
|
Conan999 |
Void: Vet mycket väl hur det känns med snackisar på jobbet hehe Conan999 |
|
330n vinner, inga problem =) bara du växlar snabbt så. /Jonas |
|
|
har han en chippat aero åker du på däng om du inte rattar fasansfullt bra! och säkert han lite dåligt... Men vore det ett sånt nederlag? Hans Aero ska ju i modellprogrammet jämföras med M3:an vilket knappast vore värt att ens diskutera här :) |
|
|
Smyg upp till ESS innan för säkerhets skull.. :) Jag tror de blir jämnt, men hoppas såklart på 330in! ;) //Jesper |
|
|
Varför börjar man diskutera aero nu?? Vilket intervall gäller det? Tolkar dina kommentarer i början som att ni börjar från stillastående men hur långt upp i registret har ni tänkt köra? 0-100, 0-150, 0-250? I högre farter tror jag han har ett litet övertag om motorn fortfarande är fräsch, i övriga intervall tror jag du tar honom relativt lätt! Angående chippade v8or så kan du ju kolla denna tråden på AP: Länk Stå på dig och syka honom lite, du har oddsen på din sida! |
|
| Jag ber så mycket om ursäkt, var trött 05:29 imorse och blandade ihop denna tråd med en helt annan. Sorry | |
|
VoidMain: du kan jämföra själv: 750: Länk 330: Länk Till 100 åker du ifrån honom men han kan komma ifatt senare om motor är pigg. Att den är chipsad behöver inte betyda att han har dom 330hk under kvar under huven dessutom har automaten troligen gått mer än 20000mil. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: En E32 var de väl ändå fråga om? Länk //Jesper |
|
|
e det en e32 så gör biljäveln 0-200 på ca starx över 20sek vilket är snabbt.. 0-100 racekommer 330 vinna men inte med mycket... sedan kommer den 2 ton tunga stridsvagnen äta upp din 330 på motorvägen.. allt under 19" e vinterhjul!! |
|
|
Enligt einszweidrei gör 750 0-100 runt 7.5s medan 330 avverkar samma intervall på ca 6.5s! Tittar man högre upp så går 0-180 på 22.4s mot 21.0s. Tiderna gäller en e32 750 (1988) och en 330Ci (2004). Varierar säkert lite men det tyder på att oddsen är på din sida som sagt. Dessutom borde din ha kvar de flesta hästar medan en 92a nog fått se några springa iväg... Länk (750) Länk (330) |
|
|
WmBrejzer: hehe ok! Helt lugnt =) Ja kollar man på filmerna så är det faktiskt riktigt jämt måste jag säga.. Men hans är ju bra mycket äldre så jag tror nog den tappat rätt mycket effekt och att chippa en sugis tror jag ju knappast ger +30hk.. Nä nä nä.. Nä det ska bli spännande detta.. Han har nu erkänt att jag förmodligen kommer ta han på 0-100 men att han sedan kommer segla iväg. Så för att verkligen knäppa han på näsan så får vi ju köra ett 0-200 race med tungan rätt i mun. Hoppas det blir av snart. Skulle inte förvåna mig om han fegar ur nu när jag lagt fram lite fakta för gubben.. haha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.