AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.712

Ny 320xd beställd

Sida 1 av 2
Nu när jag sålt min gamla Bmw 330xd -03 så tog det inte lång tid innan jag började sakna den. Därav denna nya beställning på en Bmw 320d xDrive touring. Jag hoppas motorn ska räcka till för att tillfredsställa mina krav på "rolighetsfaktor" men jag kommer garanterat sakna sexan i den gamla. Nedan följer min spec på bilen och jag tänkte att alla med diverse tankar och åsikter gärna får framföra dessa.

Bmw 320d xDrive Touring
Monacoblå metallic
Läder Dakota Grå
Dynamic package
Comfort package
M Lädersportratt
LM fälg Stjärneker 286
PDC farm och bak
Automatisk växellåda
Stöldlarm
Chrome line exteriör
Dragkrok infällbar
Panorama glastaklucka
Velourmattor
Rökarpaket
Isofix
Förvaringspaket
Interiörlist svart högglans
Kupevärmare med fjärrkontroll
Fällbara huvudstöd bak

Vad jag är osäker på om jag ska välja till eller inte är tonade rutor. Funkar de med mina färgval? Ser det bra ut, eller ska jag skippa det? Tackar för era synpunkter och tips.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag hade absolut lagt till dessa:

Bagageutrymmespaket.
Skidsäck.
HIFI-system, förberedelse för blåtand och röststyrning.
Dragkrok infällbar.

Sen så hade jag fimpad PDC fram och bara tagit bak, PDC fram känns onödigt.

Jag har tonade rutor på min och det bästa är att man inte ser in i bagageutrymmet med tonade rutor, det blir verkligen mörkt. Har inte upplevt något negativt överhuvudtaget med dessa. Blått och svart är ju dessutom jättesnyggt.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag antar att xenon ingår i Dynamic eller Comfortpaketet? Om inte så beställ det.

Mvh
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Med denna rätt frikostiga utrustning så skulle jag inte vara utan någon form av uppgradering av ljudet. Och framförallt BT-förberedelse!

Tonade rutor känns givet, snyggt, stänger ute lite värme och sänker insyn...

PDC fram bör man rimligen klara sig utan som tidigare person sagt...

låter som en fin bil.. hade med gått för tonade rutor då det är en touring
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Många gillar uppenbarligen tonade rutor. Pesonligen tycker jag det förstör helheten av utseendet på bilen, svarta rutor bak och inget fram. "Blöjraggarvarning" ;-)
Skall det vara tonat så skall det vara röktonat runtom.

MVH Christofer
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
WGN: Trevlig spec!

MVH Christofer
Evergreen: Dragkrok är med, glömde skriva det.

PDC fram är mest för fruns skull. Vi har det på 545:an och hon tycker det är praktiskt. Men kanske bör överväga att fimpa det ändå..
HIFI-ljudet har jag funderat mycket på. Det kanske är värt att lägga knappt sex tusen på det ändå, det får jag se.
Sen är det dethär med tonade rutor, frågan är om jag tycker det ser snyggt ut, eller inte. Det blir inte som Crille82" skriver då, mycket raggarstuk? Har ju Monacoblå och chrome line, passar det med tonat då?
Funderar även på att byta växelspakknoppen till automatlådan till en med högglans svart på, istället för silvergrått som det blir annars. Då ser det kanske mer komplett ut inuti?

/Jesper
Jag hade valt dakota "Oyster".
Och då även lagt till svart innertak.
Bayer_Aleks
Röktona rutorna blir ju snyggt som fan och praktiskt. Håller med att svart innertak e både snyggt o praktiskt
Buspelle
En utomordentligt bra spec. BT är väl det jag skulle komplettera med om man tillhör dem som talar mycket i telefon i bilen.
Jag har bestämt mig, det blir inga tonade rutor. Det blir dock en uppgradering av stereon. Något annat jag glömt? Hur funkar BT:n? Är det bara att tuta och köra med en telefon då eller? Handsfree och jag kan ha telefonen i fickan?
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Uppgradering av stereon var nog det viktigaste enligt mig, förberedelse för BT är kanon, då behöver du bara koppla ihop det en enda gång sen så känner bilen av att du har telefonen med dig och kommer åt din telefonlista och kopplar upp automatiskt om du vill ringa eller någon ringer dig.

PDC fram hade jag dock inte lagt 3000:- på, men smaken är som baken :o)
Buspelle
BT funkar kanon och du kan ha telefonen i fickan. Finns hållare med laddare till vissa telefoner som då sitter i mittarmstödet.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Tonade rutor, absolut. Detta är rutor från BMW, det blir inte raggar-känsla. Istället blir det oerhört stilrent och classy. Det blir väldigt mycket insyn i en touring utan dessa - vill man ha det?

Bilar med röktonade rutor runt om ser väldigt kebab-räcer aktiga i mitt tycke. Satsa på fabriksmonterat, det är snyggt!
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är just mörkt tonade bak och inget på sidorutorna fram som gör att det blir en stor nyansskillnad och ser påklistrat ut.
BMW tar 4000:- för tonade rutor, vilket är ungefär detsamma som det kostar att tona runtom i efterhand. BMW:s toning är såpass mörk att man ser mycket sämre ut, vad tycker barnen om det?

MVH Christofer
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
>>crille82
Tänkte inte på att barnen också vill kunna se ut, så är det när man inte har några själv.. :)
Tycker dock fortfarande att tonat runt om blir mer kebab med vitlöksås.. jag menar,, se bara på min bil, den osar kebab! ;-)
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är just den markanta skillnaden mellan bakre och främre sidorutor jag inte tycker är snyggt. Än mer framträdande blir det på en Touring.
En snygg toning enl. mig är när det är ljus röktonat i samma nyans runt om så att man inte direkt ser att att rutorna är tonade.

MVH Christofer
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Skippa tonade rutor, det är inte snyggt med chrome line.
Det är tydligen 20% toning redan från början runt om, vilket räcker för mig. Jag skippar alltså toning med 40% för drygt 4 papp. Tror dessutom inte det passar med chrome line som "joofa" sa. Däremot såg jag det på en helsvart 320d, där var det perfekt, där passade det verkligen.

Vad kostar BT extra? Vad innehåller ett bagageutrymmespaket?
Skippar även pdc fram och tar bättre hifi istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.