AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.527

priser på 3 vs 5-serien

Sida 2 av 2
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har haft två e39 530 sedan och bytte till en e46 330 cab så jämförelsen haltar nu en hel del men ändå.

E39 är den stora komfortabla bilen som inte säger nej till att busa med medan e46 är mer med på spelet hela tiden med lite sämre komfort avseende ljud och bekvämlighet men den ligger inte långt efter sotrebror.

E46 är helt enkelt roligare att köra med medan e39 är den komfortabla. Då har alla mina varit M-sport.

Ang premien så har den i mitt fall varit snudd på samma i båda fallen, kanske kanske lite billigare i 330 fall men det här med cab lär väl dra upp premien lite. Dock har jag svårt att tro att det skiljer stora pengar.

Ibland saknar jag min 530 nåt oerhört men det är å andra sidan oslagbart att åka öppet. Helst skulle jag ha en av varje, men det blir lite svårt att övertyga sambon om finessen med det.

Oavsett vilken det nu än blir så lär du bli nöjd, det är fina vagnar!

Niklas

Fransosen
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Ja, med tanke på att vi hoppas på ytterligare en hund, och en stor denna gång så hoppas jag att 5-serien är tillräckligt rolig så den övertygar mig.

Kollade på Audi A4 3.0 V6 idag med, kombi då. Provkörde adrig dock. Typ samma bil, fast halva priset mot Bmw (som jag håller väldigt kärt)
LJ
23
LJB
525i 24v -91
Någon mer än jag som tycker priserna på E34 & E36
har stigit senaste halvåret bara ?

En halvdan kanske besiktningsbar, snikmodell, som har "trippel-o"
(Obes, Oskattad, Oförsäkrad) av nämnda
modeller låg på minst 6500kr sist jag kollade...
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
LJB:

Det beror på den dåliga marknaden. Finns inga bilar.

Sålde min 328:a i söndags. Det fanns EN (1) bil som var jämförbar i miltal och årsmodell, detta 38 mil bort och hade samma pris som min.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.