|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker prissättningen verkar så lustig. Kostar 3-serien touring mer än motsvarande 5:a?? | |
| menar du begagnat elelr?? | |
| 3-serien har oftast bättre andrahands/begagnadsvärde än en 5-serie. | |
|
ja, menar begagnat i de nya karosserierna. Skulle gärna köpa en typ 325 touring. Men verkar som man lika gärna kan köpa 5-serien med extra utrustning då |
|
| 3-serien är mer eftertraktad.. gäller nästan alla generationer | |
|
Jag jag skulle kunna tänka mig en E46 eller E39 touring, men sambon vill ha dom nyaste karosserna. E46 i vissa utrustningar är ruskigt snygg och vettig bil för pengarna. Ska sälja min 328 E36 inom kort, kommer sakna den något enormt. Då blir det till att åka Scenic tills nästa byte kommer |
|
|
Tycker snarare tvärt om,iaf om vi pratar om bilar med M-sport pkt. Typ en 525ia M-sport -06 är ju dyrare och blir såld fortare än en likvärdig 325a och samma med en 530iam vs en likvärdig 330 |
|
|
3-serien är ruggigt dyr, särskilt som så lite extrautrustning ingår. Även om andrahandsvärdet visserligen är högt blir det ju lite fånigt att en 3-serie kombi 330dxA med "normal" utrustning, typ skinn, autoklimat, hifi-stereo, osv ska kosta mer än en halv miljon. För i princip samma pengar får man ju en X5:a! |
|
| ...kollade upp exakta priser och med navigation och allt kostar en 330xdAM mer än 600.000...vilket ju är helt vansinnigt för en mellanklassbil. | |
| Undrar vad min 325 E90 med all extrautrustning såsom sportstolar, läderklädel, ljuspaket, förvaringspaket, HiFi Professional, DTC blablablabla gick på? | |
|
1-serien står sig också bra i pris mot de större har jag sett. Slutsatsen är att vill man ha minst värdeminskning får man köpa småbilarna :-/ ______ Foto Länk |
|
|
Verkar som dom flesta håller med iaf. Fast någon m-sport 330 touring för 250k blir det knappast. Blir till att vänta tills 325 osv är runt 150k troligtvis |
|
|
WmBrejzer// Skulle du kunna tänka dig och köpa min? ;) |
|
|
Ännu bättre på att hålla värdet har ju tidigare X5 varit. Jämförde man för kanske 2-3 år sedan t ex 4 år gamla 530T E39 vs X5 3.0i eller 540T vs X5 4.4i. Nypriset 2002 skillde ca. 8-15' men efter 4 år så låg X5:orna säkert 60-80' över motsvarande E39. ___ //Ulf |
|
|
Faktiskt så är ju priskillnaden även idag på 01-03 E39 vs X5 ganska markant. ___ //Ulf |
|
|
Grodan: Du har väl en sedan ? Kanske är det så att vi inte ska köpa exakt idag, men inom ett halvår lär det stå en nyare bmw hemma! |
|
|
En annan fråga då. Kommer jag uppleva en t.ex 525i touring E39som oerhört klumpig jämfört med en motsvarande 325 touring E46? Jag verkligen älskar sportigheten i Bmw, och sambon med. Klart att det är inte exakt samma känsla, men man känner inte att man köra en gammal volvo 945 iaf? |
|
|
WmBrejzer: Provkör modellerna du är intresserad av själv och gör dina egna slutsatser.. En 5-serie är mindre "sportig" än en 3 -serie enligt de flesta, visst motorvalet har ju en stor betydelse men viktskillnaden och storleken i övrigt kan man inte göra så mycket åt.. Är sportigheten/prestandan viktigare än komforten/utrymmet så väljer man en 3-serie med hyfsat stor motor.. Mvh Janne. |
|
|
Jag tror nog komforten duger även i 3-serien. Tycker t.om nuvarande coupe duger fint. Men det är detta med att bara svänga utan att behöva bromsa först som är skoj! Försäkringspremier? Vilka är dyrast mellan dessa serier? |
|
|
Svänga utan att bromsa kan man göra med min 7:a också ;) Försäkringspremierna är också högst individuellt. Men enligt vissa så är det vanligare med högre premier på 3-serien med "lite motor". Mvh Janne. |
|
|
Okej. Låter bra. Får väl helt enkelt övertyga sambon om att vi ska ha en billigare bil å sen ut och provköra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.