AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
51.062

Vad tycker ni denna 535d e60 2006 är värd?

Sida 2 av 3
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Philip. Du måste du varit bra packad (eller hög på däckglans), om du inte känner nån större skilnad på standard och komfortstolar.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Du måste varit bra packad, ska det ju vara. Man kanske inte är så nykter själv heller?
Det är mycket riktigt stor skillnad på komfort och standardstolarna. Känner man ingen skillnad kan man omöjligt ha upplevt komfortstolen i E6X.
Dock får jag ändå säga att jag (190cm) sitter riktigt bra i standardstolarna, betydligt bättre än i 3-serien vars stolar är en katastrof. Men komfortstolarna är i en klass för sig...
Jag tycker att utrustningshysterin börjar bli lite löjlig. En ny bil måste lastas på med väldigt mycket utrustning för att inte bli "osäljbar" som begagnad. Hade en bil skinn och navi för 10 år sedan var den riktigt välutrustad, idag är det ett måste för många. Visst går utvecklingen framåt men....

// Erik
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Bil-tillvärkarna lägger ned rätt mycket pengar för att ta fram utrustning, som vi inte kan leva utan.Så det är vel en naturlig utveckling.
Vi är ju alla olika med olika prioriteringar, så det är vel inte så konstig att vissa tycker att bilen som startade denna tråden är klent utrustad. Medan andra tycker att den är helt ok utrustad.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jo det är sant idag (måste bilarna ha Tv och Aptiva kurv ljus också) skämt åt sido men nog tycker väl de flesta att det är skoj med lull lull och dyl.
Visst man behöver det inte men leksakerna måste ju bli dyrare med åren

Ha de T
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
thom525, det är klart att det ska va lite godis i en stor BMW. Måste ju vara navi,så man hittar rätt. jag menar kartor... är ju bara så 80-tal :-)
Och ska man åka långt, så vill iallafall jag vila kroppen i komfortstolar.
Hög på däckglans eller hamburgare är väl hårfint. Jag har åkt i J.L:s 520d utan komfort och farsans 530 med komfort. Det finns en skillnad naturligtvis, men att beskriva den som natt och dag och påstå att en bil inte är värd att köpa utan komfortstolar känns löjligt. Hoppas Kire-Noj får den bil han vill ha med eller utan livsviktiga komfortstolar.

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Philip, det är här våran individuella smak kommer in. Personligen skulle jag inte köpa en e60 utan dessa sköna stolar.Speciellt inte som jag njutit av dom i snart 9 månader.
Vad är det för konstiga burgare du äter, som man blir hög av? Vill gärna testa en sådan.
Automatisk växellåda, Skinn, ACC, Färddator, Farth, Multiratt, Elhiss, Elspeglar, Xenonljus, Reservhjulsfritt system, M-värmare, 17" Alu hjul är ju riktigt snik.

Att BMW ens kan med att leverera så snålt utrustade bilar från fabrik. Navi, 18" Fälgar, Komfortstolar, M-pkt, Dubbelglas borde vara standard. Skäms!

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker faktiskt att det är ok att BMW tar extra betalt för dessa grejer.
Problemet för dessa bilar som saknar det lilla extra i utrustningsväg. Är ju
att det finns massor med bilar som har det där lilla extra, som lyfter vardagen lite.
Personligen tar jag ju hellre en sådan bil. Det är klart att man överlever utan komfortstolar, men när det finns på kanske 50% (vild gissning) av alla 535d.
Så tycker ju jag att det är smartare att ta en med än en utan.

Sen är det klart att det finns massor med potentiella kunder rundt omkring, som är totalt ointeresserade av bilar. och inte har en aning om vad komfortstolar är. Som säkert skulle anonserat bilen i denna tråden som fullutrustad när den ska säljas. Och då blir det också en jätte-tråd på Ap, om alla dessa okunniga säljare :-)

Det är alltid lätt att begära utrustning när man köper gamla bilar, värre om man ska köpa nytt och själv betala. Då brukar 520 genast räcka.

BMW CS #1812

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
I det har fallet tror jag avsaknad om M-pkt påverkar priset mer än utrustningen, men komfortstolar eller ej, jag tror inte prutmånen kommer vara speciellt stor på 535d som det länkas till. Jag tror den kommer hitta sin köpare kring 250.000 kr, även om det finns importerade 05or med med högre miltal men mer utrustning hade jag som köpare värderat sv-såld, 1 ägare och relativt lågt miltal högre.

BMW CS #5139
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är klart, Philip. När man själv ska speca och betala en ny bil. Så blir det förmodligen andra prioriteringar.
Bättre att köpa begagnat, och låta någon annan stackare betala för navi och komfort-stolar.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
J.L., denna är också Svensksåld. Samma pengar, men ett år äldre.
Saknar M-paket, men iallafall en del annan godis.
Länk
Jag tycker J.L gör helrätt. Hämtar ut bilarna nästintill nya med viss prutmån som är utrustade med advantage och komfortpaket.

Utrustning är trevligt, men hur är det när den börjar krångla och garantin saknas...?

BMW CS #1812

Men den har ju komfortstolar. Den borde alltså redan vara såld.

BMW CS #1812

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bråka inte nu pojkar, en sväng med sprayvax och däckglans så blir alla bilar som nya =)

BMW CS #5139
Det skulle vara det då. Man undrar dock hur vissa här på forumet resonerar från att ha ägt bilar soprena på utrustning till att bli aktiva utrustningsfanatiker.

BMW CS #1812

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Once You go "fulutrystad" You can never go back...;)

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.