|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni att denna är värd? Verkar ju inte ha någon speciell utrustning alls... Länk | |
|
Den tycker jag inte är värd att titta på verkar som sagt inte ha någon utrustning alls Skulle jag mot förmodan lägga ett bud skulle det ligga på 210 men som sagt leta efter en bil med lite mer utrustning kostar inte mycket mer men är mycket roligare Kan kanske hända att den är värd de pengarna men inte enl. mig Ha de T |
|
|
Ingen utrustning alls? Den har: Automatisk växellåda, Diesel, Skinn, ACC, Färddator, Farth, C-lås, CD-Stereo, Multiratt, Elhiss, Elspeglar, Xenonljus, Reservhjulsfritt system, M-värmare, Dimljus, 17" Alu hjul, En ägare ...vilket i alla andras ögon förutom AP skulle anses som ganska bra. Ett bud på 210' kommer de skratta åt. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Lövet: Automat, ACC, färddator, farthållare, CD-stereo, multiratt, elhissar, elspeglar, dimljus och 17" är standard på 535d. Det enda objektet i fråga vekar vara utrustad med är skinn och någon mer smågrej. Det är att beteckna som rätt på påvert på en 535d, men visst, det räcker för många. MVH Christofer |
|
| Räknas inte utrustningen bara för att den råkar vara standard? Själv tycker jag f.ö. inte att xenon är någon direkt smågrej. | |
|
Jag kan ha fel men jag har för mig att (förutom automat) så var även skinnklädsel standard på 535d, åtminstone på de första årsmodellerna. Är den lackerad i Svart II är den i så fall helt "basic" för att vara en 535d. Färgkombinationen tycker jag faktiskt är riktigt snygg, fälgarna är klassiskt tidlösa. Även om jag tillhör "M-packet" vad gäller E60 hade jag kunnat leva med denna bil, men visst skall den ligga i de lägre prissegmentet. |
|
|
Kristoffer, det stämmer. Skinn var standard. Håller med dom som tycker att du ska leta efter en med lite bättre spec, alternativt pruta som bara den. |
|
|
Helgesson: Var inte xenon standard -06? Det är det iaf nu. Visst räknas utrustningen även om den är standard. MVH Christofer |
|
|
Kanske kolla in denna: Länk |
|
|
Bilen har också PDC samt utökad Klima vilket inte framgår av annonsen. Håller helt med Helgoson, räknas inte utrustning bara för att den är standard? -------------------------------- //Lövet |
|
|
Det är vel klart att även den räknas. Men med tanke på att dom flesta 535d är rätt velutrustade, så känns det ju lite dumt att köpa en som är klent utrustad, om den inte är betydligt billigare. Och jag tycker inte att denna är speciellt billig. |
|
| crille82: Enligt dagens prislista på bmw.se är xenon inte std på 535d. Utgick från att samma gällde -06, men det var kanske fel. | |
| Xenon ingår i komfortpaketet | |
| Har för mig att så varit fallet sedan E60 kom. | |
|
Helgeson: Det är helt riktigt, xenon är inte standard. Fick för mig fel. Som sagt, bilen är ganska påvert utrustad för att vara en 535d. Därmed inte sagt att det inte skulle räcka för mig (och många andra) om priset var rätt. Här är ett objekt som är betydligt bättre utrustad om än en årsmodell äldre för samma pengar Länk MVH Christofer |
|
| Det viktigaste är ju egentligen vilken utrustningen den har (eller saknar), inte hur mycket. Själv skulle jag ha svårt att leva med standardstolarna. Sen är det ju så att utrustning inte värderas särskilt högt, något som gynnar begagnadköparen. Hade nog också tittat efter ett mer välutrustat exemplar. | |
|
Vad som betecknas som mycket utrustning är såklart en smaksak, jag håller med Lövet att bilen trots allt har en bra utrustningsnivå, jag menar skinn, ACC, 17" och PDC är ju i mångas ögon riklig utrustning. Men många är vi ju här på AP som anser detta som basutrustning, vi kanske är lite bortskämda? =) Nu är ju inte jag något bättre och hade personligen aldrig tittat på en bil med standardstolar, oavsett skinn. Köper man bil begagnat betalar man i regel ingenting för extrautrustning och jag kan garantera att bilen blir mer lättsåld senare om den har mycket utrustning. Utrustning är verkligen beroendeframkallande och jag hade haft svårt att skilja mig från komfortstolar, elektrisk bagagelucka, panoramatak, PDC i kommande bilar. Men kan i övrigt bara lovorda 535:an, vridet är makalöst även om man vänjer sig skrämmande snabbt. =) Lycka till med bilhandlandet! |
|
|
Bilen jag länkade till tycks va såld nu. Det var en silver -06:a med M-paket 13tmil för 249tkr Den hade iaf följande utrustning, bl.a. Navigator Head-Up display Skinn sportstolar Aktiv styrning mm Mvh Ubbe |
|
| FinnUbbe, den hade komfort-stolar inte sportstolar. | |
|
Roligt att se att man kan få fart på känslor om utrustnings vara eller inte vara Min mening är bara att det finns bilar till samma pengar med mycket mer utrustning Ha de T Ps. de som säger att man inte behöver ditt eller datt kan ju ha rätt |
|
|
Jag har hört argument som att en E60 är osäljbar utan komfortstolar. Vilket trams. Komfort eller vanliga, har åkt i båda och känner ingen revolutionerande skillnad. Bilen ovan tycker jag är fullt tillräckligt utrustad. BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.