|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Färgen är ju underbar snygg. Lite synd tycker jag att man monterad 635-spoilers på den. Med tanke på att ägaren haft den så länge, så kommer det nog att bli lite svårt att få ned priset till en bra nivå för dig. Du kommer ju trots allt, som du redan upptäckt bli tvungen att lägga en slant på den för att få den perfekt. Personligen håller jag med e30cabbe,hade nog hellre letat upp en 635:a från 85 eller nyare i bra skick. |
|
|
Antar att det är denna bil som är referensobjekt: Länk Einarssons bil har ofta gammelbilar till salu, till fantasipriser, jag brukar följa deras sortiment, denna bil har de haft till salu i många år...... Spontant känns det som om du skall leta efter mer rost, det finns alltid mer än vad man kan upptäcka vid första tillfället, annars verkar väl skavankerna inte vara av allvarligare slag. Några 70 skulle i alla fall jag inte betala för bilen, mellan 40-50 skulle jag känna mig mer komfortabel med, utan att ha sett den live förstås. Mats BMW CS #5847 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker Mats ligger rätt i åsikt om peng för bilen. Rost i innerskärm är ju inte så roligt,dessutom kan kostnader för att få bilen i ett representativt skick,skena i väg lite grann. Klonkandet i framvagn kan bero på dåliga dämpare,dåliga leder/torra bussningar,men även på rostangripna fjäderkoppar.' Om han är angelägen av att sälja,så ber du honom ta bilen till besiktning,och även själv medverka under den,så du kan se lite mer ingående undertill av bilen innan du bestämmer dig för ett pris. Som sagt.....dessa bilar kan dölja mycket om man har otur. Är ett par saker för övrigt jag undrar över om denna bil....du har PM! Mvh Patrik |
| Har du sportstolar respektive skinnklädsel? Ett måste i mitt tycke. Jag skulle också fundera på hur fin du vill ha bilen i slutändan. Vill du ha den seriöst fin skulle jag överväga att titta på ett något finare ex. Vill du ha en vardagsbil som du småpysslar med kan det ju vara rätt köp om du får rätt pris, i mitt tycke 40k. Lycka till! | |
|
Hur går det? Har kommit ett nytt objekt som du kan ha som referensobjekt, verkar vara rimligt prissatt: Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Hej alla undrande, pratade med ägaren idag igen, han håller fast vid sitt pris runt 70-75 000,- Det var inte sportstolarna i den, men stolarna var riktigt fräscha.. Men i vilket fall så har jag lite tappat intresset för denna, och känner att jag varken har tid eller plats för att ta på mig ett sånt här projekt just nu. Jag tycker inte den är värd såpass mycket som han begär, men han skulle höra av sig igen nu i någon dag i veckan! Planen var att "renovera" den till ett riktigt mint condition, men har lite andra bollar i luften just nu, spett i elden kan man också säga ... Så vi får se vad som händer, hoppas han ... om jag inte köper den ... behåller den och fixar iordning den! Mvh Emil Andersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.