|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en svensksåld orginal look a like, E3à som är nästintill rostfri med klanderfri inredning. Motor: M30B34 (org 218 HK) (E28 535-86) Ronoverad och trimmad. Bla Planad topp med inslipade ventiler Blocket honat Dubbla weber 32/36 DGAV Alpina Extraktor Aldon brytar lös tändning Övrigt: Koni ställbara dämpare Vad har ni ? | |
|
Fyrpetad ! Går som en M3à nästan, inte lika varvvillig, men ett grymt botten drag !! Har själv haft både Z3M Cupe, M3 -96 och M3-01. |
|
|
Framkofångaren är givetvis bortplockad, för att få fram mera av hajen stuket, ser grymm ut. |
|
|
Jag har en Alpina B7S (330hk) motor liggande med sportlåda till min E9a (3,0csi -72) Den har iof legat på loftet i snart 10år men en vacker dag så åker den i..... |
|
|
Jag har en 2002tii-75. Original kulör taiga metallic (ljusgrön). Matching numbers. Pimpad med följande: - orig. 02 sport-alu-fälgar. - orig. blåa plädar. - orig. vxl-spaksknopp i trä. - Recaro 1328:or. (70-talets rallystol nr 1) - Alpina 4-ekrad ratt (E21). - orig. kromat avgasutblås. - Bilstein fjäderben. - planen är att bygga en motor med schrick-kam, extraktorrör och Keihin-förgasare. Och ha orig-motorn i ett motorställ bredvid. |
|
|
KG>> Den vill ju jag ha! ;-) Jag har en B7 Turbo E28 #63 300+hk och en BMW 2002 med M10 och turbo, -stålvippor, turbokam (Z55), H-profilstakar, Mahlekolvar, portad....m.m. -Link G4 Storm inspr. -Coilovers -Stora E30-diffen med 40% spärr och dione sviktstålaxlar. -Rörram fram och 12m burrör. -Fuel cell -glasfiberdörrar, huv, baklucka och skärmar fram + bak. osv osv =) |
|
|
M_Erneland: Vad är det för glansiga fälgar du har på 02:an?. Blev mkt sugen på sådana :-) Mvh Henke |
|
|
Compomotive 3-delade splitfälgar =) De finns att köpa nya nu. Tror att Mocomp tillhandahåller dem. Finns även med rostrfri fälgbana. Mvh M |
|
|
Dom va bra najs :-), mocomp?, vart kan man köpa?, vilket pris? :-) Har fallit för dessa också Länk Men dom är ju 5 bultade, verkar ju som dom flesta är d, dina me?. Nån som vet vad som krävs för att bygga om det "smidigt" annars? Mvh Henke |
|
|
Kanske här Länk ? =) Pris vet jag ej men räkna med en hög prislapp! Leta begagnat det lär vara betydligt billigare. Mina är 4/100 men bygg om till 5/120.. finns massor mer att välja på och till helt andra priser! |
|
| *Lus tipsar* BBS fälgbanor passar även till de 3-delade 30-bults Compomotivefälgarna! | |
|
Tillägg: Länk <- de har en hel del till gamla BBS Länk <- direkt till webshopen |
|
|
Å fan, så de passar! =).. coolt! Jag letar efter Alpina splitfälgar. De dära med tätekrade centrum i guld. |
|
| Mmmm, de är najs! Var du på Mantorp idag btw? Spoilernyttgrabbarna rapporterade om en svart B7. | |
| Nope men det kanske var han som köpte min B7:a :-/... jag ångrar att jag sålde den... men nu är det något annat på gång.. som nog chockar en hel del i Alpinavärlden =) | |
| Spännande! Jag ska till returbilen på lördag, slår kanske en signal och våldgästar när jag ändå är i närheten! | |
|
Du är så välkommen! |
|
|
Micke, vart inget besök, jag är för slö helt enkelt :) Ågrar det dock bittert nu när jag kollar på savarturbo.se! Stort grattis till inköpet! |
|
|
Haha.. jasså du har redan varit där och snokat! ;-) Det blir garageträff i Kävlinge i helgen, för den som är intresserad. Man måste inte komma i BMW. Plats meddelas när man har PM:at mig och jag har gett ut mitt mobilnummer. Välkommen! |
|
|
Vet inte om detta fungerar men här är en bild. [IMG]Länk |
|
|
Nej det gjorde det tydlingen inte. Editfunktion! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.