|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Peter bmw325 cab |
burn vad menar du med billigt ? |
|
Vad burn menar med billigt är t.ex. att ett fördelarlock till Corvette går på ca. en fjärdedel av vad ett från BMW kostar. Tändstiften (AC Delco) kostar en tredjedel av vad jag betalar för stiften till 535'an. Amerikansk massproduktion på både gott och ont helt enkelt. /Etno |
|
|
Fritte, är det många småkillar med BMW/Audi som glider upp i vänsterfilen vid rödljusen =) Haft han länge impalan eller? /Etno |
|
Crusty |
Va? e en 350 en smallblock?? Vad kallar man då en motor på 1000cc i en Hyoundai Atos för? Mini microblock??? =0) |
| För att röra till det angående smallblock och bigblock så är tex en cheva 396 en bigblock men en 400 är en smallblock, det finns nog ingen motor som det finns så mycket billiga eftermarknadsdelar till som cheva 350men det gör den inte till den bästa motorn för det! | |
| Huja! Vad är det jag läser är det hädning på gång. Nåja jävligt ballt lär det nog bli. Men frågan é ifall chassit kommer att gilla allt vrid i en bb V8. | |
PETER.O |
Hej, Kul projekt. Skulle nog rekomendera att stoppa den i en 750 p.g.a Big Blockens vikt (ca 350kg).BMW modeller med lättare motorer är risken att du fördärvar vägegenskaperna eftersom viktfördelningen blir fel. Angående det här med 426 HEMI, så nytillverkar Chrysler tre versioner av denna motor. 426(7Liter) 465hk 5500v/m 660nm 4000v/m 472(7,7L) 525hk 5500v/m 730nm 4000v/m 528(8.65L) 610hk 6000v/m 880nm 4000v/m Mvh Peter |
Crusty |
Den sistnämnda motorn låter kul!! =0) |
|
Tydligen så var inte motorerna så himla dyra eller tror jag. Runt 100 papp eller nåt sånt, sen är väl frågan om det är samma grejer som för 40 år sedan. Såg förresten en AC Cobra idag. Carroll Shelby hade nog koll på grejerna när han skapade den bilen. Jag tror originalmodellen (den med 427'an) hade ca 480 HK och vägde ca 950 KG. Var väl nån historia om att han fäste en 1000-dollars sedel i backspegeln och sa till reportrarna vid pressvisningen att den som tar den får den. Lär nog inte vara så många som lyckades sträcka sig fram när han gasa på...... /Etno |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.