AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.054

530 E39 Touring, Sälja med eller utan fälgar?

Sida 1 av 2
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej.

Nu är det dags att avyttra 530:in.
Vet att många irriterar sig på folk som skriver ut ett pris utan fälgar och skriver tex. + 15K med fälgarna.
Jag tänkte göra så men vände sedan på det.

Har jag gjort rätt eller ska jag sätta ett lägre pris och skriva att om fälgarna ska med tillkommer x-antal tusen?

Vad tycker ni övrigt om annonsen? Länk

__
/Chrille
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Annonsen ser bra ut, fin bil ! Dock undrar jag varför du suddat ut reg. nr på bilderna, för att sedan skriva ut det i annonsen ? :) Jag skulle valt att ha ett lite högre pris för att sedan "skicka med" fälgarna till det priset du kan släppa bilen för.
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Hur långt har bilen gått, något mellan 25000 och 30000 mil? Kan vara bra att veta för en blivande köpare.
Dom två sista bilderna var väl sådär. Annars tycker jag annonsen är ok. Personligen så skulle jag ha satsat på kort med kromade njurar och synlig regskylt. Svarta njurar ser sunkigt ut enligt mig. Sänker intrycket av bilen, som för övrigt verkar vara mycket fin.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
slaskankan: Jag tog dom bilderna till garaget.org, hade suddat regnummer och slarvat bort original bilderna.

GE: Har tänkt på det där med njurarna, Är det flera som tycker så?

Har nu kommit fram till att jag inte vill skiljas från mina AC Schnitzer fälgar.

Vad tjänar jag på? Sälja bilen med original 16" fälg till ett lägre pris eller sälja med äkta M5 E39 fälgar?

Vill bli av med den fort, den står i vägen.

Som det är nu med ett annonspris på 87K ringer eller mailar det ingenting.
Va ska jag lägga mig på för pris? Tycker det är skumt att det är så dött för det är ju verkligen rätt utrustning, färg kombo etc.

__
/Chrille
Vill du sälja den snabbt får du nog sänka priset till 70-75'. Efterfrågan på en 25000+ milad E39 är inte så stor, även om din är välutrustad och har bra färgkombo.
Dessutom, stylingen på din bil (svarta njurar, toksänkning) kan också minska antalet spekulanter.
Du skriver inget i annonsen om servicebok eller annan dokumentation, finns det tycker jag du skall lägga till det i annonsen.
En annan sak jag reagerade över när jag kollade ditt regnr var att noterad vägmätarställningen vid senaste bes bara var 120294 km.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Misstänker att det är där man får lägga sig.
Det är tråkigt att folk är så milrädda. Den känns verkligen som ny att köra.
Inga klonk eller missljud, inredningen ser som ny ut.
Det man kan se att den har gått långt är då givetvis att det finns visst slitage på lysen, framkant på huv (stenskott) och vindruta.

Du är nu den andra personen som nämner njurarna. Jag ska sätta tillbaks de kromade och ta nya bilder.

När bilen såldes i tyskland till ägaren innan han jag köpte den av hade bilen gått 20K mil (dokumentation finns tillgänglig) När bilen sedan reggades i Sverige stod mätaren helt plötsligt på 5K mil :(.
Där av stämmer vägmätarställningen inte.
För mig spelar detta ingen roll och jag känner att jag vill inte främja mätarskruvarföretagen genom att låta någon av dessa "skruva fram" mätaren.

Bör jag nämna detta i annonsen kanske? Folk kanske kollar regnummer och inte hör av sig på grund av detta?

__
/Chrille
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Miltalet avskräcker en hel del tyvärr, och jämför man med dessa så framstår kanske din som dyr:
Länk
Länk
Länk
Länk

Dom som kollar upp bilen via regnummret kommer givetvis fundera på varför mätarställningen inte stämmer. Och eftersom det inte står något nämnt om detta eller servicehistoriken är det säkert många som avfärdar bilen utan att ringa, så brukar det ju i alla fall resoneras när man läser trådar här på Autopower om liknande situationer.

Har du någon anledning till mätarställningen t ex pixelfel och begagnat instrument eller tog importören chansen och gjorde en prakt-skruvning av mätaren?

______

Foto Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack för svar Weeeman.

Det som förvånar mig i annons exemplen du ger mig är att du länkar till Sédaner vilket är som att jämföra äpplen med päron.

Touringarna står ju alltid betydligt högre i pris.

Du länkar till en visserligen till en touring (billigast på blocket) som ser ganska vettig ut.
Kanske inte riktigt så välutrustad men iofs mindre mil, den faller dock på att den är blå.

Säg jag att jag byter till kromade njurar, slänger på originalfälgarna och lägger in en ny annons, vad ska jag sätta för pris?

__
/Chrille
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tycker bilderna är bra, den som är fotad framifrån är riktigt fet. Originalgälar eller inte?! En smaksak, personligen tycker jag den är snyggare med de svarta, men man kanske kan nämna att original finns med, eller ta ett foto där de är med?

Personligen ogillar jag det här dealandet med fälgar hit och dit. Jag vill ha ett pris som inkluderar de fälgar som sitter på bilen.

Jag hade reagerat postivt om jag kollat upp bilen och funnit att mätartalet inte stämde, det skvallrar om att du inte är någon skruvare/blåsare, förklaringen kan jag vänta med.

Att dokumentation finns tycker jag du ska skriva. Annars var annonsen bra, blev själv lite sugen.
Jag tycker 75000:- är ett realistiskt utgångspris, och lyckas du sälja den för strax under 70000:- tycker jag du gjort en kanonaffär med tanke på miltal och felaktig mätarställning.

Om du till 100% vet bilens verkliga miltal tycker jag du skall skriva det i annonsen. Ange också vilken dokumentation som finns och om några dyra slitdelar är bytta nyligen.
Tycker inte du behöver skriva att mätaren visar lägre miltal, då tror jag du får massa skambud från oärliga personer som vill sälja den vidare som en lågmilare utan att behöva skruva mätaren.

Lycka till med försäljningen

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Här har vi en på Powerbörsen som känns jämförbar, dock en 540 Länk. Sen ang färg, så blir den väl inte nämnvärt mer värd för att den är svart? Högst personligt :).

Håller dock inte med om att en kombi automatiskt är mer värd, enligt min erfarenhet efter att ha jagat billiga bilar på Blocket i några år.

Och personligen tror jag det är få som reagerar som Robert ang. mätarställningen.

______

Foto Länk
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
"M-ratt" sitter väl inte i den?? När jag tänker M-ratt tänker jag den tjocka 3-ekrade med tumhållare och ett litet M-emblem. Kanske inte spelar någon roll för många iofs..
En bild på vinterfälgarna kanske?
Annars en vettig annons med bra bilder tycker jag. Snygg bil!=)
Om du ändå ska sälja ACS-fälgarna tycker jag du ska skriva ut vad pristillägget ska vara.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej det är inte M-ratt i deejaays bil. Inte heller blir den mer värd bara för att den är svart istället för blå. 87' känns helt enkelt väldigt mycket i överkant om man jämför med Länk som dessutom är svensksåld. Är telefonen tyst så är det tyvärr ett entydigt tecken på att spekulanterna inte gillar priset.

--------------------------------
//Lövet
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Hur kan inredningen se ut som ny när ratten är så blanksliten att man kan spegla sig i den?
Hel och ren är inte samma sak som nyskick vilket många verkar tro.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
"RR99" Jag tror blänket från utsidan/vindrutan gör att den ser sliten ut på bild. klart en ratt blir lite sliten på över 25000 mil men det är ju normalt.
Han har ju inte skrivit att bilen är i nyskick heller..
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
spacco, jo det har han visst det, i inlägget 13:56 igår, tredje raden.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Sorry, helt riktigt, såg inte det. Trodde du menade i annonsen.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Sådär, Nu är annonsen uppdaterad.

Nya bilder med original fälgar o njurar samt något ändrad text. AP: Länk Blocket: Länk

__
/Chrille
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Håller er uppdaterade: Fortfarande stendött, Har sänkt priset ännu mer nu.

Är verkligen folk så milrädda eller är E39-marknaden kall nu förtiden?

__
/Chrille
Själv resonerar jag så att 28Kmil är ok (En av mina bilar har gått 25500mil), dock ska det vara rejält mycket billigare än motsvarande med lågt miltal, annars är det helt ointressant. Har ingen koll på e39 priser i detalj längre, men spontant känns 76,5KSEK som att det närmar sig ett vettigt pris, men måste sannolikt ner ytterligare för att få till en affär.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.