AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
61.331

dubbelglas + tjocklek?

Sida 3 av 3
Hmm, panzerauto?

Som jag förstått brukar de ha fastmonterade rutor utom
på förarsidan som går ner en bit (inte bara på förenta
staternas elefant limousine.) Det verkar rimligt med
tanke på att rutorna väger sina modiga kilon så
monteras det inte elhissar...?

Computers are useless. They can only give you answers.
Yepp den bilen var det...han har skrivit fel,och vad gäller panzerauto så är det nog dubbelaminat endast.
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Hej,

Jag har precis konverterat min kärra från securityglas till dubbelglas på grund av att lamineringen har släppt och jag inte känner för att köpa nya securityglas för 25.000:-. Detta gör att jag utnämner mig själv till expert inom detta område;-). Rutorna är exakt lika tjocka. Dubbelglasen är något ljusare i toningen. Man kan se fyra reflektioner i dubbelglasen, inte i securityglasen. Security har pålimmade aluminiumfästen i nederkant, dubbelgasen består fästena av glaset isig, detta kan man eventuellt se om rutan är upphissad och kromlisten i nederkant tas av och man lyser ner med en ficklampa. På mina dubbelglas var det yttre glaset någon millimeter högre i överkant jämfört med det inre glaset. På security var båda glasen i jämnhöjd. Båda glasen har en svart gummiliknade packning som löper runt hela rutan mellan yttre och inre ruta. Det roliga är att bak kan man byta bolt on mellan security och dubbelglas. Fram behöver man bara ett extra fäste till dubbelglasen, så i princip även bolt on fram. Bra att veta för den som har fula securityglas. Beggade dubbelglas hittas i Tyskland för 50 euro styck.

Mvh

Tomas
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Fast med "fram" menar du sidorna då så att alla förstår! =)
Tomas: securityglas är alltså INTE skottsäkra..bara mera kross säkra??
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Jag har bytt hissrutorna fram och bak, inte vindrutan eller bakrutan. Som jag förstår är security inte skottsäkra utan endast skydd mot handverktyg. I Bondfilmen där de kör en 750 i ett parkeringshus Hamburg har dom smyg-produktplacering för dessa rutor, bovarna skall slå in rutorna med en slägga men denna studsar bara tillbaka.

Mvh

Tomas
ahaa..för jag läste nånstanns att 2st plexiglas med laminat emellan gav en skottsäker effekt.. Men krosssäkra är ju bättre än inget:):)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.