|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Förutom den lite låga högfartsprestandan som jag skrev om i en annan tråd så tycker jag också att 0-100 går lite segt. 7.4 får jag från pedal till 100 på mätaren. Borde vara bättre... Vad får ni? | |
| 5.0 | |
| Hur mäter du/ni? Står juh på modellguiden att 0-100 är 6,3 s på din bil och 5,5 på 760. Dt tycker jag e bra tryck :) | |
| ja kanske chippningen kan gör en halv sek då? 60hp | |
| Kanske dt, hur har du mätt? | |
| så du har mer än 500 hk efter en chippning! Fan va häftigt :) | |
| vanligt tidtagarur fast de kan ju va fel | |
| Länk | |
| det går faktiskt o få ur mera hp ur dessa motorer. | |
| ja jag vet inte, dt e nog o svårt o få dt exakt. Men skillnad blir dt juh! Undra mest om du hade en sån grejj man kopplar in som mäter alltmöjligt.. 0-100 100-0 o g-krafter o allt va dt är den mäter. | |
| WAN: bilen i länken hade ju fått 7.1-liters slagvolym... Är din bara chippad eller har du bytt nån hårdvara? Vet du vad som e gjort i den nya datan? Lennan: jag mätte manuellt med mobilen. Hade inte väntat mig 6.3 men under 7 iaf. Kvarts tank å bara jag i bilen ca 25 grader ute å 98 oktan. Dels mäter nog BMW från att bilen börjar rulla och antagligen när d e lite svalare plus att några hästar försvunnit sen 02. :-( | |
|
Bilen i Länken visst den är snygg men miltalet måste ju gå fet bort även om den kostar A P A ny det är ju nu alla dyra reparationer kommer Ha de T |
|
|
Den är fin den bilen, men borde dt inte skilja mer på hk mellan en chippning och större motor-volym? hehe.. jag ska oxå ut o mäta nån dag, fast jag o andra sidan hoppas på under 8 sec :) E dt ngn som vet nåt om en sån här Länk Jag är lite skeptisk, hur ska den kunna mäta varvtal t.e.x? |
|
| chipp, optimering av hårdvara ,modifiering av spjällmotorer. | |
| Lennan: den gjorde väl 7.1 eller nåt sånt som ny va? Då e under 8 nog realistiskt och bra för den e ju snart 20 år. Kommer ihåg att jag provkörde en sån en gång å vilken grymt klassisk bil d e!:-) Som överslag ger ju en extra liter den motorn 1/6 mer effekt vilket stämmer. Att chippa 60 hk verkar som att BMW gjort ett riktigt dåligt jobb. WAN: spjällmotorerna ger väl en del respons men inte mer effekt? Är det bara höjd tändning annars? Har du bromsat den? 60 hk extra är väldigt mycket utan annan hårdvara. Säkert inte första gången någon tvivlat på d eller? :$ Hur som helst är d definitivt så att jag måste skrapa ihop pengar till en 760 nån gång... | |
|
motorsport5: ja, 7,4 står dt här o enligt teknikens värd 7,2.. Dt e rätt bra tryck, men tycker ändå att allt under 7 är bättre faktiskt. Mätte aldrig min gammla 540 men står här att dt skulle va 6,8 tror jag :) Fast å andra sidan så är inte en 750 nå sportvagn, bara jävligt tuff enligt mig :) Fast nu blir dt ingen mätning, för hade bilen på blocket o sålde den precis. Dyrt o ha 2 bilar o mindre i lön pga omplacering på jobbet tack vare den här "krisen" Så här såg den ut om nån vill se Länk hehe, saknar den lite o dt här hör väl inte hemma i tråden menmen... Jag tycker med dt verkar liite mycket, för borde dom inte optimerat den andra bilen oxå? chippa/mappa el va man kallar dt.. o få ut ännu mer effekt på dt viset me tanke på en extra liter i motorvolymen? Menar bara att dt inte skiljde så mye. |
|
| Men tappar bilar effekt me åren? Läste om en som bänkat sin gammla bil, o dt va t.o.m ngn häst mer. O inget va gjort me bilen, kommer inte ihåg va dt va fö nån bil o så.. Men kanske är olika fr bil till bil o hur dom är körda, servade osv. | |
| Man tappar inte alltid effekt men det blir väl ofta lite skit här å nån läcka eller glapp där. Det varierar så klart jättemycket. Från ny blir det ofta bättre en stund när det 'lossnat' lite. | |
| Har inte bromsat bilen de kanske inte stämmer då med ca 60 hp men jag tycker den är lite piggare fast skit det samma jag är nöjd det behövs ej mera. | |
|
motorsport5 din bil verkar inte helt frisk, i den andra tråden skrev du att den nätt och jämnt orkar upp i 250 så det låter inte som att din motor ger full effekt. Vad som är fel kan jag inte svara på, men gissar att det kanske beror på lmm. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
WAN: ja vet inte va du fick för extra effekt, men mer fick du iaf. Har för mig man säjjer + 10% av vad man hade innan på en vanlig motor. Men du hade gjort ngt mer. Jag chippa mina gammla saab turbo som jag hade innan, fr 185 till 230. O dt blev en helt annan bil efter chippningen :) Dt går i regel saktare att öka i fart i högre hastigheter, saaben jag hade gick väldigt sakta efter 200. 540 bara ökade o ökade efter 200, riktig skillnad jämfört me saaben. 750 testa jag aldrig.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.