|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tycker guppen mest är helt felgjorda. Som redan skrivet skall det väl gå att köra 50 på en 50-väg? Med de farthinder idag lär du ju sakta ner betydligt lägre än så för att passera dom. Totalt onödig miljöpåverkan med detta bromsande och gasande. Att hålla ner farten på vägarna är ofta motiverat, men skall den då inte hållas ner till den lagstadgade hastigheten? Just den kopplingen finns öht inte i de gupp som finns idag, de är mer hinder än något annat som gör att man tittar mer på vägen än den faran man skulle undvika. Nej upp med fartkameror om de vill hålla ner farten, de respekteras betydligt bättre och fungerar! |
|
|
Farthinder är som jag uppfattar det, främst byggda i samband med ett övergångsställe eller annan fotgängar-miljö, sällan det är ett "random" farthinder?! De flesta farthinder jag passerat går att passera med föreskriven hastighet, vilket jag här också vill påpeka att lagstadgad hastighet har jag aldrig hört talas om. Högst tillåtna hastighet är angivet, däremot så vi får åka nästan hur sakta vi vill... Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Där jag bor är många trafikhinder just "random" placerade. Och de flesta måste man ta väldigt sakta om man är det minsta rädd om bilen. Du får gärna köra hur sakta du vill, men sån är inte jag eller någon jag känner för den delen. Gärna vad det står på skyltarna, men inte en km under. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.