AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.394

någon som har 19" på sin etta?

Sida 1 av 2
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
först och främst, finns det samma plats i hjulhusen på alla ettor? 116-135i(inklusive diesel) E81/E82/E87/E88? är det någon som har 8,5" ET45 fram och 8,5 eller 9,5" ET45 bak på sin etta? skrapar någonstans?

mvh martin
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
också om någon har några andra mått som funkar får ni gärna posta!
Ghost Rider
Japp jag kör med 225/35-19

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
men du hade inte måttena på fälgarna har jag för mig va?
ta
36
taggas
Bmw 130 -07
Jag kör med samma 225/35-19

Har inte måtten dock, fälgarna köptes begagnade och prov monterades innan jag betalade.

Fungerar utmärkt. Dock tycker jag dom är lite för tunga, tar mycket av prestandan. I efterhand skulle jag nog köpt 18" eller 17"...

//Olov
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
okej, hade du RFT på 17" innan? hört att dom är tunga, kanske inte blir lika stor skillnad då. någon bild på bilen?

mvh marin
BCR
Tänk på att prestandan blir lidande med större fälgar och att bränsleförbrukningen ökar.
Det handlar om att ha så låg ofjädrad vikt som möjligt.

Ska man tvunget åka på 19 tum så köp OZ Ultraleggera som är lätta...

/Håkan
oo=00=oo
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
har för mig att dom inte finns i 19":S men RFT väger väl ganska mycket, så byter man till 19" med vanliga däck så borde det ju inte bli så himla stor skillnad?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
oj, det gjorde dom visst, men ganska dyra om man ska köpa i sverige verkar det som...
ta
36
taggas
Bmw 130 -07
Jag trodde jag svarat på din fråga. Måste ha missat det!

Jag hade 17" utan RFT, jag är ägare nr 2, han köpte bilen utan RFT. Så jag vet inte hur det var med dom.

Det märks helt klart en försämmring mot 17" orginal utan RFT, märks ännu mer skillnad mot mina vinterdäck BBS RX 8x17 med dubbdäck!

Så vikten spelar väldigt stor roll, originalfälgarna väger bly jämfört med mina BBS.

Såhär i efterhand hade jag nog somsagt köpt 18" alt 17". Kommer eventuellt byta till nästa år, då köper jag troligen 17" eller 18", OZ eller RAYS fälgar. Endast för att det märks så stor skillnad på prestandan!

Jag har tyvärr ingen bild på bilen med 19", måste få tummen ur å fixa det!

//Olov
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
okej, förbrukningen spelar inte så stor roll för mig och eftersom det är en diesel knackare så ska det ju inte vara så mycket prestanda;) nädå, men det skulle ju vara snyggt med 19" och liten sänkning, men jag vill hellre att det funakr än att det är snyggt! så det blir att fundera och leta info hela vintern!

tack för svar!
mvh martin
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
och ja!! där ska du inte tummen;)
Visa användare
401
seastream
118d -08
Jag åker 8x20" et 35 m 225-30-20, det funkar, har knappt kollat förbrukningen innan men blandat nu tog den sist 0,61, det duger:)

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
ojdå, och det tar inte i med den låga ET:n? har du sänkt något? bild?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Jag hade 19" på min förra 1-serie: Länk

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
CooperVickis, vad är det för ET på dom där? tog det i någonstans?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Qbone:

Det är 19x8,5 / 19x9,5

ET40 bak och fram.

Länk till fälgarna: Länk

Man måste svarva ner fälgarna lite bak för att det ska gå helt fritt alt. valsa bort kanten som går in på skärmen.

Tycker själv att det var värt jobbet och pengarna att få det att passa.

Jag kan göra jobbet åt dig om du vill =)

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
aha ok, nja, vet inte än vad jag vill ha för fälgar... har svårt att bestämma mig, ska inte köpa nytt förens nästa vår så jag har tid på mig;)

föresten, ni får inte in någon diffuser i kolfiber till skapligt pris? även performance vingen och performance njurarna skulle vara intressant!
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Qbone:

Diffuser i kolfiber har jag inte sett till 1-serien än men det kommer säkerligen.

Jag har bett min leverantör att titta efter grejer till 1-serien då det är ganska så stor förfrågan i Sverige.

Alla performance produkter kan vi ta hem.

Vi har precis fått in njurar i kolfiber till 1-serien.

Maila mig för mer info: viktor@schmiedmann.se

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
401
seastream
118d -08
Qbone: - www.garaget.org/seastream

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
CooperVickis: du har ett mail väntandes.
seastream: jaha, här kommer man med 20" och briljerar;) tycker 19" är tillräckligt dyrt! dom tar inte i någonstans?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.