|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
michael.anki |
Tyvärr,så måste jag sälja? Varför skriver man så.Sälj inte då. Tyvärr,så måste jag sälja PGA tillökning? Vadå,skyll inte på barnet för ni har fel bil. Fattar också att det är ett ordspråk,men patetiskt är de. Tyvärr Tyvärr så tycker vi inte synd om er. Bmw idag Bmw imorgon |
|
Bilar med 2 dörrar har fällbara säten och ju mindre bagageutrymme, ju mindre schiit kan man ju släpa med sig, inte sant? Mvh Asken |
|
|
kanske blev tillökning pga bilen :-). Det är ju alltid tråkigt att sälja en bil man trivs med, men en sedan är inte lika praktisk som en touring när man har barn tex. PeterB Länk |
|
|
Jag tycker att det är helt ok att beklaga att man skall sälja och även anger varför. Däremot stör jag mig på annonser av typen 'intressekoll', skall annonsören sälja eller inte? Är det en annons öht eller bara en benchmark på priset... |
|
michael.anki |
HAHA,Intressekoll är ta me fan lika kasst att skriva. Att ange varför tycker jag betyder ``jag döljer något annat`` Bmw idag Bmw imorgon |
|
eller "nu säljer jag min bil med en tår i ögat"... eh? /Jonas |
|
|
Har väl att göra med att var och varannan spekulant frågar varför man skall sälja bilen... ______ Foto Länk |
|
| Man kan ju tycka va man vill om dom formuleringarna men när d står "OBS!! Säljes pga garagebrist/utlandsflytt/ej plats för bilen osv.." sen avslutar dom med "gärna byte annan bil"... QUÉ??! Haha.. | |
|
Håller med weeman där, alltid väldigt misstänksamma frågor om varför man säljer. Ibland har man lust att säga att de inte har med det att göra, men det kan man ju inte. Förmodligen därför man skriver dessa konstiga förklaringar. Skriver man att man är i behov av pengar så vaknar affärsmännen och tror de kan göra ett klipp, det kan ju vara en anledning till formulering. "Intressekoll" tar väl ändå förstaplatsen!!!!! |
|
|
Jag tycker det är värre med annonser där det står...med original fälgar så här mycket, med blablabla fälgar så här mycket. Annonsen lämnar inte utrymme för prut då. Gillar inte heller annonser där säljaren tror att han äger värsta bilen och avslutar annonsen med däcksparkare, testpiloter etc undanbedes. Säljaren visar attityd redan i annonseringen och sådana människor vill jag inte ha med att göra oavsett. Va'fan, man ska väl som köpare kunna ha en chans och gå igenom bilen. Undrar hur puckon gör själv när han köper bil? Köper bilen och testar den efteråt? |
|
|
Även när jag säljer någon billigt skit så vill jag ha KÖPARE inte däcksparkare eller kompisar för att gallra bort skiten. Det är en regel att gå genom bilen, skulle inte sälja bilen annars men att dom bara kommer och sparkar på däcken och gnäller kan jag vara utan, min tid är pengar med.. Pruta? det är redan klart, jag säljer inget till fantasipris som dom flesta är kåta på att göra. En bil för 10.000kr kan lika gärna ha lika mycket fel som en för 2.000kr... därför sålde jag min Volvo 740GLE för 3.000kr, men det kom en tattare som ville ge 1.000kr.. Åk till socialen svarade jag honom och åkte iväg... plocka ur bakaxeln och skrota fanskapet som gick genom besiktningen ett par veckor tidigare. |
|
|
Själv gillar jag sakliga och objektiva annonser. Och sådana lägger jag upp själv. Frågar de varför bilen är till salu, så förklarar jag när vi kommer så långt. Men folk ska egentligen skita i sånt - bilen är till salu, den är i sådant skick, har gått så långt, kom och kolla upp bilen. Det borde väl räcka? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
michael.anki, vaknat upp på fel sida? JAG måste TYVÄRR sälja min nuvarande bil pga arbetslöshet. JAG vill INTE men måste TYVÄRR. That's it. Har även skrivit så i annonsen för att slippa få massa frågor om varför jag säljer den. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag annonserar med Garagebrist och byte? Jag har inte plats i garaget för mina samlarbilar som jag anser bör stå där, men jag kan ta en annan bruksbil i byte som tål att stå ute över vintern, inget konstigt med det? min bil: Länk |
michael.anki |
Snyft? Bmw idag Bmw imorgon |
|
Men vad är ditt problem egentligen? Låt folk skriva vad dem vill i sina annonser. Det enda patetiska här är att du stör dig på det. |
|
|
Samtidigt blir jag själv misstänksam om någon vill sälja bilen men i samma stund kan tänka sig byta till en likvärdig i samma prisklass. Om någon vill sälja en tex. Passat-kombi men samtidigt kan tänka sig att byta till Audi A4, Opel Vectra, Volvo V50 och Ford Mondeo i samma prisklass så tänker i alla fall jag att han haft så mycket problem med bilen och nu bara vill bli av med den och skiter i vad han får istället så länge han slipper sin egen krångelbil. Att någon vill byta tex sin Audi A3 mot en A4 elller A6 ser jag inte som något misstänksamt. Dock är jag frågande till hur mycket sådana annonser egentligen ger. Hur ofta inträffar det egentligen att den som är intresserad har just den bilen man själv vill ha? (bortsett från bilhandlare) |
|
|
Själv brukar jag inte berätta varför jag ska sälja överhuvudtaget. Det tycker jag inte hör hit alls. Vill jag sälja för att jag köpt ny, tycker den är för liten/stor, för gammal...osv. Det är bara min ensak, kolla på bilen, gå igenom papper mm och köp om den faller i smaken, annars leta annan bil. Svårare är det inte. Och ett litet ordspråk jag brukar följa: Utgå från att alla är idioter så blir du inte besviken..:) Frasse |
|
|
Löjligast av alla annonsuttryck är väl "OBS, ring - lånad mail!" Vem f-n lånar en mailadress??? |
|
|
Håller med Lasse SL500. För att inte irritera sig på olika formuleringar le/skratta/njut av alla tokerier...!!!..:) |
|
michael.anki |
Bra skrivit Frassemannen. Det hör ju inte hit om man blivit ,arbetslös,tillökning mm o speciellt inte Tyvärr. Berätta om bilen,inte varför. Strongman:Man får skriva vad man vill,men tänk innan handling. Bmw idag Bmw imorgon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.