|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Som sagt en editfunktion skulle vara bra ! Sida med Alpinas tillverkningsiffror ska det förstås vara :) Klicka på ALPINA och sedan på "Typenübersicht" . Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Bilfirmor går väll efter sina listpriser, alltså jämför dom med automatarna vilket är rent åt skogen. Jag vet inget om antalet Alpina v8or men dem syns ju väldigt mer frekvent än att man stöter på en 540/6 touring. Håller fullständigt med Hasso. Jag fick betala rätt så bra för min i Tyskland och då har den ändån gått endel. Ångrar mig inte en sekund och jag kollar ändån efter manuella 540 nästan varje dag för intressets skull, och har hittils inte hittat en enda som jag tyckt är likvärdig min eller skulle passat mig bättre än den jag har. Mvh Lardy |
|
|
Det finns manuella Alpina V8 (E34)! 4st 4,6 Touring, 9st 4,6 Limo och 1st 4,0 Limo vilket är betydligt ovanligare än automatväxlade Alpina E34 V8 för att inte tala om dom massproducerade E39 V8, jag har ett rykte om en eller två? 6vxl Alpina E39 Limo en sån vore trevlig annars finns det ju E39 Hartge 4,6 6vxl med 340hk som är lika snabb till 200km/h som en tidig E39 M5 trots 60hk på pappret i skillnad! En av 4,6 Limo:na byggd på en av 4st tillverkade 93:års 540i/6 (enda Alpina:n på senare år, våren 1994 som blev ombyggd i efterhand?!) såldes förra året för ca 120-130tkr, lågmilare i unik färg (Dunkelgrün II) Stephan |
|
| Sorry för OT men varför köpa en manuell 540 när M5:an finns ? | |
|
Lägre försäkring, reservdels och bränslekostnader tex. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Rättelse : B10V8 sedan byggdes i 1344 ex och inte i 854 :) Stephan 735i. Officiellt finns ingen E39 B10V8 med manuell låda men det kan vara så att någon verkligen ville ha det och betalade lite extra för att få en ... Ett ex på detta är B7 E24/E28 , dessa fanns ej officiellt med aut låda men en handfull specialbeställdes av japaner ! Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
BoMoW. M5an finns inte som touring i E39 format, möjligtvis ett exemplar. dessutom är 540 betydligt billigare att äga än en M5a och det skiljer 1,3 sekunder upp till hundra och vissa har inte så bråttom. Har många gånger funderat länge på en M5a speciellt en välkänd Mora metallic då var det nära!! men inte kunna motivera mig till hundra procent eller känt behovet och dessutom får inte en bil kosta hur mycket som helst i mina ögon, det finns så mycket annat här i livet som är trevligt att kasta bort pengar på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Min 540 såldes marginellt billigare än utgångspriset. Det är inte svårt att sälja en 540 i bra skick om man sätter rätt pris på den. Vidhåller fortfarande att en 540 som har gått så lite borde gå för betydligt mer än 70k om den är i bra skick. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Rigi: Var ar annonsen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.