|
Sida 7 av 10
|
|
|---|---|
|
Fick en offert av min säljare idag. "Bara 5% i prisreduktion på en mkt välutrustad 2,0d (447000 i ord pris, inkl 112000:- i extra utr) Åsikter? har ju läst om rabatter på 8,7% här.... |
|
| tror att det är svårt med stor rabatt på så pass ny bil.. väntetiden lär ju vara ganska stor dessutom | |
|
Handlarens marginal är ca 13% på både bil och tillbehör. Eftersom X1 är ny och het måste man nog vara väldans tjenis med handlaren för att få mer än dryga 6%. |
|
| Jag fick 8% på nuvarande 5-serie när den var ny. Beställde den innan premiären (bara sett bilder) 2002? | |
Buspelle |
Det går nog att få upp till 8 %, men inte mer annat i undantagsfall utan ramavtal. Varje affär är dock unik och beror på många saker; bl a tillgång på bilar, förväntad efterfrågan et c. Tror också att det är betydligt fler köpare som ligger neråt 5 % i erhållen rabatt än uppåt 8 %. |
| Länk nytt test | |
|
Fick äntligen klämma på X1:an idag, och jag tycker att den är riktigt trevlig. Bortsett från plasten i mittkonsolen då, undrar hur dom tänkte där..? Marrakeshbrun är ju mycket snyggare än Volvos variant på XC60. |
|
|
Håller med föregående talare om plasten i mittkonsolen. Förövrigt en trevlig bil i kategorin "lagom" som många svenska gillar. Tror att denna bil kan locka köpare från xc60 träsket. Sedan klämde jag lite på GT:n också mumma... |
|
|
Efter att tidigare ha kört i28 körde jag idag d23 och den känns vettigare och bättre på många sätt. Inte lika många kusar men bättre vrid på lägre varv och AVSEVÄRT lägre förbrukning. Mittkonsol och instrumentbräda blir lite mindre plastiga om man väljer stora navigatorn då det blir lite andra delar då helt enkelt. Servotronic är ett måste men sportchassit får utgå. Performance Control blir nog bra. Nu är det bara det här med kontantinsatsen att lösa :) |
|
| arneby: hur lång blir väntetiden?? | |
|
Jag vill inte ha min bil producerad förrän i januari av olika skäl och det verkar iaf inte vara några problem såvitt jag förstår det. Samtidigt lär väl många beställningar trilla in de närmaste veckorna. Noteras kan att alla handlare inom Norden har vissa möjligheter att "stjäla" produktionsplatser av varandra om dessa inte nyttjas inom en viss tid. |
|
| Efter att ha sett X1:an i broschyrer ett tag så var det i lördags dags att se den live för första gången. Det var inte riktigt som jag hade förväntat mig. Den var ju fin på alla sätt och vis men inte är det en SUV! Den känndes mer som en upphöjd kombi, eller typ spm en audi allroad. Blir man idiotförklarad om man läggger in en beställning på en ny X3:a istället tro? I den får man den där höjden och överblicken som jag saknar i X1:an. | |
|
Nu har jag också sett den i verkligheten. Är inte direkt imponerad. Säger som föregående talare - en kombi med något högre markfrigång och en tillfixad front. Jag upplevde inte heller kvalitén som riktigt god i jämförelse med 3-serien. Svårt att göra någon djupanalys efter att ha klämt lite på den i en kvart och inte tagit någon lång provrunda. / Hugo |
|
|
Sköll12: Beställ inte nuvarande X3:a. Vänta in den nya, den är inte så långt borta. |
|
| Ja visst kändes X3:an mycket snyggare och fräckare än X1:an!? Hade själv svårt att placera X1 då den inte känns som den hör hemma någonstans. Småsuvar bespottas ju ständigt men håller med om att detta inte kändes ens som en suv. Hade gått på X3:an i någon färg där de riktigt snygga linjerna framhävs. X1 smälter bort sånär som på sin aggressiva nos. Bakpartiet är ju väl "lent". Spännande o se om designen "växer på en" dock. | |
|
Provade X1 2.0d idag och jag tycker att den känns alldeles för plastig i inredningen för min smak. Annars så var den ju trevlig att köra. Synd när BMW är så nära en fullträff och så snålar dom in på inredningskvaliteten. |
|
|
Jag beställde en idag. Jag hade läst allt om den innan, men under provkörningen störde jag mig inte alls lika mycket på mittkonsolen som jag trodde jag skulle. I övrigt är det utrustning man känner igen från andra modeller och de håller också god kvalitet enligt mitt tycke. Jag är inte 100 nöjd med designen (den får växa på mig), men kände att det kan vara kul att ha en medan den är ny. Jag håller med om att den inte känns som en suv med tanke på sitthöjden, men då jag inte är någon suvgubbe såg jag inte det som en nackdel. Jag sitter åtminstone klart högre än min 120. |
|
| andsva. Hur ser din spec ut. Hur mkt rabatt fick du? | |
|
Så var den första privata på blocket: Länk Mvh Johan |
|
|
X1:an gör ränt bord i stor test. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.